Gå til innhold

To forskjellige bilder samtidig på TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så en lignende funksjon i en Range Rover på Top Gear. Der ser føreren navigasjon på skjermen i midtkonsollen, mens personen i passasjersetet ser en film på den samme skjermen. Ikke noe briller eller noe slikt, det var kun synsvinkelen som bestemte hva du så.

 

Link: http://www.youtube.com/watch?v=krqxEm1BlhMt=4m20s

Hopp til 4:20 om ikke linken tar deg direkte dit.

Endret av Bradbury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

God løsning, og det fungerer overraskende bra i praksis. Skal sies at jeg kun har prøvd det på små skjermer i bil, men tviler ikke på at det vil fungere glimrende på en TV også. Skjønner likevel ikke hvorfor man er nødt til å bruke 3D-briller for å få til dette (annet enn på 3D-spill, naturligvis).

 

 

Litt overraskende at det ikke har blitt overført i TV-er før nå. Er et par år siden jeg var borti det for første gang.

 

Så lenge man bruker hodetelefoner, så er det vel ikke noe problem å ordne lyden?

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

@Tee-Zee: Du må ha briller fordi at hvert øye ser forskjellig skjermbilde (se videoen). Antar at de fikser det slik at man kan konfigurere brillene til å vise samme bilde på begge øyer, men forskjellig på hvert brillesett

 

Jeg vet ikke om dette vil være mulig med passiv 3D teknologi

Det er jo en latterlig enkel teknikk, og det er litt sånn "Hvorfor har ingen tenkt på dette før?"

Idéen med 3D er jo å vise forskjellig bilde på hvert øye. Det Philips har tenkt er "Hva hvis vi istedet for å vise forskjellige bilder på hvert øye, viser det til forskjellige personer?" (derfor bildet er 2D når dette er skrudd på)

Det ville nok fungert akkurat like bra med passiv 3D.

Lenke til kommentar

@Tee-Zee: Du må ha briller fordi at hvert øye ser forskjellig skjermbilde (se videoen). Antar at de fikser det slik at man kan konfigurere brillene til å vise samme bilde på begge øyer, men forskjellig på hvert brillesett

 

Jeg vet ikke om dette vil være mulig med passiv 3D teknologi

 

Aha. Satt på en PC uten flash, så fikk ikke sett på videoen før nå.

 

Dette ser ut til å fungere annerledes enn det jeg har vært borti tidligere, da det der har vært vinkelen som har vært avgjørende. Altså at man må se skjermen delvis skrått for å få rett bilde.

Lenke til kommentar

Hvis man øker til 240 Hz, kan begge to se hvert sitt 3D-bilde. Det hadde vært ganske kult, men krevd en del av maskinvaren.

 

Evt. vise 4 forskjellige 2D bilder samtidig for 4 player...

 

På aktive briller burde det gå ganske greit, selv om de da må vere lukke 3/4 av tiden

Men på passive briller, må skjermen vere polarisert 4-veier, det vet jeg ikke om er mulig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...