Gå til innhold

Mørke skyer truer Symbian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har jo betalt Nokia milliardbeløp for å satse på WP7. Nokia regner med milliardavkastning som følge av avtalen med Microsoft om å bruke WP7. Da ligger det jo i kortene at både Symbian og MeeGo blir skjøvet ut i kulden. Det er sikkert verd pengene innsatsen for Microsoft for de får med kjappe grep enorm økning i markedsandel og økonomi i WP7-salget, samt alle de positive effektene de får av koblinger til andre MS-produkter, men de får også dolket to viktige konkurrenter hardt i ryggen. Dette kan bety døden for utvikling og bruk av både Symbian og MeeGo. Det kan altså bety at Nokia = Windows Phone for all fremtid.

 

Jeg skjønner at det er lett å selge sjela si til pengesterke MS så snart trendene viser bratt nedover og ledelsen begynner å skjelve. Lurer på hvilket mobilselskap som er det neste med nedadgående trender og sjela til salgs til Microsoft? Og neste deretter? Når forsvinner valgfriheten vår totalt?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Symbian har det det skal. Hvorfor holde på et system som er utdatert, selv etter at det ble oppdatert? Nei, kjør på med WP7

 

Ok, så er merkevaren Symbian sterk, men Meego er for spesielt interesserte. Men hadde jeg vært sjef hadde jeg fokusert på en ting og latt stoltheten falle.

 

S40 er jo greit på billige modeller.

Lenke til kommentar

Tja, jeg er nå fremdeles skeptisk. Er det ingen som vektlegger det at WP7 er en gigantisk flopp til nå? Hvorfor tror man at WP7 skulle ta av, bare for at det står Nokia på boksen det er puttet inn i? Blir jo som å putte Windows ME i en Apple. Tror ikke ME hadde tatt av av den grunn...

 

Nei, det er nok begynnelsen på slutten vi er vitne til...

Lenke til kommentar

WP7 er da ikke en flopp ? Det kommer AAAALTFOR sent, men det kan allikevel kapre markedsandeler! Det kommer litt ann på Nokia nå. Lanserer de en N8 med WP7 tipper jeg denne kommer til å bli populær.

 

Microsoft og Nokia er to av de sterkeste merkenavnene i verden. Nokia selger flest mobiler på verdensbasis. Dere må ikke glemme at Apple er veldig sterke i Norge fordi vi har en latterlig kjøpekraft. Men det betyr ikke at de er sterke i andre land.

 

Jeg har trua på at både MS og Nokia gjorde det riktige, i forhold til hvordan situasjonen er på det nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar

har sett videoer av w7phone, at man skal bruke tiden sin til å se på fancy animasjoner når telefonen heller kunne brukt tid på å bare vise det den trenger å vise når man trykker på telefonboka. håper animasjons-trenden får en kjapp død.

Du må nesten prøve en WP7 før du kan konkludere med at animasjonene stjeler tiden din.

Etter min mening gjør den ikke det.

Lenke til kommentar

om hver endring skal bruke et halvt sec ser jeg for meg mye unødvendig venting.

Dette tar da ikke noe lenger tid enn tilsvarende overganger hos Android eller iPhone. Og det går helt sikkert an (som på Android og alle absolutt Windows-versjoner jeg kjenner til) å skru av animerte overganger.

Lenke til kommentar

om hver endring skal bruke et halvt sec ser jeg for meg mye unødvendig venting.

Da må du nesten veie opp et halvt sec på WP7 i forhold til 1 sec på Andorid (Spørs selvsagt om du har renset den for OEM dritten).

Jeg har en Desire Hd, og når jeg åpner telefonboken, skjer det i det jeg trykker på den. Null venting. Så hva du sikter til, skjønner jeg ikke.

Nå har jeg lest fra andre verdensdeler, der faktisk WP7 er lansert, at det flopper big-time. Folk vil rett og slett ikke ha det. Hvorfor, vet jeg ikke, men det er iallefall det som sies på diverse forum. Folk vil ha Android. Webos blir vel det neste store, tipper jeg...?

Og det å tro at Nokia vil bli en frelser for WP7, er vel i overkant optimistiske. Selvfølgelig vil hard-core Nokiafanboys fortsette å kjøpe Nokia, uansett hva de putter inn i telefonene, men disse er nok ikke mange nok til å redde giganten. Hard-core Windows fanboys finnes vel ikke?

Lenke til kommentar

Dette tar da ikke noe lenger tid enn tilsvarende overganger hos Android eller iPhone.

Testet akuratt med HTC Desire (Android) og Samsung Omnia 7 (WP7), begge med over 100 kontakter. Jeg vil si at de kom forholdsvis likt ut, mulig WP7 var litt raskere. Største forskjellen er at Andorid gir meg en sort skjedelig skjerm mens jeg venter, mens WP7 byr på Animasjon.

 

Og det går helt sikkert an (som på Android og alle absolutt Windows-versjoner jeg kjenner til) å skru av animerte overganger.

Har ikke funnet en måte å skru av WP7 sine animasjoner på enda, så jeg tviler på at det er mulig.

Lenke til kommentar
Jeg tror det skyldes like mye at media har hypet opp Apple helt vannvittig og "glemt" å omtale andre produkter.

Er nok helt naturlig at mediene skriver en god del om Apples produkter. Kan jo sitere redaktør Tore Neset i ITAvisen:

 

Apples produkter har en helt spesiell posisjon i markedet. Det merker vi på lesertallene. Det hender vi nevner en ny laptop fra Dell eller HP, men da blir artiklene knapt lest. En Apple-artikkel gir oss svært god trafikk - det er ingen hemmelighet.

Kilde

Lenke til kommentar

Dette tar da ikke noe lenger tid enn tilsvarende overganger hos Android eller iPhone.

Testet akuratt med HTC Desire (Android) og Samsung Omnia 7 (WP7), begge med over 100 kontakter. Jeg vil si at de kom forholdsvis likt ut, mulig WP7 var litt raskere. Største forskjellen er at Andorid gir meg en sort skjedelig skjerm mens jeg venter, mens WP7 byr på Animasjon.

 

Og det går helt sikkert an (som på Android og alle absolutt Windows-versjoner jeg kjenner til) å skru av animerte overganger.

Har ikke funnet en måte å skru av WP7 sine animasjoner på enda, så jeg tviler på at det er mulig.

 

Du testet altså en gammel telefon mot en rimelig ny telefon. På de nye flaggskipene som har Android er det null venting når man trykker på kontakter. Så konklusjonen må være at animasjoner forsinker prosessen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...