Gå til innhold

Målsøm-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ment å skulle bestille stoffprøver og testskjorte fra MT siden søndag kveld men har ikke fått rota meg til det enda. Artig at denne posten skulle komme akkurat nå. I vote sticky!

 

Et lite spørsmål til det du sier om å legge på litt på målene, bare. På MT leser jeg at de kun legger på målene hvis du har målt kroppen - hvis du måler på ei skjorte du allerede har så bruker de målene akkurat slik de er, uavhengig av hvilken type passform du velger. Vil det du her skriver si at de modifiserer målene dine selv om du indikerer at du har målt en skjorte?

Lenke til kommentar

Jeg har ment å skulle bestille stoffprøver og testskjorte fra MT siden søndag kveld men har ikke fått rota meg til det enda. Artig at denne posten skulle komme akkurat nå. I vote sticky!

 

Et lite spørsmål til det du sier om å legge på litt på målene, bare. På MT leser jeg at de kun legger på målene hvis du har målt kroppen - hvis du måler på ei skjorte du allerede har så bruker de målene akkurat slik de er, uavhengig av hvilken type passform du velger. Vil det du her skriver si at de modifiserer målene dine selv om du indikerer at du har målt en skjorte?

Det vet jeg faktisk ikke. Har ikke lagt inn mål etter min egen skjorte, men jeg regner jo med at de da bruker målene som de er. Er jo bare å spørre om det skulle være no. Har vekslet e-mailer med både MT og TS og begge svarer nok gledelig!

 

Jeg skal prøve chinos/chino-shorts fra Tailorstore til våren tenker jeg.

Erfaringer hadde vært fint!

Lenke til kommentar

Ja, og her skriver ihvertfall MT hvordan dette påvirker målene.

 

For normal passform skriver de:

For shirt measurement: We will follow your measurements exactly; *For body measurement: We add 16 cm to hips, waist and chest measurements provided by you, to achieve extra room while maintaining that unmistakable tailored look as well as, we add 4 cm to your shoulders measurements (which means they are 2 cm longer on each side), and take 2 cm off each sleeve. This way the shirt is less tight.

 

For slim passform skriver de:

For shirt measurement: We will follow your measurements exactly; *For body measurement: We add 12 cm to hips, waist and chest measurements provided by you, in order to give you room to move about. Sleeves, collar, shirt length, etc are tailored exactly to your measurements.

 

Og for loose passform skriver de:

For shirt measurement: We will follow your measurements exactly; *For body measurement: We add 20 cm to hips, waist and chest measurements provided by you. As well as, we add 8 cm to your shoulders measurements (which means they are 4 cm longer on each side), and take 4 cm off each sleeve. This fit is more appropriate for less slim gentlemen.
Lenke til kommentar

Bra intiativ denne tråden her. :)

 

Da jeg bestilte fra MT, tok jeg utgangspunkt i en skjorte som satt ganske bra, målte denne, og la til og trakk fra litt her og der. Den ble ganske bra, men jeg kommer til å legge til litt i lengden neste gang, litt mer rundt overarmene og litt lengre armer.

 

Hvis du tar utgangspunkt i målene fra en skjorte, får du eksakt det du bestiller. Bruker du kroppsmål, legger de til litt -- alt etter hvilken passform du ønsker og det du har plottet inn om kroppsbygning etc.

Lenke til kommentar

Bra initiativ! :new_woot:

 

Regner med man kan bruke samme kroppsmål på begge sider uten alt for store forskjeller i skjortestørrelse?

Det kommer nok litt an på hvilken passform du velger. Selv har jeg ikke bestilt skjorte med eksakt samme mål fra både TS og MT.

 

Hva spesifikt vil dere skal stå der da?

 

Om folk tar bilde av skjorten og legger ved navnet på stoffet, så er jo det glimrende.

Edit: Hvor den er bestilt er jo også greit å få med :)

Alt står der! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...