Gå til innhold

Målsøm-tråden


Anbefalte innlegg

Det finnes dessverre ingen eksakt oppskrift. Men et par cm. rundt kroppen, rundt skulderen og under armen, lengden og i kraven er et minimum.

Det er uansett bedre at første skjorte er for stor, men slik at du kan bruke den istedenfor at du ender opp med en som er for liten til at du kan bruke den. Sistnevnte skjedde med meg ved første bestilling hos TS.

Når du legger inn mål på TS og MT blir du veiledet gjennom det, så det er bare å følge det.

 

Casablanca: Min ble også for kort ved første bestilling, så tror nok det er en typisk feil.

Husk at erfaring (med bilder) er velkomment!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thank you sir! :cool:

Lurer forresten på om jeg skal bestille en skjorte med spread krave. Har kun button-downs, men ser ut til at jeg blir nødt til å overvære en konfirmasjon i år, så trenger uansett en ny penskjorte.

Tenkte å bestille en med et billig stoff først, for å perfeksjonere målene, og deretter satse på kvalitetstoff fra Alumo. De er i $200-$300-klassen, så tør ikke bestille før jeg er 100% sikker på målene.

Lenke til kommentar

Skjorten fra MT. Hadde den på i går, så er litt krøllete, og bildene er ikke direkte gode.

 

EDIT:

 

Vil også anbefale ALLE om å bruke mål fra skjorter man har fra før av, da får man skjorten akkurat slik man vil ha.

 

Fra: MT

Stoff: Blue Oxford / p227

Bilder:

post-117364-0-23607400-1297510138_thumb.jpg

post-117364-0-13644600-1297510181_thumb.jpg

post-117364-0-21802600-1297510236_thumb.jpg

post-117364-0-37499200-1297510277_thumb.jpg

Endret av Christian B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en skjorte og ett par med Chinos fra Tailorstore. La på litt i hytt og pine med målene, får håpe på at de passer. Skjorta er i stoffet Lhotse, og cinosene var i navy Nattingham. Slim-fit begge to. Jeg kan godt legge ut bilder når de kommer!

 

Mest usikker på midjemålet på skjorta. Tailorstore nektet på at jeg kunne ha så liten midje iforhold til størrelsen på halsen... Jeg økte det jo svarte meg med 5 cm men forsatt var det for lavt... : o

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en skjorte og ett par med Chinos fra Tailorstore. La på litt i hytt og pine med målene, får håpe på at de passer. Skjorta er i stoffet Lhotse, og cinosene var i navy Nattingham. Slim-fit begge to. Jeg kan godt legge ut bilder når de kommer!

 

Mest usikker på midjemålet på skjorta. Tailorstore nektet på at jeg kunne ha så liten midje iforhold til størrelsen på halsen... Jeg økte det jo svarte meg med 5 cm men forsatt var det for lavt... : o

Selv fikk jeg mail med forespørsel om å bekrefte målene fordi de mente de var urealistiske.

Svarte bare at det var en grunn til at jeg bestilte skjorte sydd etter mål.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...