Gå til innhold

Kraftig innmat på Nokia N9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LTE er ikke så utbredt enda at det er noe å skryte på seg. Og hvor overpriset blir N9 mon tro?

 

Jeg venter fortsatt på at Nokia E7 skal komme på lager. Men når jeg ser at prisen dens ligger på overkant av 5.000,-, og det ikke er noe som direkte rettferdiggjør den høye prisen kontra Desire Z til rundt 4.000,-, så blir det nok Desire Z her i gården.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Om den blir raskere bare fordi den har en cpu på 1,2 GHz er ikke sikkert. N8 har kun en ARM11 cpu på langt under en GHz fordi alt som kan gjøres på GPU, gjøres på GPU. I motsetning til megoo, hvor det meste skjer på CPU. Et ubrukelig operativsystem altså.

 

Hvem bryr seg om hvor noe gjøres? For meg som sitter forran skjermen så driter jeg langt i hvor mange CPUer den har, hvor beregninger gjøres og om det er ARM eller x86. Det jeg bryr meg noe om er at det jeg gjør på telefonen flyter som det skal og at jeg har lang batteritid. Meego er ikke et ubrukelig operativsystem, altså.

Lenke til kommentar

Virker som en super mobil.

Trodde det skulle gå en tid før N8 ble forbigått av annen modell fra Nokia men ser ikke slik ut gitt :no:

Imponerende om de også greier få plass til N8-kameraet/blitz i N9 da denne har betydelig mindre plass pga skyvetastatur..

 

Ser ut som Nokia leverer varene igjen :thumbup:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Om den blir raskere bare fordi den har en cpu på 1,2 GHz er ikke sikkert. N8 har kun en ARM11 cpu på langt under en GHz fordi alt som kan gjøres på GPU, gjøres på GPU. I motsetning til megoo, hvor det meste skjer på CPU. Et ubrukelig operativsystem altså.

 

Hvem bryr seg om hvor noe gjøres? For meg som sitter forran skjermen så driter jeg langt i hvor mange CPUer den har, hvor beregninger gjøres og om det er ARM eller x86. Det jeg bryr meg noe om er at det jeg gjør på telefonen flyter som det skal og at jeg har lang batteritid. Meego er ikke et ubrukelig operativsystem, altså.

 

Å gjøre alt på CPU vil føre til høyere energiforbruk og mindre flyt. Det er en grunn til at de må presse inn en 1,2 GHz prosessor når de går for megoo og en arm11 prosessor når de går for symbian^3. Gå til hvilken som helst android telefon og sammenlign flyten med iphone fra 2007. Ubrukelig.

 

EDIT: Sier ikke at android/android sin flyt er ubrukelig, det er megoo som er ubrukelig.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Å gjøre alt på CPU vil føre til høyere energiforbruk og mindre flyt. Det er en grunn til at de må presse inn en 1,2 GHz prosessor når de går for megoo og en arm11 prosessor når de går for symbian^3. Gå til hvilken som helst android telefon og sammenlign flyten med iphone fra 2007. Ubrukelig.

 

EDIT: Sier ikke at android/android sin flyt er ubrukelig, det er megoo som er ubrukelig.

Noen har sagt det samme som deg før. "640 k ought to be enough for anyone"

Lenke til kommentar

Dette blir nok min neste ja, en verdig arvtager etter min gamle trofaste N900. Tar det med Intel CPU med en klype salt så langt, inntill noe offisielt kommer fra Nokia. Høres logisk ut med Intel, eneste vetuge når de bruker MeeGo, men tror det ikke før jeg får se det. Har en mistanke om at Nokia kommer med et nettbrett også, og at det er det som har Intel CPU, ikke N9.

Lenke til kommentar

Å gjøre alt på CPU vil føre til høyere energiforbruk og mindre flyt. Det er en grunn til at de må presse inn en 1,2 GHz prosessor når de går for megoo og en arm11 prosessor når de går for symbian^3. Gå til hvilken som helst android telefon og sammenlign flyten med iphone fra 2007. Ubrukelig.

 

EDIT: Sier ikke at android/android sin flyt er ubrukelig, det er megoo som er ubrukelig.

Noen har sagt det samme som deg før. "640 k ought to be enough for anyone"

 

Eh, det er en grunn til at GPU-er eksisterer. Parralelle FP utregninger gjøres mer energi effektivt og mye raskere på GPU Og om du vil slå deg til rette med et operativsystem som ikke bruker den til det den skal brukes til, så er det opp til deg. Men wm7, iOS webOS 2.0 bruker den, og android kommer nok til å følge etter(om ikke alle modeller, så hvertfall google sin telefon).

 

EDIT: Glemte symbian^3, det operativsystemet har også GPU akselerasjon av menyene. Det er det som er trenden. Heldig vis.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

jeg håper OS levrandørene snart blir lei av å lage animasjoner. er utrolig slitsomt å se noe fade ut inn gli opp og ned, og alt det surret. om de klarer å lage et logisk UI som ikke trenger å "forklare" endringer på skjermen trur jeg det kommer til å bli veldig mye brukt.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

jeg håper OS levrandørene snart blir lei av å lage animasjoner. er utrolig slitsomt å se noe fade ut inn gli opp og ned, og alt det surret. om de klarer å lage et logisk UI som ikke trenger å "forklare" endringer på skjermen trur jeg det kommer til å bli veldig mye brukt.

 

webOS, ikke animasjonsfri, men mer logisk multitasking finner man ikke. "gesture area" gjør det hele mye mer intuitivt også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...