Gå til innhold

Spillverket.no => Gamer.no


Anbefalte innlegg

Hva skal dette bety?

Irriterende, det var jo stort sett bare fanboy- og søppeljournalistikk på gamer.no, syntes jeg.

Derfor var det kjempekjekt at det ble stor uenighet mellom gamer.no, og diskusjon-nettverket.

 

Dette gjorde at spillverket startet opp, og gamer.no forsvant ut av nettverket.

Websiten ble mye bedre.. Men nå legges spillverket ned, og vi blir referert til gamer.no?

Dette er jo noe tull, hva skjer?

 

Kommer gamer.no journalistene til å få fyken, og spillverket-folket til å overta, eller fortsetter gamer.no til å være N4G avdeling Norge. Eller blir det en blanding?

Oppdaget at det er ny redaktør på gamer.no, når jeg klikket meg inn på gamer.no for første gang på ett år, men hvis det er samme tullingene som driver å skriver artikler så hjelper vell ikke det særlig..

 

Kommer diskusjon.no forumet til å få en ny spill-website eller, liker ikke innlegg.no?

Noen som vet hva som skjer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja :p Latterlig side, med håpløse anmeldelser. Uncharted 2 var greit nok, siden det var ok begrunnet, selv om jeg er uenig, men KZ2 anmeldelsen er det dummeste jeg har lest. Ikke fordi spillet er så sykt fantastisk, men fordi teksten handlet om noe helt annet i tillegg.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss, finnes det fremdeles folk som ikke har kommet over Uncharted 2 og Killzone 2-anmeldelsene?

Jøssen, finnes det fremdeles folk som ikke så hva dem ga i karakter, og hva teksten handla i anmeldelsene om Playstation-hylekorpset... Huff er bare missunnelig de i 360 leiren som ikke har et eneste eksklusiv som viser bedre grafikk en det meste på PS3...

Lenke til kommentar

De som bestemmer hvilken redaksjon som skal videreføres er heldigvis uenige med deg.

 

Så du liker artikler som har som mål å kaste bensin på en fra før meningsløs fanboy krig?

 

Misforstå meg rett, jeg likte ikke KZ2 (testet riktignok bare demoen) og har ingen problemer med at det fikk dårlig kritikk. Gamer.no artikkelen derimot var så dårlig skrevet og hadde som åpenbar intensjon å provosere mest mulig (fremfor å skrive om selve spillet).

 

Fra en som liker spill generelt (har både PC, Xbox, PS3 og Nintendo DS) og er ute etter gode artikler/anmeldelser om spill, så irriterer slike artikler meg. De gir meg absolutt ingenting av verdi for vurdering av spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En så dårlig artikkel gjør faktisk veldig mye med rykte til en side.

 

Jeg spør igjen, er det noen andre artikler du synes rettferdiggjør å kalle Gamer for en latterlig side?

 

Har jeg kalt gamer.no for en latterlig side? Jeg bare kommenterte til han som var så fornøyd med redaksjonen. Jeg setter store spørsmål til en redaksjon som kan stå bak f.eks KZ2 artikkelen.

Lenke til kommentar

Så du liker artikler som har som mål å kaste bensin på en fra før meningsløs fanboy krig?

 

For å være helt ærlig - jeg bryr meg ikke. Jeg eier ikke en PS3, og kommer neppe til å gjøre det noensinne, med mindre jeg vinner en konkurranse eller noe. Jeg moret meg forsåvidt med alle de indignerte reaksjonene på anmeldelsen, men i all hovedsak liker jeg redaksjonell kvalitet. Noe gamer.no representerer. Hvis vi likevel enes om at akkurat KZ2-anmeldelsen er dårlig, så burde jo også du sette pris på at Spillverket avvikles, siden de konsekvent har levert artikler av tilsvarende eller dårligere kvalitet.

 

Det første halve året hadde de strengt tatt ikke redaksjonelt innhold i det hele tatt, men oversatte nyhetsbrokker etter "nye hardware.no"-modellen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

De valgte den beste siden. Gamer.no har vært langt flinkere til å poste både ferske nyheter og interessante artikler.

 

Det verste med Gamer er ikke siden eller skribentene, men fanbasen som tror hvert eneste ord Gamers skribenter skriver er objektiv sannhet.

For en latterlig påstand. Brukerne på innlegg.no har, med unntak av metacritics-fansen, aldri hatt noen problem med å skille mellom fakta og meninger. Det vil alltid være de som må poste en link til metacritics når de ser en anmeldelse de er uenige med.

Lenke til kommentar

Kom gjerne med flere eksempler enn bare KZ2, synes ikke den ene anmeldelsen holder til å stemple Gamer.no som en latterlig side.

 

Gamers KZ2 annmeldelsen handlet nesten ikke om Killzone 2 - de tok riktignok opp diverse features i Killzone 2, og deretter trakk frem forskjellige spill som hadde gjort den og den tingen bedre enn hva Killzone 2 gjorde.

 

Totalt ble det 8 eller 9 spill i den artikkelen, hvor noen 1-10 år gamle spill, hadde gjort den ene tingen bedre. Og leseren fikk ett intrykk i at disse tingene var ubrukelige i Killzone 2.

 

Så hvis du leser annmeldelsen, og lurer på om du skal kjøpe dette spillet, så sitter du igjen med ett intrykk om at annmelder syntes Killzone var ett fryktelig spill, du heller burde kjøpe PC, 360 i tillegg til PS3'en, og 8-9 forskjellige spill.

Hvis du skal høre på annmelderen, men da må du sikkert sjekke de annmeldelsene også, og hvis de 8-9 spillene er 'annmeldt' på samme måte som Killzone 2 var, så ender du fort opp med en handleliste på tusenvis av spill og 20-30 konsoller. :-/

Heldigvis så er det ingen andre spill som blir annmeldt på samme måten.

 

Men det er ikke bare det, jevnt og trutt så viser gamer.no at de egentlig er en 360-fanside, og ikke en upartisk side skrevet av journalister med integritet.

Når en 'journalist' RRoD, så dukket det opp en 'Selskapet som tar kundene på alvor'-artikkel, istedenfor å nevne det egentlige problemet at Microsoft har solgt ødelagt hardware til kundene.

 

Kanskje, XBox kunderservice er fantastisk, og kanskje; som det stod i artikkelen at 'Det var nummeret før de kom hjem på dørstokken min, kledd i sine karakteristiske Microsoft-allværsjakker, og kysset rompehullet mitt for å si «sorry, kan du tilgi oss?»', men dette er ikke pga. selskapet tar kundeservice på allvor, det vet jeg fordi jeg har prøvd samme selskap's kundeservice til andre produkter.

 

Og jeg kan garantere deg, at i ingen av de tre dagene jeg brukte på å treffe en kundebehandler fra samme selskap som visste hva han gjorde, og kunne utlevere en ny nøkkkel til mitt originale Windows XP, som Microsoft bestemte seg for å låse når jeg oppgraderte hardwaren i maskinen min - så trengte jeg aldri å bekymre for at noen skulle komme å kysse rompehullet mitt. :-/

 

XBox kundeservice er sikkert greit, og kjekt at journalisten bare var 5 dager uten maskin, og fikk ting ordnet fort, men artikkelen som ble skrevet på relativt tynnt grunnlag synes jeg, uten noe særlig research - siden det tross alt er flere produkter levert av samme selskap. :-/

 

'Ja, vi elsker Xbox 360-artikkelen' handlet heller ikke om ting som var bra på Xbox 360, det handlet om stort sett om hvor dårlig Playstation 3 var.

Var vell skrevet på samme tiden, av samme grunn, men finner ikke igjen den, så den er kanskje fjernet.

 

Dette er relativt gamle artikler, siden jeg hovedsaklig spiller på Playstation 3 og PC, så har jeg liten bruk for å lese en anti-PS3 og 360-fanside, og jeg har hatt en mye kjekkere opplevelse på spillverket.no etter at gamer.no forsvant fra diskusjon-nettverket.

 

Men en kjapp klikk på artikkelarkivet, viser at de driver med det samme enda... :-/

Nielsen sin spørre-undersøkelse om hva de forskjellige konsoll-eierene i USA bruker konsollene sine til, som kom i Desember, blir til 'Playstation 3-eiere spiller minst'-artikler på gamer.no, istedenfor å nevne både negative og positive aspektene ved hele undersøkelsen, i gamer's artikkel trekker de frem de negative tingene ved Wii og PS3, som vanlig, mens de trekker frem de positivie tingene ved 360. :-/

Istedenfor å referere til alle de andre aspektene ved undersøkelsen, og på hvilket grunnlag de er gjort.

 

Synd å si det, men for meg så føler jeg ikke at de på gamer er verken gamere eller journalister, etter min oppfatning, så virker de kun som 360-fanboys som skriver artikler, kritisk til alt annet enn superflinke Microsoft som kanskje sender ansatte for å kysser rompehullet ditt. :-/

Men jeg hovedsaklig er intressert i informasjon om PS3- og PC-spill, så da blir det dårlig nytt for meg at spillverket blir nedlagt.

Gamer.no ville vært ett bra alternativt for meg, om jeg ville lese om hvor fantastisk 360 er, og hvor dårlig PS3 er - men det er ikke det jeg er intressert i å lese på en spill-webside.

Jeg vil lese om spillene som jeg er inntressert i, og gamer.no gjør en dårlig jobb i å formidle det til meg. Spillverket var mye flinkere. :)

Lenke til kommentar

Hvis vi likevel enes om at akkurat KZ2-anmeldelsen er dårlig, så burde jo også du sette pris på at Spillverket avvikles, siden de konsekvent har levert artikler av tilsvarende eller dårligere kvalitet.

 

Mener du dette seriøst?

 

Nå synes ikke jeg at spillverket er den beste spillsiden som finnes, men å påstå at artiklene deres er like dårlig (eller dårligere) som KZ2-anmeldelsen er litt drøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...