Gå til innhold

Feature: Vi oppsummerer spillåret 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var mye Heavy Rain "hat" her, fatter ikke at noen kan kalle dette årets skuffelse. Det er et av mine desidert beste spill for 2010, og jeg har mange minneverdige og episke spilløyeblikk fra dette mesterverket!

 

Personlig synes jeg spillet har en oppskrytt historie, og elendig spillmekanikk, men hver sin smak regner jeg med. Noe av essensen i skuffelser er jo også høye forventninger, det er vel værre spill fra året.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan vel si at Bad Company 2 og Mass Effect 2 er mine favoritter i år også. Synes ingen andre multiplayer FPS spill er i nærheten av BC2, og ME2 er en av få gode sci-fi rollespill som finnes der ute for tiden. Det var også et hav av gode indie spill i år, som jeg vanligvis ikke er så begeistret for... :)

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Bioshock 2 en flopp? Synes Bioshock 2 var minst like bra som første, kanskje litt mye repetition å løpe gjennom mange av de romman omigjen, men satt igjen med at jeg nøt spillet tvers gjennom.

 

Av 25 reviews hos gameranking får den overall på 88%. Det er ikke flopp i min verden.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Det var mye Heavy Rain "hat" her, fatter ikke at noen kan kalle dette årets skuffelse. Det er et av mine desidert beste spill for 2010, og jeg har mange minneverdige og episke spilløyeblikk fra dette mesterverket!

 

Personlig synes jeg spillet har en oppskrytt historie, og elendig spillmekanikk, men hver sin smak regner jeg med. Noe av essensen i skuffelser er jo også høye forventninger, det er vel værre spill fra året.

 

AtW

 

Historien er uansett bedre enn 97% av alle andre historier i spill i dag. Det er noe som er mangelvare idag, gode historier som du lever deg inn i. Her er Heavy Rain i en særklasse!

Lenke til kommentar

Det var mye Heavy Rain "hat" her, fatter ikke at noen kan kalle dette årets skuffelse. Det er et av mine desidert beste spill for 2010, og jeg har mange minneverdige og episke spilløyeblikk fra dette mesterverket!

 

Personlig synes jeg spillet har en oppskrytt historie, og elendig spillmekanikk, men hver sin smak regner jeg med. Noe av essensen i skuffelser er jo også høye forventninger, det er vel værre spill fra året.

 

AtW

 

Historien er uansett bedre enn 97% av alle andre historier i spill i dag. Det er noe som er mangelvare idag, gode historier som du lever deg inn i. Her er Heavy Rain i en særklasse!

 

Dritt er ikke bedre bare fordi det er begravd i kloakk :) Nesten alle spill har elendige historier. Jeg synes ikke det er et argument for at en ikke god historie er bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bioshock 2 en flopp? Synes Bioshock 2 var minst like bra som første, kanskje litt mye repetition å løpe gjennom mange av de romman omigjen, men satt igjen med at jeg nøt spillet tvers gjennom.

 

Av 25 reviews hos gameranking får den overall på 88%. Det er ikke flopp i min verden.

 

For det første er kategorien årets skuffelse, ikke årets flopp. For det adre har vi laget individuelle lister som viser hva hver enkelt har som favoritt og skuffelse. Du har sikkert vært i samme situasjon, selv om et spill får god kritikk, trenger det nødvendigvis ikke være et spill som passer deg.

 

Når det er sagt, så er jeg helt enig med Knut Gaute. Bioshock 2 når ikke den enestående forgjengeren til anklene. Her får vi servert en historie som stort sett prøver å gjøre det motsatte som historien i det første spillet, der vår antagonist Spohia Lamb representerer en motpol til Anderw Ryan. Jeg stiller meg rett og slett spørsmålet, hvorfor hører vi aldri noe om henne i det første spillet, og hvorfor kan en slik person i det hele tatt leve i Rapture når hun er så åpent negativ mot Ryan?

 

Og Big Sister? Kom igjen da, det er bare latskap.

Lenke til kommentar

Starcraft 2: Wings of Liberty var nok årets spill for min del. Mange vil ha det til at Blizzard ikke hadde forandret oppskriften nevneverdig fra eneren. Men så skal man heller ikke endre alt for mye på en oppskrift som fungerer nærmest perfekt.

 

Det bør jo også nevnes at enspiller-kampanjen er langt mer variert og tilbyr et mye bredere gameplay enn det enspiller-kampanjen i Starcraft 1 gjorde. Og med en gjennomført multiplayer som ikke står tilbake for eneren, og enda større muligheter hva custom games angår, vil jeg si at Starcraft 2 er en glimrende etterfølger.

 

Ellers synes jeg det er positivt at Minecraft nevnes, som et av årets store indie-spill.

Lenke til kommentar
Skriv din kommentar....Det var mye Heavy Rain "hat" her, fatter ikke at noen kan kalle dette årets skuffelse. Det er et av mine desidert beste spill for 2010, og jeg har mange minneverdige og episke spilløyeblikk fra dette mesterverket!

 

Ehh B-film, Skal de prøve å mikse spill sjanger med Film må de i alle fall miksen den med en bra film Ikke en dårlig B-film.

 

Flere ting jeg kunne klaget på men dette er nr 1.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...