Gå til innhold

Vil ta månedlig avgift for Call of Duty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Jeg hadde elsket å se en online Call of Duty-verden. Jeg tror spillerne ville ha fått en mye mer overbevisende opplevelse. Jeg tror spillerne skriker etter det.

 

Javel, og dagens Call of Duty er offline og singleplayer? Eller mener han at han skal lage et FPSMMO? Er han gal?

Endret av Pokey
Lenke til kommentar
– Jeg hadde elsket å se en online Call of Duty-verden. Jeg tror spillerne ville ha fått en mye mer overbevisende opplevelse. Jeg tror spillerne skriker etter det.

 

Javel, og dagens Call of Duty er offline og singleplayer? Eller mener han at han skal lage et FPSMMO? Er han gal?

Nettopp. Enten så har han ikke peiling, eller så tror han at han kan 'squeeze' mer penger ut av navnet før det trekker et sørgelig og pinelig sukk når Medal of Honor og Respawn Entertainment's nye spill kommer ut.

 

Mest sansynlig er det nok at han vil ha en blanding mellom MAG og call of Duty. Masse spillere på en server som sloss en krig. Du vil kunne ha en påvirkning i hvordan krigen går, du vil kunne gå opp i level, og selvfølgelig har du forskjellige quests som du får etterhvert som du går opp i level. Og dette vil jo da ha en månedlig pris, fordi det er et online spill.

 

Men pga. for høye forhåpninger og for liten tid (Få det ut på markedet og tjen penger til oss) så kommer desverre ikke 'mange spillere på en server' med. Istedet blir det slik at flere 20 minutters kamper spilles, og resultatet lagres som et tall. Altså, de gode leder nå med 205753 poeng mot de ondes 205710 poeng. Level vil jo selvfølgelig være med, du går opp i level etterhvert som du vinner PvP kamper og generelt dreper andre, og ved å gjøre quests, som f.eks. "ødelegg 5 tactical insertions" eller "kall inn 5 air strikes". Men selvfølgelig, det vil jo fremdeles ha en månedskostnad.

Lenke til kommentar

jeg syns MMO skytespill hadde vært kult. Men Å tolke

 

"Jeg hadde elsket å se en online Call of Duty-verden. Jeg tror spillerne ville ha fått en mye mer overbevisende opplevelse. Jeg tror spillerne skriker etter det."

 

til dette --> "ville han ha innført månedsavgift i Call of Duty-spillene på dagen"

 

Dere er patetiske Spillverket.

 

EDIT: For å skjønne artikkelen deres måtte jeg nesten gå til kilden, likevel skjønte ikke helt hva han mente med "online Call of Duty world". Et helt Nytt MMO eller bare ta betalt for noe "ekstra" new shit.

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

StopNsteer, samme fyr sa rett ut at et av målene hans var å fjerne moroa med å lage spill, så de ble mer effektive og kunne tjene mer penger. Om han tror folk gidder betale for å spille det vi har i dag må vi nok betale. Eller spille battlefield.

 

Edit: Og hva med de overprisede kartene vi kan laste ned? 'nuff said...

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Blizzard har ikke, og har aldri hatt, noen "avtale med Activision". Vivendi Games fusjonerte med Activision, og Vivendi - moderselskapet til Vivendi Games, som nå har aksjemajoriteten i Activision Blizzard - tillot at det nye selskapet fikk navnet Activision Blizzard, ettersom Vivendi Games kontrollerte Blizzard.

 

Planen var sannsynligvis å bruke Blizzard-navnet fordi de er Vivendi Games' sterkeste merkevare (mens Vivendi ikke er en merkevare i det hele tatt), og dermed etter planen skulle resultere i positive konnotasjoner for de fleste spillere. Om de oppnådde det kan jo diskuteres, men det er tydelig av bl.a. denne tråden at de iallefall klarte å få folk til å glemme at Vivendi er det som utgjør "Blizzard"-halvdelen av Activision Blizzard. Mytene om hva Blizzard har og ikke har gjort spretter jo opp som paddehatter så snart Kotick åpner kjeften i noe annet enn det sedvanlige neocon douche-gliset.

Lenke til kommentar

Tja, de kjørte hele CoD-serien i grøfta med MW2? I alle fall for oss som spiller på PC.

I og med at MW2 er populært som bare det på konsoller klarer de seg utmerket uten PC-spillerne egentlig, selv om Kotick sikkert hadde satt pris på å ha dem også så han fikk ENDA mer penger enn det activision allerede tjener på MW2.

 

Men MW2 er på ingen måte kjørt i grøfta med tanke på hvor stort det er på xbox live, og at det blir spilt en del på PS3 også.

 

Anyways...

Det Kotick kanskje ikke tenker på er at mange ikke spiller MW2 konstant i flere måneder på rad slik som man spiller et MMO. Det er jo et fritidsspill som mange tar lange pauser fra, og kanskje plukker opp igjen når det har gått en måned eller to siden de spilte sist.

Lenke til kommentar

Dessuten, jeg har mine tvil om at det var IW som ville innføre IWnet også. Jeg tviler sterkt på at utviklerene i IW ikke forstod hvor ræva opplevelse det ville bli for PC spillerene spesiellt om de innførte IWnet. Det var nok økonomiske motiver bak og jeg har ingen problemer med å forestille meg at Activision (i.e. bobby selv) tvang det gjennom for å sikre høyere inntjening på bekostning av spilleopplevelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...