Gå til innhold

Den røde dødsringen er historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av det jeg har forstått så er det fremdeles _noen_ konsoller som får RROD, som alt annet av elektronisk utstyr så er det alltid noen som er defekte. Men det er langt færre enn det var tidligere.

 

RROD er at konsollen ikke starter, kun viser en feilmelding. Så er det og noen, meg inkludert, som ikke fikk RROD, men som opplevde at den hengte seg opp mange ganger på kort tid. Garantien dekker dette, ikke noe problem.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

 

Hvem bryr seg om garantien? Her i landet har vi 5 års lovfestet reklamasjonsrett på alle slike produkter.

 

Stemmer!

Vi er ekstremt bra beskyttet i Norge når vi handler varer fra autoriserte nettbutikker.

En annen ting er at visse produsenter som for eksempel Apple kan være et helvete å ha en reklamasjonssak med , spesielt når levetiden på produktet (Garanti) er utgått...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er ekstremt bra beskyttet i Norge når vi handler varer fra autoriserte nettbutikker.

Alle nettbutikker og vanlige butikker må følge forbrukerkjøpsloven, ikke bare "autoriserte".

 

At enkelte produsenter (som Apple) er vanskelige å ha med å gjøre, skal ikke gå ut over kunden. Det er butikkens ansvar å gi kunden de rettigheter h*n har.

Lenke til kommentar

Et lite sekund måtte jeg se om jeg var på dagbladet.

 

Overskrift: Blablabla er historie!

Underoverskrift: Eller er det historie ?

 

innhold: Nei vi vet faktisk ikke om det er historie, men

vi ser iallefall at produsenten IKKE lenger har tre røde ringer, men nå er det istedenfor en prikk.

 

For en fantastisk artikkel å lese.

*klapp klapp*

 

Ohh the irony

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjelder garantien når det skjer?

Hvem bryr seg om garantien? Her i landet har vi 5 års lovfestet reklamasjonsrett på alle slike produkter.

Jaja garanti, reklamasjon, alle forsto hva jeg mente. Grunnen til at jeg spurte var at jeg mente å ha lest at det av en eller annen grunn ikke var gangbart for reklamasjon.

 

Men for å gå litt OT. Er det fem års reklamasjonstid på all elektronikk? Gjelder ikke det bare mobiltelefoner? Alt annet har vel to år?

 

Er Apple "fritatt" fem års reklamasjonstid? Har hørt litt frem og tilbake, men hva er sannheten?

Lenke til kommentar
Et lite sekund måtte jeg se om jeg var på dagbladet.

 

Overskrift: Blablabla er historie!

Underoverskrift: Eller er det historie ?

 

innhold: Nei vi vet faktisk ikke om det er historie, men

vi ser iallefall at produsenten IKKE lenger har tre røde ringer, men nå er det istedenfor en prikk.

Dette var ganske lavmålt må jeg si ja.

Lenke til kommentar

Kunne nok med fordel ha oppdatert artikkelen til å fortelle omtrent det samme som kilden, uten at det er noen stor nyhet. En annen vinkling hadde neppe heller vært dumt, f.eks. en artikkel som fokuserte mer på om Microsoft har klart å konstruere en "ny" 360 som fjerner problemer med støy og kvalitet.

 

Ellers skulle jeg likt å se en humoristisk artikkel om 'rød prikk' på nynorsk, merker jeg savner akkurat denne nisjen.

Lenke til kommentar
De røde ringene erstattes nemlig av én enkel rød prikk.
Hadde egentlig tenkt å dra noe slikt som en billig spøk, men det ser ut til at virkeligheten gjorde jobben. :D

Da jeg leste overskriften fikk jeg lyst til å dra en like billig spøk om at dødsringen ikke lengre er rød, den har blitt blå. Men jeg var ikke langt unna. :lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forsto at dette var et billig forsøk på humor, men det presenteres så kronglete at all moroa forsvinner. Om man på død og liv må nevne den nye lampa hadde det klart seg med i stilen "RROD er borte! Heretter blir det RDOD!" via twitter eller noe.

Haters gonna hate. Vi andre syntes det var artig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...