Gå til innhold

Den røde dødsringen er historie


Anbefalte innlegg

 

Alle nettbutikker og vanlige butikker må følge forbrukerkjøpsloven, ikke bare "autoriserte".

 

At enkelte produsenter (som Apple) er vanskelige å ha med å gjøre, skal ikke gå ut over kunden. Det er butikkens ansvar å gi kunden de rettigheter h*n har.

 

Kanskje du forstår bedre "innenfor landegrensene våre" / Norsk domene / Norsk Webshop.

Kjøper du et produkt via nettet fra en utenlandsk forhandler må du forholde deg til lovene som gjelder for hvor den utenlandske nettbutikken er situert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De røde ringene erstattes nemlig av én enkel rød prikk.
Hadde egentlig tenkt å dra noe slikt som en billig spøk, men det ser ut til at virkeligheten gjorde jobben. :D

Da jeg leste overskriften fikk jeg lyst til å dra en like billig spøk om at dødsringen ikke lengre er rød, den har blitt blå. Men jeg var ikke langt unna. :lol:

Tenkte det samme jeg også. :D.

Lenke til kommentar

Kanskje du forstår bedre "innenfor landegrensene våre" / Norsk domene / Norsk Webshop.

Kjøper du et produkt via nettet fra en utenlandsk forhandler må du forholde deg til lovene som gjelder for hvor den utenlandske nettbutikken er situert.

Ettersom du skrev at vi i "Norge" er bra beskyttet, tok jeg det som en selvfølge at folk forsto at jeg snakket om norske nettbutikker og norske vanlige butikker.

 

Men "innenfor landegrensene våre" er uansett feil. Om butikken ligger i Frankrike, England, USA eller Langtbortivekkistan har ingenting å si, så lenge de retter seg spesielt mot blant annet norske forbrukere. Franske Pixmania har en egen norsk del, med norsk tekst og norske priser, og er derfor forpliktet til å følge den norske forbrukerkjøpsloven, selv om firmaet er stasjonert i Frankrike.

Lenke til kommentar

 

Men "innenfor landegrensene våre" er uansett feil. Om butikken ligger i Frankrike, England, USA eller Langtbortivekkistan har ingenting å si, så lenge de retter seg spesielt mot blant annet norske forbrukere. Franske Pixmania har en egen norsk del, med norsk tekst og norske priser, og er derfor forpliktet til å følge den norske forbrukerkjøpsloven, selv om firmaet er stasjonert i Frankrike.

 

Svært så mye flisespikkere du skulle komme med da? :p

Du har selvsagt rett i at webshopper som SPESIFIKT markedsfører seg mot norske forbrukere faktisk har å forholde seg til Norske lover for å få lov til å selge til oss, men kjøper man fra en "uatorisert" , dvs for eksmpel Newegg kan man ikke forvente å få di samme rettighetene?

Lenke til kommentar

Kunne gjort en mer utfyllende artikkel om redesignet. De har bl.a. gjort om hele hovedkortet og boxen har nå en kombinert 45 nm CPU/GPU på én brikke og nå én vifte i stedet for to. Altså mindre strømforbruk, varme og støy.

Så de kombinerer en nvida gpu (8800?) og en ibm power pc prosessor i en chip? ganske spesielt.

 

Ellers var artiklen morsom om litt knotete skrevet.

Ikke mer ring of death, nå kommer det en prikk i steden. Veldig oppmuntende for de som får dem.

Lenke til kommentar

Svært så mye flisespikkere du skulle komme med da? :p

Du har selvsagt rett i at webshopper som SPESIFIKT markedsfører seg mot norske forbrukere faktisk har å forholde seg til Norske lover for å få lov til å selge til oss, men kjøper man fra en "uatorisert" , dvs for eksmpel Newegg kan man ikke forvente å få di samme rettighetene?

Skjønner bare ikke hva som gjør en nettbutikk autorisert vs. uatorisert, og i hvilken kontekst. Det har ikke noe med landegrenser å gjøre. Var derfor usikker på om du skjønte hva jeg mente :)

Lenke til kommentar

Kunne gjort en mer utfyllende artikkel om redesignet. De har bl.a. gjort om hele hovedkortet og boxen har nå en kombinert 45 nm CPU/GPU på én brikke og nå én vifte i stedet for to. Altså mindre strømforbruk, varme og støy.

Så de kombinerer en nvida gpu (8800?) og en ibm power pc prosessor i en chip? ganske spesielt.

 

Ellers var artiklen morsom om litt knotete skrevet.

Ikke mer ring of death, nå kommer det en prikk i steden. Veldig oppmuntende for de som får dem.

 

 

I Xbox 360 bruker Microsoft en Xenon-prosessor (triple-core 64 bit PowerPC fra IBM) sammen med en Xenos-GPU (Redesignet ATI Radeon R500). nVidia har ikke vært involvert i Xbox 360.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er lei det klippet allerede. Alle med mer enn peanøtter mellom ørene forstår at man ikke skal hive rundt på en enhet som leser optiske plater, det være seg DVD, BR, laserdisc, cd-plater eller annet. Det er ikke en portabel enhet og den er absolutt ikke laget for å hives rundt på mens plata spinner. Stop beeing idiots already.

Lenke til kommentar

Sir-Allistair: Du tuller nå?

Han løfta den opp på skrå fort mens disken spinner på sitt høyeste.

Det er ingen garanti for at det kommer til å skje, men sjansen for at det skal skje med hvilket som helst (stasjonært) produkt som inneholder en høyhastighets optisk drev skal ødelegge disken (om ikke spilleren på dårlige dager) er ganske framtydene

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...