Gå til innhold

Tysk Ipad-utfordrer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært produsent ville jeg nok latt Apple fått beholde dette segmentet av markedet. Ja, de selger godt fordi Apple har en kategori F5 orkan i medvind, men dersom noe annet merke hadde kommet ut med noe lignende, ville reaksjonene trolig vært undervelmende. Tablets er tross alt, foruten som tegnebrett, en dårlig produktgruppe spør du meg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

"Alle" har en tablets/pad på gang nå. Er ikke noen ny greie, men Apple sin velfungerende iPad vil nok medføre en rekonstruksjon av tablet/pads til å bli mer brukervennlige og anvendbare.

Apple har funnet en formula som faktisk funker, og den ser faktisk også ut som paden i Star Trek.

 

Når det gjelder konkurrerende pads, så ser ASUS sin ganske bra ut. Samsung sin er alt for klumpete. HP sin var for dårlig (HP skyldte på W7). Sony skal også lage en. For øyeblikket har jeg mest tro på ASUS sin fordi den ligner på iPad og fordi ASUS kan netbooks/små PCer. Har ikke sett Acer sin enda.

 

Jeg tror pads er et potensielt stort marked. Men da som en billigere greie enn Apple sin. Som en tegneserieleser og håndholdt spillmaskin kan disse selge bra til fjortisene. En pad som kan brukes til aviser, nettsurfing og boklesing vil også appelere til den eldre garde. Apple sin pad vil være forbeholdt hipsterne og de med litt penger, pad markedet vil først ta av ordentlig når det kommer pads, laget av andre, til fornuftige priser (1500-2000 kr).

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke konkurrentene bare fokuserer på lav pris. Det er vel ikke meningen å konkurrere med MP3-spillere? Et fornuftig prisnivå er som en smarttelefon.

På en Pad er det viktigste skjermen og touchstyringen, det lønner seg ikke å spare noe her hvis folk skal gidde å bruke den hver dag.

Lenke til kommentar

............. Utforderer? 100% urukelig CPU....

 

Ubrukelig? På hvilken måte?

 

http://www.anandtech...ne-processor/14

N450 og Z6xx er to heeeelt forskjellige serier. Har du i det hele tatt lest artikkelen du linker til?

N450 bruker for mye strøm i forhold til hvor mye plass det er i en tynn tablet. På en annen side er N450 i hvert fall dobbelt så kjapp som Apple A4.

Z6xx er strippet til et minimum for å bruke minimalt med strøm. Plattformen er faktisk så strippet at den ikke er kompatibel med Windows lengre. Om en slik x86-plattform kan duge i praksis vil tiden vise.

 

Edit: Og selv om N450 fremstår som en "SoC", så kan den likevel ikke akselerere h.264 eller annen video. Stikk i strid med alle andre moderne SoC's.

 

Edit2: Jeg ser du bare linker til ytelsestesten mellom N450 og A4, og ikke til Z6xx-artikkelen i sin helhet. Har du tenkt over hvor mye strøm N450 bruker i forhold til A4? Hvordan andre optimaliseringer (akseleresjoner) i A4 senker strømforbruket ytterligere? Er det fornuftig å putte en netbook-prosessor i en liten tablet? På min netbook går viften støtt og stadig.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Eneste interessante fremover er Lenovo U1, disse rene tablet tingene egner seg bare til enkelte ting. Antagelig utrolig mange som kjøper en sånn pga motefaktor og synes det er kjempekult i ei uke og at dingsen deretter får et behagelig liv i skuffen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...