Gå til innhold

Fullformat til under 10000!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke få frem hvor forbanna jeg blir på eksen som gjør det slik at jeg må betale 13500 i dokumentavgift for leiligheta vi eier sammen. Har hatt lyst på dette kameraet siden det kom, og til denne prisen er det er røverkjøp!

 

Ingardj: Fordi søkeren i A850 og A900 er så stor, så er det så og si ikke plass til LV. I tillegg så egner dette seg i hovedsak som studio-kamera (pga det er mindre godt i dårlig lys), så LV er ikke en nødvendighet imo.

Endret av HFPzN
Lenke til kommentar

Ingardj: Fordi søkeren i A850 og A900 er så stor, så er det så og si ikke plass til LV. I tillegg så egner dette seg i hovedsak som studio-kamera (pga det er mindre godt i dårlig lys), så LV er ikke en nødvendighet imo.

Det gjelder kun hvis Sony skulle ha implementert liveview på samme måte som på de rimeligere modellene. Spørsmålet er vel heller hvorfor de ikke har implementert liveview på sammemåte som de andre heller. For dårlig ytelse, vil jeg tro. Sonhar en alternativ løsning som mange sier fungerer like godt ...

Lenke til kommentar

Fin pris, men hvorfor de ikke har inkludert liveview er jo veldig merkelig.

 

Sony har jo tradisjonelt hatt en ekstra sensor i prisme-huset for og få markedets beste liveview for speilreflekser,bakdelen er da at søkeren er blant de minste på markedet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

For all del - det gjør seg godt til landskapsbilder også. Jeg har brukt kameraet mye, men kommer du noe særlig over 800 ISO så kan støy bli et problem. Det er synlig fra ISO 400, men jeg synes ikke det er et problem på dette nivået. Kameraet er i hvert fall meget godt, og bildekvaliteten kombinert med et godt objektiv (f.eks CZ 24-70) er drøy.

Endret av HFPzN
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Damn! Jeg var nok et par måneder for tidlig ute da jeg oppgraderte til A850.

Prisen var veldig grei fra før, men nå er den nede på røverkjøpnivå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

På Twitter nevnes det at tilbudet gjelder 50 stk. kamera. JP har vel kommet over et ekstra billig parti, eller så har leverandøren også tilbud. Gode nyheter er det uansett for oss forbrukere.

Lenke til kommentar

Ja, merkelig at det er satt ned så mye, kostet 14999 i går.

Satt ned med 1/3 er mye....

Enten så har JP ett stort parti eller så tror de/vet at A7xx kommer snart, og kanskje det og er fullformat.

Men i allefall så er det positivt for oss forbrukere :)

Nytt FF til under 10000 er ikke å forakte :)

Lenke til kommentar

Nautica oppsummerer riktighet om LiveView og søker. Søkeren i A850/900 tar enorm plass og det allerede store prismehuset ville blitt enda større ved implementering av LiveView. Derimot er søkeren utrolig bra, adskillig bedre enn 5D II.

 

Live View slik alle andre enn Sony (og Olympus E-330) implementerer det tar ikke plass i det heletatt. De bruker kameraets hovedsensor til Live View. Sony implemterte Live View med en ekstra sensor i sine første modeller med Live View, men det krever pentamirror for å funke og gir ikke mulighet for video (fra hovedsensor), fordelen er Phase Detect AF som er mye raskere enn det de andre får til (foreløpig) med contrast detect (muligens med unntak av Panasonic). I Sonys nyere modeller er det både mulighet for Live View med Phase detect som i de eldre utgavene og Live View uten autofokus(?) fra hovedsensor (slik også Olympus E-330 hadde).

 

Fremtiden er åpenbart Live View fra hovedsensor (eller en dobbelløsning) siden det er nødvendig uansett for å få til video. Det kommer på A-700 etterfølgeren og jeg vil tro også Fullframe modellene vil oppgraderes med Live View og video (og sikkert mye annet) ganske snart. 10000 for en A-850 er uansett et fantastisk tilbud.

Lenke til kommentar

OKEY! A-850 har ikke LV, ingen vits å diskutere dette siden A-850 faktisk aldri har hatt det. Så.. who cares? nupe2.gif

Kom med noe fornuftig som har med A-850 å gjøre.

 

Hvilke objektiver bør man ha til en FF dSLR med 24Mp sensor?

Jeg kunne tenkt meg Sigma 50/1,4 HSM.

 

Personlig så er jeg interessert i A-850 p.g.a. søkeren. Er blitt altfor vant med Pentax ME/ME super søkeren.

Jeg bruker ISO 100-400 film, så det skal være null problem å holde meg innen disse verdiene på en A-850.

 

Har lest kjapt gjennom noen A-850/A-900 tester, den kommer godt ut i testene så lenge ISO-verdien holdes under 800.

 

 

Hvorfor skal man punge ut 10K for dette kameraet?

Kjøper man A-850 p.g.a. stor søker, FF og 24Mp?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man punge ut 10K for dette kameraet?

Kjøper man A-850 p.g.a. stor søker, FF og 24Mp?

For min del var egentlig Zeiss med autofokus (uten svindyr konvertering av eldre contax-optikk) egentlig hovedargumentet for å kjøpe seg inn i sony-systemet - jeg valgte dog 5D II av to (og en halv) grunner: Videomodus og høy ISO-ytelse (samt at jeg allerede hadde canon-optikk).

 

De to zeiss-zoomene (16-35 og 24-70) samt 135 f/1.8 er sannsynligvis best i sine klasser på DSLR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...