Gå til innhold

Samsung lanserer Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker jo mer eller mindre identisk med Nexus One? Bare med mindre, men bedre / "super" skjerm?

For min del så blir nok skjermen dessverre litt for liten, syntes at 3.7" - 4.0" er en passe størrelse for mobiltelefoner, dette blir nok litt for lite når du er vandt med større, men spent på disse nye AMOLED skjermene og hvordan de tar seg ut i praktisk.

 

 

Hva jeg er UTROLIG skeptisk til er enda et mobiloperativsystem, og spesielt da ett fra Samsung som jeg har utrolig mye tull med hva oppfølging av mobiltelefoner angår, når de knapt følger opp med brukerstøtte eller oppdateringer til sine eksisterende modeller, så vil jeg ikke engang tenke på hvordan det blir med et eget Samsung operativsystem?

 

Veldig skeptisk til dette, skeptisk til enda et market å forholde seg til..

 

 

Når vi nå allerede har Android som har etablert seg som et skikkelig open soruce operativsystem for mobiltelefoner, så ser jeg ikke helt vitsen i at Samsung skal komme med enda ett, blir fort for mye å forholde seg til og det splitter bare diverse utviklere mellom enda flere plattformer.

Lenke til kommentar

Identisk Google One?

 

Nytt og annerledes OS, aner ikke hvordan den er iforhold til Android men brukeropplevelsen er nok ganske annerledes

Verdens første mobil med BT 3.0

TouchWiz for å endre utseende(noe lik htc sin sense)

Bedre CPU

Sosial Hub, høres genialt ut. Hva er poenget med egen applikasjon for sms, email, facebook, msn, twitter når man kan ha alt i ett og samme program.

Verdens første mobil med wifi 802.11n

Samt med Samsung Appstore, så ser jeg frem til denne mobilen for ca 4000kr.

 

Ikke rart Samsung ble i 2009 verdens største elektronikkleverandør. Slo HP på målstreken.

Lenke til kommentar
Identisk Google One?

 

Nytt og annerledes OS, aner ikke hvordan den er iforhold til Android men brukeropplevelsen er nok ganske annerledes

Verdens første mobil med BT 3.0

TouchWiz for å endre utseende(noe lik htc sin sense)

Bedre CPU

Sosial Hub, høres genialt ut. Hva er poenget med egen applikasjon for sms, email, facebook, msn, twitter når man kan ha alt i ett og samme program.

Verdens første mobil med wifi 802.11n

Samt med Samsung Appstore, så ser jeg frem til denne mobilen for ca 4000kr.

 

Ikke rart Samsung ble i 2009 verdens største elektronikkleverandør. Slo HP på målstreken.

 

 

Har alt sagt hvorfor jeg ser veldig skeptisk til et helt nytt mobiloperativsystem, spesielt fra Samsung som gang på gang har levert god maskinvare, men total motsetning med skuffende support og dårlig oppfølging når det kommer til programvare, ser bare ikke for meg at Samsung skal klare å få til noe bra her, når de ikke engang klarer å følge opp andre operativsystemer som Symbian, Android osv hvor oppdateringer praktisk talt blir laget for dem og de likevel ikke klarer å rulle de ut selv til sine toppmodeller..

 

Bluetooth 3.0 glemte jeg helt i farten, så der har du et poeng og som sikkert flere kan se på som et pluss, selv benytter jeg svært sjeldent om aldri bluetooth så det er nok også grunnen til at jeg glemte det fullstendig i forbifarten.

 

TouchWiz er da ikke noe mer supert enn hva du fint kan fikse på de fleste smarttelefoner med custom UI og themes? Så ser ingen store fordeler eller forskjeller her enn hva du har på f.eks Nexus One med Android og custom rooms.

 

 

Bedre CPU? Javel? Det er da virkelig snakk om samme Snapdragon prosessor som i Nexus One?

 

Sosial hub blir vell på samme måte som diverse facebook apps osv som du enkelt kan styre selv på hvilken som helst smarttelefon? Ser ikke det store med dette heller..

 

Verdens første mobiltelefon med N-nettverk? FEIL! Jeg kobler med da enkelt opp mot min router som står i N-only modus med min Nexus One, så den må du nok litt lengre ut på landet med ;)

 

 

Samsung appstore har jeg svært liten tro på, i og med at Samsung på ingen måte har noen stor markedsandel og dette er en rykende fersk plattform ser jeg på ingen måte at dette skal sette et stort nok fotfeste til å få en god nok mengde med applikasjoner til at dette skal ta av.

Lenke til kommentar

Det med N-wifi kan jeg ikke svare på men bare referer til det Samsung kommer med.

 

Snapdragon er ett brikkesett med prosessorer og annet, produsert og utviklet av Qualcomm som er kompitabelt med arm-arkitekturen. Samsung har også valgt å lisensiere ARM-arkitekturen og utviklet sin prosessor som de påstår er raskere enn qualcomm sin.

 

Og hører at du er skeptisk til ett nytt OS, men jeg ser bare fra den siden at: Flere OS=Mer innovasjon. Og dessuten er den også open source.

Lenke til kommentar

Det var oppgitt N-nettverk til å starte med, men så fjernet HTC det fra sine offisiell sider, og da gjorde Google det like så, men etter en demontering av Nexus One har det blitt bekreftet N-støtte på den trådløse brikka og så vell som samtlige Nexus One eier kan bekreftet at den kobler seg lett til "N-only" nettverk og med oppgitte hastigheter over 54mbps ;)

Lenke til kommentar

Postet info om Samsung Wave igår i nye telfoner seksjonen, denne info posten er også oppdatert med den forste testen av Samsung Wave. Dette er en fyldig test av en tidlig prototype med masse bilder og test informsjon samt samenligninger av displayet med andre mobiler inc. Nexus One.

 

Link til test of info finner du her>>

 

 

 

For de som heller vil ha større skjerm og Android, så lanserer Samsung også Samsung I8520 som er en ny Android mobil med 3.7" Super Amoled Skjerm, 8 MP Kamera, innebygged prosjektør +++++

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Et lite sitat fra GSMArena , som sier at skjermen fungere helt fantastisk i sol lys og.

 

Finally, we come to sunlight legibility, which has probably been the weakest spot in any Samsung display so far. And the S8500 Wave was quite a surprise here too. Not only is this the most impressive unit indoors, but it doesn’t even lose a bit of its charm out in the bright sun.
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på AMOLED og Super-AMOLED?

 

Super Amoled har faerre lag i skjermoppbyggningen, noe som gir bedre kontrast, klarhet og lysstyrke.

 

Sitat fra Mobile Review:

 

It took Samsung less than a year to come up with a new technology called Super AMOLED. Its key difference from the original AMOLED lies not only in the way it's positioned, but also the design of displays itself. While standard AMOLED screens make use of several layers with a bit of air between them, Super AMOLED displays boast one touch-sensitive layer and no layers of air whatsoever. This enhancement allows reaching much higher brightness (roughly 20% more) and exceptional sharpness (since the thickness of the main layer is measly 0.001 mm), while keeping the screen's power consumption on the same level. Furthermore, the technology underlying AMOLED displays is called on-cell, meaning that all the elements essential for the display's operation are mounted right inside.

 

As far as the screen's behavior under direct sunlight goes, the Wave is a top performer, being almost as good as displays featured with mirror layers. First Super AMOLED matrices sport a diagonal of 3.3 inches and resolution of 800x480 pixels with 16 million colors - that's exactly what the S8500 has to offer. At this point in time Samsung will be the exclusive provider of Super AMOLED displays, while their competitors will have to make do with previous-gen screens, similar to the one found in the Google Nexus One.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Vel og flott med nye dingser med nye muligheter, men som det har blitt sagt før - det flotte med standarder er at det er så mange å velge mellom. La oss gå tre år tilbake i tid, når iPhone bare var et rykte. Da hadde vi Windows Mobile, og en eller to rare linux-mobiler som lista opp hele kernel-booten på skjermen og som bare nerdene brukte. WM gikk til masochistene, mens alle bedriftsslavene (spesielt i statene) brukte Blackberry.

 

Markedet var enkelt og oversiktlig, og produktene var ikke akkurat tiltenkt de store massene. Så kommer Apple med iPhone og så gikk verden av hengslene. Google ville ha en bit av kaka og annonserte Android. Så kommer iPhone 3G og Apple App-store, og nok en gang går verden av hengslene. Microsoft vil ha en bit av kaka og annonserer sin app-store. Samtidig begynner de første Android-telefonene å dukke opp, men slår ikke skikkelig an før HTC Hero. Android Market får masse skryt, mange bruker det, men få er i stand til å tjene penger på det, mye grunnet at det er vanskelig å finne programmer som man kan betale for, og det er vanskelig å vite om de er verdt å betale for. Alle vil ha en bit av kaka: Nokia lanserer Ovi-store, og Maemo 5, som også skal være tilknyttet Ovi-store (eller ha en egen butikk?). Samsung finner ut at de også skal lage sitt eget linux OS for mobiler.

 

Vi er vel alle enige om at konkurranse er sunt, men alt med måte som de gamle sier. I dag kan man altså velge rimelig fritt. Man har valget mellom WM, iPhone, Android, Maemo 5(N900), og Bada. Det betyr at det i praksis er tre plattformer som prøver å konkurrere mot iPhone og App-store. Så er det store spørsmålet - hva må til for at folk skal velge alternativene? For de store massene er det nok rett og slett å tilby det produktet som har det beste programvareutvalget. App-store er en milliardbutikk, med over 140 000 programmer og spill. Android Market har et flott utvalg av gratis-applikasjoner, men sliter på betal-siden. Maemo 5, Bada og Ovi-store har enda til gode å imponere, men hvor vil utviklerne gå? Dit de vet de kan tjene penger, hvor de kan utvikle til en enhet som er solgt til millioner av kunder, og hvor de også snart kan tjene penger på å utvikle til Apple's tablet - eller vil de gå til en av de små nisjene?

 

Jeg tror rett og slett at mobilbransjen har stukket kjepper i sine egne hjul ved å ikke velge seg en standard og prøve å forbedre den. De færreste android-brukerne ønsker å logge inn som root i terminalen. De vil ha en telefon som virker som en iPhone, uten at den er en iPhone, og da er enkelt og greit programvareutvalget som er viktig.

 

Misforstå meg ikke, jeg ønsker både Bada og Maemo5 lykke til, men skal vi se et troverdig alternativ til iPhone's enorme markedsandel så tror jeg dessverre disse plattformene må ofres til fordel for å få flere brukere til Android slik at utviklerne finner det interessant å utvikle til plattformen.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Android-brukere måtte logge inn som root i terminalen?

 

iPhones markedsandel er forholdsvis beskjeden foreløpig. Er det 15% den har av smartphone-markedet, og under 1% av det totale mobilmarkedet? Android stikker definitivt kjepper i hjulene på iPhone, og det er mye spennende som er på vei.

Lenke til kommentar

I respons til Trespirits innlegg.

 

Hvis Samsung klarer og skape en stor nok markeds penetrering for Bada , så vil nok også utviklere som ønsker å lage apps øke betraktelig.

 

Ut ifra utsende og specs på Wave, burde denne med riktig pris, markedsføring og telefon opperatør avtaler kunne selge i store mengder.

 

For ikke å snakke om de neste 5-6 BADA modellene som kommer iløpet av året.

 

Så utifra dette er det gode sjanser for at Samsung App Markedet, som vil vaere tilgjengelig i mere enn 50 land iløpet av første halvår 2010, kan få et ganske fyldig utvalg av apps.

 

 

Interesant nytt om mobile os markeds utvikling, fra amobils artikel:

 

Nokias Maemo-plattform og Intels kjerne-operativsystem Moblin skal nå bli til Meego.
Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Kom nettopp over en video av Wave. Alt jeg kan si er at dette er totalt kaos, og at de ansatte hos Samsung må bestå av 67 stk med alvorlige alkoholproblemer. Det er lenge siden jeg har sett noe så uproft.

 

HER er videoen. (Gizmodo)

 

Det var et latterlig eksempel å trekke frem..det er en video fra et russisk websted basert på en veldig tidlig proto type version av telefonen....

 

Se heller mere oppdatert informasjon her:

 

PhoneArena >>

 

GSMArena >>

 

Les også den fulle testen til Mobil Review av Prototype oppdatert 14.02.2010 her>>

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...