Gå til innhold

Samsung lanserer Wave


Anbefalte innlegg

Heheh, Microsoft-fanboy? Du kan spørre hvem som helst i forumet om jeg er MS fanboy. Som du sikkert ser så eier jeg en iPhone 3GS og ikke en HD2. Jeg vet selv når jeg ser et muligens lovende produkt, og jeg kan allerede si at Bada ikke er en av dem.

 

Hvem vil Badas brukerbase bestå av? Vel, den vil bestå av kjøpere som tilfeldigvis kjøpte seg en Samsung-telefon på Elkjøp. Dette er gjerne ikke tilfellet med WM, Android og iPhone-brukere som vet hva de skal ha.

 

Jeg prøver ikke å starte en krig her, men Microsoft lanserte nettopp Windows Phone 7, og det ser unektelig mer spennende ut enn Samsungs dødfødte forsøk på å entre OS-krigen.

 

Og ja, jeg tar en stor risiko ved å si dette, for hvis Bada blir en suksess, så vil dette innlegget bli gravd frem og kastet i ansiktet mitt, og få meg til å fremstå som en klovn. Men det er en sjanse jeg må ta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telfoner som Wave vil nok bli kjøpt av en ganske bred kjøpe gruppe inkl. endel "prisbeviste" kunder og sikkert endel tilfeldige "Elkjøp" kunder og. :cool:

 

Wave vil nok i starten heller bli et alternativ til Iphone og Android mobiler som N1/Hero enn Windows Mobile baserte mobiler.

 

Men om det vil overleve og få en stor andel av markedet, det er på ingen maåte sikkert men uansett er det interesant med flere alternativer på markedet.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Joda, det skaper konkurranse, og konkurranse er alltid bra. Det Samsung må prioritere nå er applikasjoner. De må hente inn uavhengige såvel som store utviklere som Gameloft og EA. Videre må de markedsføre hardt, for ellers er det kun oss mobilinteresserte som vet hva Bada er, og resten av befolkningen har kun fått med seg at det er Symbian, OSX, Android og WM som er på markedet (blant smarttelefonene. Nei jeg vil ikke ha en "Er iPhone en smarttelefon"-diskusjon, hehe )

Lenke til kommentar
Bare nevner at Samsung hadde 3 mill usd i prispenger da de gav ut sitt sdk, for de beste programmene som skulle ut på samsung sin appstore.

 

Er en rimelig bra gulrot det, men om ikke produktet skaffer stor nok kundebase så hjelper det vel lite i det lange løp, og det er jo heller ikke sånn at Samsung kan subsidiere og holde programutviklingen kunstig i live over lang tid ved hjelp av slike lokkemidler. Men hvis Bada kan få noen "killer apps" og er brukervennlig, rett priset og utviklingen fortsetter så kan det jo fungere bra, men konkurransen begynner jo bli rimelig hard i dette segmentet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...