Gå til innhold

Chrome går forbi Safari


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns dette er ganske bra jeg, liker Chrome, med god grunn, i motsetning til visse andre som ikke gidder å bytte engang bare fordi de har noe som "funker".

Den dagen det blir muligheter for mouse gestures så skal jeg vurdere å bruke den som primær browser. Regner med det kommer til å komme i form av extentions, som igjen krever at disse oppdateres helautomatisk og helst med mulighet for syncing på samme måtes som bookmarks.

Lenke til kommentar

Litt forumtrivia i den sammenheng, her er browserfordelingen blant brukerne våre i de første dagene av det nye året:

 

 

Firefox 3.x 30.6%

IE 8.x 21.8%

Miscellaneous 12.1%

IE 7.x 12.0%

Safari 4.x 10.8%

Chrome 3.x 5.9%

IE 6.x 1.5%

Chrome 4.0 4.x 1.5%

Opera 9.x 1.1%

iPhone 3.x 0.8%

Lenke til kommentar

Jeg brukte opera før pga hurtigvalg og litt design, men det var en ting som irriterte meg kraftig... og det var at det var alt for mange bugs overalt. Dvs sider ble lastet feil og alt så helt feil ut, og var helt feil...

 

Derfor er Chrome et bedre valg enn opera. Penere er det også, men må si jeg savner hurtigvalg :/ og "reload every" (30sec, 1min, 2min osv) funksjonen når man høyreklikker på en side

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Prinsippielt kan man vel konkludere med at MS teknisk sett ikke har gjort en god jobb når 3 ulike versjoner av deres nettleser er i bruk. Dette særlig da fordi disse "rendrer" ulikt slik at det ikke uten videre er mulig for alle å oppgradere.

Lenke til kommentar
Dotten: Litt overaskende lav andel Opera og chrome brukere. Og litt høy misc. Hva kan dette komme av?

Vel så mye et spørsmål som en påstand, men siden det skilles mellom versjonsnummer, og gjeldende Opera-versjon i dag er 10.10, er vel alle som har gått videre fra 9.x med i "misc-kategorien".

Lenke til kommentar
Syns dette er ganske bra jeg, liker Chrome, med god grunn, i motsetning til visse andre som ikke gidder å bytte engang bare fordi de har noe som "funker".

Den dagen det blir muligheter for mouse gestures så skal jeg vurdere å bruke den som primær browser. Regner med det kommer til å komme i form av extentions, som igjen krever at disse oppdateres helautomatisk og helst med mulighet for syncing på samme måtes som bookmarks.

https://chrome.google.com/extensions/detail...olmmgnecgldgeld

https://chrome.google.com/extensions/detail...jifdiepckckakgk

Lenke til kommentar
Dotten: Litt overaskende lav andel Opera og chrome brukere. Og litt høy misc. Hva kan dette komme av?

Vel så mye et spørsmål som en påstand, men siden det skilles mellom versjonsnummer, og gjeldende Opera-versjon i dag er 10.10, er vel alle som har gått videre fra 9.x med i "misc-kategorien".

 

 

Nah, den ligger bare lenger nede på listen. Hentet fra et litt begrenset utvalg i sted (kun diskusjon.no-skin), her er oversikt for så langt i år for samtlige skin (synd at noe som IE6 er mer brukt enn Opera):

 

 

Firefox 3.x 37.2%

IE 7.x 24.8%

Miscellaneous 9.7%

IE 8.x 8.7%

Chrome 3.x 8.1%

Safari 4.x 3.8%

IE 6.x 1.7%

Chrome 4.0 4.x 1.4%

Opera 9.x 1.2%

iPhone 3.x 0.9%

Mozilla 1.x 0.7%

Opera 10.x 0.3%

Firefox 2.x 0.3%

Safari 3.x 0.3%

iPod Touch 3.x 0.2%

Android 3.x 0.2%

Nokia 0.1%

Rippers 0.1%

iPod Touch 2.x 0.1%

NetFront 0.1%

PlayStation 3 0.0%

Chrome 2.x 0.0%

Flock 2.x 0.0%

Firefox 1.x 0.0%

iPhone 2.x 0.0%

SeaMonkey 1.x 0.0%

Opera Mini 3.x 0.0%

Chrome 1.x 0.0%

SonyEricsson 0.0%

Konqueror 4.3 4.x 0.0%

Safari 2.x 0.0%

SeaMonkey 2.x 0.0%

IE 5.x 0.0%

IEMobile 7.x 0.0%

Safari 1.x 0.0%

Konqueror 3.x 0.0%

Iceweasel 2.x 0.0%

Camino 1.x 0.0%

Chrome 0.x 0.0%

Opera Mini 4.x 0.0%

Playstation 0.0%

Konqueror 4.x 0.0%

Opera Mobi 9.x 0.0%

Wii 0.0%

Opera 8.x 0.0%

DSi 0.0%

Thunderbird 3.x 0.0%

Openwave Mobile Browser 0.0%

Flock 1.x 0.0%

Opera Mini 5.x 0.0%

Lenke til kommentar
Nah, den ligger bare lenger nede på listen. Hentet fra et litt begrenset utvalg i sted (kun diskusjon.no-skin), her er oversikt for så langt i år for samtlige skin (synd at noe som IE6 er mer brukt enn Opera):

Å ja, men takk for oppklaringen da. Med er det altså fortsatt hele 10% som bruker noe annet enn det som står i listen, eller hva er misc?

 

Er forsåvidt også litt forbauset over den veldig lave andelen Opera. På den annen side så må jeg si at til tross for at jeg foretrekker Opera til egen bruk, så er det ikke denne jeg setter opp andre med. Jeg liker den mest for funksjonaliteten og ulike vaner man legger til seg og blir "avhengig" av. Men de fleste jeg hjelper vekk fra IE har enkle surfevaner og er ikke interessert i funksjonalitet, de liker å se på nettsider. Dessverre må jeg klassifisere Opera langt bak IE når det gjelder å vise nettsider. Sikkert nærmere standardene, men lenger unna virkeligheten kan man kanskje si, enn så lenge.

Lenke til kommentar

Bruker Chrome pga. overlegen ytelse, snakker ikke bare om load times men også at den responderer umiddelbart og henger seg så godt som aldri (sidene kan dog henge seg). Nå som Chrome har fått støtte for tillegg er min eneste grunn til å bruke Firefox borte (AdBlock). Så ha det bra, rødrev!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...