Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les disse trådene:

Mat-olje avkjølt spille pc. Video!

Kjøp av mineral olje

 

Husk også på at både transformatorolje og hydraulikkolje som er nevnt i disse trådene er veldig (!!) helseskadelig. Ikke noe du ønsker å ha på rommet ditt i ett akvarie.

Det finnes stoffer som er laget for kjøling av elektronikk direkte, men regn med at det koster mye.

Hydraulikkolje er også ofte etsende.

Lenke til kommentar
Du har jo en pc som står på siden av akvariumet hvorfor ikke bruke den?

 

Den har ikke mulighet til og OC, Derfor passer den ikke til dette projektet

 

Takk Mr.Anki

 

 

 

 

 

Les disse trådene:

Mat-olje avkjølt spille pc. Video!

Kjøp av mineral olje

 

Husk også på at både transformatorolje og hydraulikkolje som er nevnt i disse trådene er veldig (!!) helseskadelig. Ikke noe du ønsker å ha på rommet ditt i ett akvarie.

Det finnes stoffer som er laget for kjøling av elektronikk direkte, men regn med at det koster mye.

Hydraulikkolje er også ofte etsende.

 

De skal jeg se på:)

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
Mener matolje også fint kan brukes, det kan da ikke være helseskadelig.

Pass også på at harddisken bør være over oljen, ihvertfal sørg for at den er tett.

 

Jepp, har plan om og tette den med et eller annet om jeg ikke får lang nok kabel. Men lukter ikke matolje ettervært?

Har jo forsovet vis ingen ting og bygge av enda, men jeg venter bare på svar fra forskjellige folk, så håper jeg får noe:)

 

 

Ja, Jeg leste et eller annet sted at det som brukes til hester skal være ganske bra, det er nesten det samme som er brukt i baby olje som er et annet alternatis. Men det er altfor dyrt med tanke på at jeg sakl fylle 60 ltr..

Tross alt jeg er 14 år og har ikke allverden av penger:)

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
For støtte mpt. hardware bør du ta kontakt med diverse butikker som komplett, mpx, mircoplex osv. Det er større sjanse for at noen av dem sponser med deler.

 

Evt. se om far har på spander-buksene en dag og kjøp en rimelig kasse på finn.no

 

Ja, prøver og ta kontakt med forskjellige butikker etc,

og pappa har ikke spanderbuksene.. : / Siden jeg kjører gokart, og vi bruker en god sum på det så gidder han ikke hjelpe til ..

 

Tar meg bare den tiden det tar og få tak i et eller annet,:)

Lenke til kommentar
Hvordan du ikke burde gjøre det: I deep fried my computer, literally!

thumb7.jpg

 

Hvordan du bør gjøre det: Mineral Oil Submerged Computer

Submerged007.jpg

 

Har tenkt på å gjøre det samme selv, for i teorien er det jo genialt, en helt stille pc! Lykke til!

 

 

Haha, det er akkurat det jeg mener også, har sett på filmen og lest " bloggen", det er den fra pugetsystems jeg jobber litt ut ifra, bare jeg tar små vrier:)

Lykke til med ditt projekt.

 

 

Daniel

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
funker som faen da vesken ikke er elektrisk ledende. akkurat samme effekt som å ha'n i lufta.

 

edit.

 

men du burde passe på at laserhodet ikke er dyppet da... hardisk er luftett så det er ikke no problem

 

Nei- Hardiskene har et hull i seg for å utligne lufttrykket.

 

Jeg ksal ha både har-disk og cd-rom over vannet eller finne en måte og kappsellere dem inn på.:):roll:

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
funker som faen da vesken ikke er elektrisk ledende. akkurat samme effekt som å ha'n i lufta.

 

edit.

 

men du burde passe på at laserhodet ikke er dyppet da... hardisk er luftett så det er ikke no problem

 

Nei- Hardiskene har et hull i seg for å utligne lufttrykket.

 

Jeg ksal ha både har-disk og cd-rom over vannet eller finne en måte og kappsellere dem inn på.:):roll:

 

SSD disk kan du dyppe i olje, men vanlig harddisk må du ikke gjøre det med. Platene og lesehodet funger ikke i oljen!

Lenke til kommentar
funker som faen da vesken ikke er elektrisk ledende. akkurat samme effekt som å ha'n i lufta.

 

edit.

 

men du burde passe på at laserhodet ikke er dyppet da... hardisk er luftett så det er ikke no problem

 

Nei- Hardiskene har et hull i seg for å utligne lufttrykket.

 

Jeg ksal ha både har-disk og cd-rom over vannet eller finne en måte og kappsellere dem inn på.:):roll:

 

SSD disk kan du dyppe i olje, men vanlig harddisk må du ikke gjøre det med. Platene og lesehodet funger ikke i oljen!

 

Sant det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...