Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hullet er vel ment for å utligne trykkforskjeller. Burde ikke være noe problem å tette med mindre Daniel tar pc'n med på trollstigen :p.

Når harddisken blir varm vil jo luften inni harddisken utvide seg og komme ut og når den avkjøles vil den suge opp olje.

Men det går jo an å prøve seg fram med en gammel sliter før man ødelegger noe brukbart.

Lenke til kommentar
Hullet er vel ment for å utligne trykkforskjeller. Burde ikke være noe problem å tette med mindre Daniel tar pc'n med på trollstigen :p.

Når harddisken blir varm vil jo luften inni harddisken utvide seg og komme ut og når den avkjøles vil den suge opp olje.

Men det går jo an å prøve seg fram med en gammel sliter før man ødelegger noe brukbart.

 

Ja, det er det der jeg også tenkte meg, så jeg tenkte igår, at jeg kunne ta det hullet og feste RØRET MITT, som ender bak akvariet. og slepper ut luft

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
Les disse trådene:

Husk også på at både transformatorolje og hydraulikkolje som er nevnt i disse trådene er veldig (!!) helseskadelig. Ikke noe du ønsker å ha på rommet ditt i ett akvarie.

Hydraulikkolje er også ofte etsende.

Så skadeleg er det ikkje. Og Cola er vel meir etsende, eller???

 

 

Mineralolje er nesten ikke etsende, mineral olje er f.eks baby olje. Cola er faktisk mere etsende.

 

Skulle nok brukt transformatorolje, men det er helsefarlig og DYRT:O

 

han tenker på tilkoblingspunktet på mammakortet.. ikke hvordan av/på knappen ser ut fysisk

 

 

Riktig,;)

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
Så skadeleg er det ikkje. Og Cola er vel meir etsende, eller???

 

Cola er ikke kreftfremkallende, eller skadelig for vannlevende organismer:

helsedatablad på Exxon HyJet IV-A

 

Ikke noe jeg ville hatt stående i ett åpent akvarie på gutterommet ihvertfall.

Hyd.olje er også en base og kan ikke direkte sammenlignes med cola som er en syre.

 

 

Ja, har jo som sagt tenkt å bruke mineral olje, Muligens: lakserende hesteolje. Den skal ikke være for dyr sammenlignet med baby olje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...