Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ha ha en måte å kjøle ned minaraloljen på. Hvis du bare lar PCen stå på nede i oljen vil olje bare bli varmere og varmere inntil systemet overopphetes...

 

EDIT: Kanskje lage en snedig løsning med vannkjølings-radiatorer og en sterk pumpe? Siden mineraloljen er tjukkere enn vann bør du vel også ha en pumpe som klarer å presse oljen gjennom radiatorene.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Du må ha ha en måte å kjøle ned minaraloljen på. Hvis du bare lar PCen stå på nede i oljen vil olje bare bli varmere og varmere inntil systemet overopphetes...

 

EDIT: Kanskje lage en snedig løsning med vannkjølings-radiatorer og en sterk pumpe? Siden mineraloljen er tjukkere enn vann bør du vel også ha en pumpe som klarer å presse oljen gjennom radiatorene.

 

 

Jeg har en ide for å kjøle ned oljen, har bare lagd en SUPER rask skisse via paint.

Skal få lagd et 3D bilde eller lignende av det. Men legger ut det bilde snarest.

Lenke til kommentar

Fint hovedkort du har fått tak i hvist du ikke skal bruke det så er jeg interesert i og bytte mot en fult fungerende pc eller to :)

 

Har en pc med:

P4 3,2ghz

1gb ram

128mb onboard grafikk

dvd rom

 

og en annen med:

Amd xp 2ghz prosessor

512mb ram

4400ti skjermkort 128mb ram

dvd rom

 

Har også en del annet utstyr om du er interesert i og bytte ;)

Lenke til kommentar
Du får større overflate som kan avgi varme, men jeg tviler på det har veldig stor effekt.

 

litt off, men:

Hvor mye energi må til for å heve temperaturen på 1 liter olje med 1 grad i forhold til vann? (Vann har vel rundt 4,2 KJ)

 

Det er jeg ikke sikker på, Men det krever noe mere..

Men snakker du om bildet?

 

Poenget med det er at kobberrøret flytter vanrmen over til bassenget bak som er fylt med vann, og der kan jeg tilsette isbiter om det treng

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
HAr du verktøy til å lage dette da...

 

 

Lage kjølingen til akvariet? Hvis det: Ja, Jeg får lov til å være med pappa på jobben for å lage til deler.

 

Strøjobber for naboer og familie er vell veldig greit? Snømåking, kosting utenfor, hjelpe med å pynte til jul, vaske (biler) og andre småting som folk kan trenge hjelp med!

 

 

Ja, Kan jo forsovetvis reklamere med å henge opp lapper på diverse butikker osv:)

Takk for tipset;)

Lenke til kommentar
men hvis hdd er innkapslett foreligger det fortastt problemer med luft trykk da.

 

 

Ja, men det blir ikke noe problem sånn, det som er med lufttrykket er at det ikke skal bli for høyt trykk inni, men når jeg pakker den inn og drukner den, så blir trykket inni hdd en lavere,. da er det lettere at den snurrer i laft trykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...