Gå til innhold

Liker ikke nye prisguiden


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henger meg på denne. Jeg synes det ble vel mye farger, store ikoner, og mindre plass til det viktigste. Her må man rulle/bla mer for å få samme info.

 

Det ser rett og slett ut som en nettbutikk med dårlig smak for det estetiske, og som jeg er i tvil om jeg ville brukt.

 

Jeg savner dessuten knappen/menyvalget for "classic view" :roll:

Lenke til kommentar

Skal handle meg en LCD tv nå. Har brukt prisguiden helt fram til nå. For nå kan jeg ikke velge mellom LCD og Plasma. Jeg kan ikke velge skjermstørrelse heller.. For å kunne se specs om produktene må du først klikke deg inn på produktet for så å velge "flere produktdetaljer", men her er det også veldig dårlig med informasjon.. Eneste filteralternativer det går an å velge nå er produsent og prisklasse. Og prisklassefilteret er også noe feil spør du meg, bl.a en prisklasse er mellom 2600,- - 7899,- og 7900,- - 17999,- og så videre. Det burde heller vært mulig å skrive inn prisklassen selv.

 

Likte den gamle prisguiden helt utmerket! Vær så snill å gjør noe med denne. Sitter her å griner nå :cry:

Lenke til kommentar

Dette er F**** meg det dummeste jeg har sett. Ta en restore på den gamle guiden, den fungerte. På den nye er det eneste jeg har sett fungerer stabilt; valg av hovedkategori.

Ting som ikke fungerer eller er så tregt at jeg er død av elde før det skjer noe:

1. Filtrering etter hovedkategori. Bonus: Viktige filtere mangler, eks Ram hastighet, CPU Hastighet.

2. Innlogging

3. Handlevogn, muligens som en konsekvens av punkt 2. I så fall er det feil at knappene synes/ er tilgjengelige.

 

Med andre ord virker ikke prisguiden.

Lenke til kommentar

Det største problemet med den nye designen er at det stjeler for mye plass i høyden. Ca. 120 piksler pr produkt er alt for mye. Mye bedre med en kolonne for sammenligning i stedet for "+ sammenligne", men dersom man reduserer litt på tekststørrelsen (og dermed boksen) rundt antall butikker (f.eks. 11 BUTIKKER), og legger teksten "Lavest pris:" i en overskrift i stedet for på hvert enkelt produkt, kan man lett kutte ned til 70 piksler pr. produkt. Da kan man øke antall produkter pr side med bortimot 50%.

Lenke til kommentar
Det største problemet med den nye designen er at det stjeler for mye plass i høyden. Ca. 120 piksler pr produkt er alt for mye. Mye bedre med en kolonne for sammenligning i stedet for "+ sammenligne", men dersom man reduserer litt på tekststørrelsen (og dermed boksen) rundt antall butikker (f.eks. 11 BUTIKKER), og legger teksten "Lavest pris:" i en overskrift i stedet for på hvert enkelt produkt, kan man lett kutte ned til 70 piksler pr. produkt. Da kan man øke antall produkter pr side med bortimot 50%.

 

Nei erlig talt. Om dette er browser avhengig eller ikke vet jeg ikke men slik prisguiden fremstår hos meg er den 99% ubrukelig.

Det er heller ikke slik at det er noen enkelt ting, men

Det er både enkelt ting som er helt feil og mange ting som er veldig feil.

Filtere virker ikke, filtere husker ikke ved blaing i sider, endring av filtere er vanskelig, svært mange valg mangler i filtere, deriblandt "alle priser".

Ingen innlogging, ingen handlevogn................................

Alt i alt er dette så dårlig at det er veldig langt fra produksjons status.

Noes sier at det var langt bedre under beta men det henger jo ikke på greip

Her er det flust av rene bugs som gjør siden funksjonshemma samt en rekke design feil og en haug med begrensede og dårlige funksjoner. Dette har et omfang som tilsier at dette i høyden er en alpha versjon i dag. Bug må rettes, annet må designes om og funksjoner må utvides til full funksjonalitet. Deretter kan man ta dette til ny beta testing.

At jeg skal sitte å knote med dette og forsette å rapportere banale bugs i ukesvis er utelukket. Desverre var prisguiden den beste i sitt slag og den blir sterkt savnet men dette her blir jeg bare dårlig av å krangle med.

Lenke til kommentar

Enig med majoriteten her. Jeg klarer ikke å se noen forbedring i den nye, og synes heller ikke den gamle trengte noen spesielle forbedringer heller. Den nye er mindre oversiktlig, og mer knotete.

 

En ting dere rette på:

På prosessorkategorien kommer følgende sokler opp før en trykker på "vis alle..."

Socket 604 (18)

Socket 940 (17)

Socket 754 (4)

Socket 478 (2)

Socket 603 (1)

 

Altså bare utdaterte produkter som jeg egentlig ikke skjønner hvorfor finnes der i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Dette er blitt som så veldig mye annet; det starter med at det kanskje ser litt grått ut, men det fungerer utmerket, så byttes det om til å se pent ut, men på bekostning av funksjonalitet. Her er det funksjoner som er blitt borte! Det er langt mer uoversiktlig og "rart" å bruke. Skal man fks, sjekke opp 2 forskjellige minnekorttyper så må man bla seg bakover til man igjen får opp listen, evt, "restarte" hele prisguiden.

 

Hvorfor fikle med noe som har fungert så bra så lenge?? Jeg kommer sikkert til å fortsette å bruke guiden, men med mer frustrasjon, og helt sikkert aggresjon!

Lenke til kommentar
Jeg likte den gamle , mye bedre enn den nye.

 

Prøv å søke på 50" plasmaskjerm fra Samsung.

 

Det tok meg noen sekunder å finne frem til relevante resultater med den gamle prisguiden.

Med den nye tar det mange minutter før jeg har klart det .... :thumbdown:

Vil bare quote meg selv fra en annen tråd ...

 

Kommer nok til å bruke den gamle i tiden fremover.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Satt her å satte sammen en handlekurv for en server, men det var lettere sagt enn gjort. Etter mye tull endte jeg opp med å tabbe mellom den gamle og den nye prisguiden, siden den gamle ikke lengre har en handlevognfunksjon. Så for å finne de produktene jeg ville ha måtte jeg søke de opp i den gamle prisguiden (der det faktisk går ann å finne det man er på utkikk etter), for så å legge de til i "listen" i den nye (seriøst, hva er det med popup boksen som sier "lagt til i min handlevogn", den er plagsom, og hva f** er poenget med en lukk knapp på den, når du da må sitte som lucky luke for å rekke å trykke på den mens den klatrer oppover siden som en annen liten freak på speed).

 

Å når jeg omsider har fått de varene jeg ønsket i den nye listen, så skulle det jo være greit å øke antallet på en vare, men den gang ei. Å legge til samme vare 2 ganger funker jo heller ikke, utmerket ! Så var det tid for å sjekke billigste sammenlagte pris, men hva kommer opp da, jo, den nye prisguide kan tydligvis ikke pluss og minus, så prisen ble på 18494 kr, så den hjalp jo fint lite. Da var det fram med den gode gamle kalkulatoren (som faktisk kan pluss og minus, til tross for sin gamle alder), å hva ble svaret da, jo prisen var egentlig på 3236 kr.

 

Så med dette vil jeg rette en apell til ledelsen/de ansvarlige for prisguiden:

Har dere rottet dere sammen med politiet da dere gikk til anskaffelse av ny design/side og fikk kvantumsrabatt hos leverandøren ? For det virker nemlig slik. Hvem ved sine fulle fem har gitt klarsignal til å lansere denne siden slik den er ? Noen burde stilles ansvarlig for dette, og den/de personen(e) burde aldri få en designer/kodejobb for noe slikt igjen !

Lenke til kommentar

Nei, folkens, her har dere skutt dere selv i rumpa. Prisguiden.no 2.0 er tung, treg og rett og slett plagsom å bruke.

Og hva er dette tullet med å sette popularitet som default? Er det ikke klart nok for dere at folk bruker nettstedet for å finne billigst pris?

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...