Gå til innhold

Liker ikke nye prisguiden


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må dessverre si meg enig i at prisguiden har blitt dårligere i den nye versjon. Synes den er alt for uoversiktlig. I den gamle prisguiden er teksten generelt mindre, mer kompakt og lettere å lese. I den nye så er teksten stor, spredt og plassert med for mye luft i mellom linjene sånn at det blir vanskelig og tungvindt å lese.

 

Alt ser så rotete ut på en måte.

 

Synes heller det nye designet heller burde være en oppgradering av det gamle :)

Lenke til kommentar

Henger meg på alle her, den nye prisguiden er forferdelig. Dropdown-lister som det var før tar mye mindre plass enn den løsningen som er der nå. Og det som irriterer meg mest: rangeringen av pris. Jeg kan skrive inn mine egne tall på hvor mange HDMI-tilkoblinger et hovedkort skal ha, mens priser av alle ting er arrangert på en måte som gjør hele funksjonen ubrukelig, uansett hvilken prisklasse du ser etter.

 

298 – 699,-

700 – 1099,-

1100 – 3499,-

3500 – 7699,-

7700 – 12000,-

 

1100 - 3499?! Dummeste jeg har sett. Hva med å la brukerne skrive inn egne tall her også?

 

I tillegg synes jeg hele sida generelt er mindre oversiktlig, men det kan det hende jeg venner meg til.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest igjennom alle postene tidligere her, men den nye prisguiden er helt elendig! Rotete søkefunskjoner, flere varer som ikke vises, umulig å finne varer på søk uten å vite eksakt hvordan modellbetegnelsen er lagt inn i prisguidedatabasen.

 

Den nye prisguiden kan i beste fall betraktes som en alpha-utgave. Den er jo 10 ganger tregere enn den gamle, og elendig rotete! Fy!

Lenke til kommentar

Det er lett å se ulempene med det nye designet på prisguiden, men hvor er egentlig fordelene???

Jeg finner ikke noen forbedringer i det hele tatt.

Jeg meldte meg på betatesting når prisguiden skulle testes, men hva er poenget med det når det nye grensesnittet blir plumpet ut med åpenbare feil og mangler kort tid etter?

At dere "har fortiden problemer med bilde- og static-server" gjør ikke akkurat saken noe bedre. Når bildene er borte blir det mye verre å navigere og se på produktene.

 

Og hvor har dere forresten gjemt bilstereokategorien?

Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg rekker å svare på endel ting her, sliter med en god del henvendelser som må besvares i tillegg til at jeg ikke har hands-on informasjon om alt det rent tekniske.

 

Men bare for å poengtere noe, den gamle prisguiden hadde veldig mange problemer tilknyttet seg den også. Databasestruktur som hentet ut fra et skrekkeksempel (selv jeg, med kun et semester med database ser dette), store tregheter og tidvis så i sirup at produktinnleggerne rett og slett ikke fikk lagt til nye produkter. Den var absolutt verdig å ikke bare bli fikset på, men nok også byttet ut fra bunnen av.

 

Men det er ingen unnskyldning overfor de problemer dere har nå, dette er jo ikke hyggelig for noen av oss. Slik skal det ikke være, det er jo også ekstra trist at det som er en styrke med Prisguiden (alle spesifikasjonsdetaljene vi bruker store resurser på å legge til hvert produkt slik at man får mange filtreringsmuligheter, som det ikke er mange andre tjenester der ute som er i nærheten av) nå skaper en del større utfordringer.

 

Beklager også at vi ikke er flinke nok til å svare fortløpende på de ting som blir fikset og hva statusen er på det som er uløst. Prisguide 2.0 har medført langt flere henvendelser, mer enn hva vi har kapasitet til å håndtere spesielt grunnet mye sykdom. Men vi står på her for å få det unna (som å sitte her natt til en søndag...) og jeg skal få så mye informasjon fra utviklerne som jeg kan :)

 

Det jeg kan hjelpe med fremover er selve kategorien, her har jeg fått tilgang til å endre og tilpasse. Det kommer jeg tilbake til.

 

Cannibal: Bilstereo-kategoriene ser ut til å ha falt løs fra "treet" sitt. De ligger her: https://prisguiden.no/kategorier/bilstereo

 

Skal se å få fikset det slik at de ligger under lyd og bilde. :)

Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for at den gamle prisguiden hadde problemer på server siden, men hva med å beholde frontend og måten ting blir fremstilt på der.

Og heller nøste opp og få satt opp en bedre backend i forhold til databasen, spørringer og nye tilføringer?

 

Jeg fikk i det minste en mye bedre oversikt og fant enklere frem på den gamle versjonen, nå vet jeg ikke om det hovedsaklig har med at jeg har blitt vant med den, men om det ikke er noen store grunner til at designet er forandret, burde det ikke være noe problem å beholde essensen ifra den gamle.

Lenke til kommentar

@Dotten

 

Slik som prisguiden er nå kommer dere til å fortsette med den, eller kommer dere til å friske opp både utseende og funksjonaliteten? Jeg kan ikke se å ha lest en eneste plass hvor det er noe positivt nevnt i forhold til den nye.

 

Håper det skjer noe med prisguide.no, for den er så og si ubrukelig nå, og det ser jo man med antall som skriver det samme som meg. Og det hjleper ikke om dere får "bildeserveren" opp å gå igjen. Det er ikke der problemet ligger.

 

 

Man kan jo også spørre seg med utviklerne når man ser både på www.bruktmarked.no og www.prisguide.no, går jo fra å være OK til å bli dårlig. Hva med å komme med litt alternativer på seider, så folk kan "stemme" eller være med å gi tips før noe blir offisielt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om det kun er fordi jeg bruker Opera, men jeg får ikke handlelistene til å fungere i den nye prisguiden.

 

Ellers så synes jeg det nye designet er håpløst rotete, for store ikoner og tekst som skriver over hverandre er ikke akkurat positivt. Den gamle prisguiden var 10 ganger bedre.

Lenke til kommentar

Er inne på den nye prisguiden og ser etter objektiv siden en eller annen einstein har fjernet "handlekurven" i 1.1.

 

Uansett.. Jeg velger "Sigma" som produsent og type "Makro/Spesial" og får opp fem treff.. Disse fem alternativene er det samme objektivet.. :dontgetit:

Dette har gått fra latterlig til irriterende..

 

Akam here i come

post-21632-1261625033_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har forståelse for at den gamle prisguiden hadde problemer på server siden, men hva med å beholde frontend og måten ting blir fremstilt på der.

 

Det er nok ikke så enkelt som det, spesielt siden langt flere nye funksjoner som er kommet og som kommer ikke ville fått "plass" der. Derfor det nye designet og det jobbes med en helt ny backend (dette arbeidet ble startet sammen med arbeidet med ny frontend, men er ikke fullført enda), som skal gjøre ting enda mye bedre :)

 

Jeg fikk i det minste en mye bedre oversikt og fant enklere frem på den gamle versjonen, nå vet jeg ikke om det hovedsaklig har med at jeg har blitt vant med den, men om det ikke er noen store grunner til at designet er forandret, burde det ikke være noe problem å beholde essensen ifra den gamle.

 

Dagens kategoristruktur er ikke like god som den gamle, dette har med enkelte mangler (som at man ikke kan vise en kategori flere steder, samt at en kategori som Harddisk enda ikke er delt opp i Intern og Ekstern). Dette kommer, så fort verktøyet er klart vil det bli tilpasset bedre.

 

Slik som prisguiden er nå kommer dere til å fortsette med den, eller kommer dere til å friske opp både utseende og funksjonaliteten? Jeg kan ikke se å ha lest en eneste plass hvor det er noe positivt nevnt i forhold til den nye.

 

Selve utseendet har vi nok kjernen på nå, men interaksjonsdesigneren vår flikker jo på den hele tiden og endrer ting etter tilbakemelding som kommer. Funksjonalitet er det jo alt nye ting som er kommet og mer er planlagt, dette jobber utviklerne mye med. Vis du ser på Uservoice så kan du se de ca 190 tingene som er fullført, og de over 170 sakene som er akseptert til vurdering/jobbes med. Denne uken her har det vel skjedd en god del ting virker det som, for det er mye som er fullført eller startet på (jeg får e-post for hver endring som foregår der inne, og innboxen er mildt sagt fylt opp denne uken).

 

 

Hva med å komme med litt alternativer på seider, så folk kan "stemme" eller være med å gi tips før noe blir offisielt.

 

Det er vel det Uservoice er til for. Rent resursmessig blir det vel også alltid et spørsmål på hvor mye brukerdeltagelse man har tid til. Det er jo ikke slik at brukere av Prisguiden ikke er tatt med hele veien i prosessen. De har hatt endel profesjonelle brukertester, med tilhørende rapport, så feil og forbedringer bli plukket opp og jobbes med hele tiden.

 

Uansett.. Jeg velger "Sigma" som produsent og type "Makro/Spesial" og får opp fem treff.. Disse fem alternativene er det samme objektivet.. :dontgetit:

Dette har gått fra latterlig til irriterende..

 

Det er fordi de har har forskjellig objektivfatning. Dette har ingenting med PG2 å gjøre, men det at vi har valgt å legge inn mulighet for at du skal kunne velge objektivfatning.

Lenke til kommentar
Uansett.. Jeg velger "Sigma" som produsent og type "Makro/Spesial" og får opp fem treff.. Disse fem alternativene er det samme objektivet.. :dontgetit:

Dette har gått fra latterlig til irriterende..

 

Det er fordi de har har forskjellig objektivfatning. Dette har ingenting med PG2 å gjøre, men det at vi har valgt å legge inn mulighet for at du skal kunne velge objektivfatning.

Det er greit nok, men hvorfor kommer akkurat det objektivet opp? Trykker jeg av for nikon så står jeg jo alene med ett objektiv fra sigma, så vidt jeg vet så har sigma flere

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...