Gå til innhold

Liker ikke nye prisguiden


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har ikke lest alle poster, men må bare si at jeg synes den nye prisguiden er veldig tungvinn å navigere. Jeg har ikke en veldig stor skjerm og likte dermed den mer kompakte 1.1 versjonen. Særlig i lister er det en fordel at ting er mer kompakt. Versjon 1.1 var også mer oversiktelig. I de nye listene er det masse informasjon i hver kolonne, så det går liksom ikke ann å sammenligne forskjellige produkter like effektivt. Og det ser ikke ut til at man kan endre antall produkter direkte i listene, man må legge til produktet flere ganger. og hvorfor bruker ikke versjon 1.1 og versjon 2 samme database? Greit nok at dere vil oppdatere designet, men dere hadde ikke trengt å fikse det som fungerte.

Lenke til kommentar
Uansett.. Jeg velger "Sigma" som produsent og type "Makro/Spesial" og får opp fem treff.. Disse fem alternativene er det samme objektivet.. :dontgetit:

Dette har gått fra latterlig til irriterende..

 

Det er fordi de har har forskjellig objektivfatning. Dette har ingenting med PG2 å gjøre, men det at vi har valgt å legge inn mulighet for at du skal kunne velge objektivfatning.

Det er greit nok, men hvorfor kommer akkurat det objektivet opp? Trykker jeg av for nikon så står jeg jo alene med ett objektiv fra sigma, så vidt jeg vet så har sigma flere

Bilder sier mer enn tusen ord:

post-21632-1264363919_thumb.jpg

post-21632-1264363923_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Synes det har blitt alt for stille rundt denne elendige prisguiden så jeg må nesten være med å "bumpe" denne tråden..

Som sagt tidligere, hvorfor tvinge igjennom noe som INGEN vil ha.. Tror ikke jeg har vært borti NOEN som liker den nye utgaven..

If it aint broke don't fix it!!!

 

Det har blitt sagt før, men kan gjenta.

Frontend ble tvangsoppdatert pga de måtte oppdatere alt som ligger bak.

 

Ut ifra div andre poster og tråder, er brukervenligheten og valgene man hadde i første edition noe de jobber med for å få tilbake til akseptabel standar.

 

 

 

Og angående siste post, så er det samme med forumet, de måtte oppgradere backbone, og det vil komme skins m.m. som vil gjøre siden til sånn den var igjen mer eller mindre.

 

Alt er ikke fikset i løpet av en dag, gi dem litt tid. Er ikke ubrukelig sånn den er i dag heller, bare ikke så enkel og grei som ting var før.

Lenke til kommentar

Det er sjeldent jeg tyr til metoder som å slenge meg på et hylekor men nå greier jeg ikke la være.

 

Jeg tror vi sliter mest med en prisguide ute i fri drift med dårlig prosjektstyring!!

 

Dette gjelder først og fremst den nye men desverre lider også den gamle av at resursene er flyttet over på utviklingsarbeidet på den nye.... På meg virker det som at Prisguide.no har havnet i en hengemyr de ikke evner å komme seg ut av, med det resultat at den nye er uoversiktlig, ulogisk, og kronglete å bruke, mens den gamle ikke får nødvendig vedlikehold til å fungere tilfredstillende.

 

Som HW.no bruker fra forrige årtusen av ser jeg at det glimrende tilbudet prisguiden var til brukerne i mange år er spist opp av Prisguide.no. Greit nok var det enkelte mangler i den gamle men det plaget ikke meg på langt nær så mye som de åpenbare tullepatentene lagt inn i den nye!! Hadde det bare virket skulle jeg ikke sagt noe!

 

Jeg mener seriøst at overgangen er fullstendig kritikkverdig både i forhold til valg av oppbygging og løsninger samt grad av ferdigstillelse. Vi som brukere får valget mellom pest og kolera, resultatet for min del er at jeg har gått over til den gamle manuell-metoden med et utvalg butikker hvor jeg selv henter inn prisene....

 

Jeg håper inderlig at noen av de ansvarlige for utviklingsarbeidet tar tak og enten lager det nye produket minst på høyde med den gamle i brukervennlighet og detaljstyring, eller tar den nye ned til ting faller på plass.

 

For eksempel om man på prosessor ønsker en spesiell socket bør de vanligste stå som default i rammen og ikke tulle-socket 754 !! Når man leter etter et spesielt produkt er det lite nyttig med masse meningsløse valg på venstresiden langt nedover det mest brukervennlige er å ha valgene på toppen av siden som den gamle prisguiden hadde. Og nei, det er ikke slik at jeg sier dette av gammel vane- det nye oppsettet kan ikke måle seg i hurtighet og brukervennlighet som jeg opplever det. Det er så mange slike eksempler at jeg vil helst ikke tenke på de - blir bare i dårlig humør...

 

På toppen av det hele er tilbakemeldingsdelen på det nye forumet så lite brukervennlig at jeg har gitt opp før jeg har fått avsluttet. Vet ikke om disse feilene har blitt rettet på men det viser bare hvor dyptgripende problemer Prisguide.no har og har hatt siden lansering i fjor høst!

 

Jeg håper forøvrig at denne utblåsningen blir tatt for det den er- nemlig en frustrasjonsutblåsning over en middelmådig tjeneste som har erstattet en greit fungerende. Om prosjektansvarlige tar dette som personlig kritikk må det bare være slik, jeg mener de har gjort en dårlig jobb, verken mer eller mindre.

 

Ros skal Prisguide.no få når et brukervennlig produkt foreligger men ikke før.....

 

edit:leif

Endret av torfinns
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, ser at feedback-mulighetene er blitt fjernet på prisguide. For mange negative tilbakemeldinger? På tide å gjøre ferdig prisguiden snart? En straksløsning er å la prisguide peke til den gamle utgaven, det er bare flaut slik det er nå.

 

Virker som hele prisguiden er lagt død med få nye produkter og ingen twitter oppdateringer på flere mnd.

 

Hadde vert interessant om noen fra hw/edda kunne forklart hva som gikk galt og evt. hvorfor. Kunne sikkert vert nyttig info for andre som skal gjøre lignende prosjekter eller "oppgraderinger".

 

Trodde aldri det ville skje, men jeg har faktisk lagt til kelkoo blant bokmerkene mine igjen :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var innom en tur idag med et lite håp om at den nye prisguiden var i orden.. Vel.. Nå sitter jeg her og skjønner ikke en dritt..

Hvordan er det mulig? Er virkelig de som styrer prisguiden så uprofesjonelle?

 

Jeg skal ha meg nytt skjermkort i 5xxx-serien til ATI/AMD og dette er listen jeg får servert :roll:

Ikke ETT eneste kort i 5xxx-serien er i menyen, selv om denne serien er en av de mest populære for tiden.

 

Bare for å forsikre meg om at de ansvarlige har hoppet av det synkende skipet så måtte jeg sjekke om jeg fant flere Sigma makroobjektiver til Nikon dSLR som jeg tidligere har kommentert..

Gjett èn gang hva som møtte meg.. Samme 70mm objektivet som tidligere :dontgetit:

Mulig dere ikke er klar over det, men Sigma har faktisk fler enn ett objektiv for makro, det er bare å sjekke den prisguiden som fungerer!

 

edit: Skjermskudd lagt til

post-21632-1274684184,8301_thumb.jpg

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...