Gå til innhold

Omstridt fildelingslov vedtatt i Frankrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt hvordan Presidenten i frankrike , med bred støtte fra lobbister så og si tvinger igjennom denne fildelingsloven etter at den flere ganger har vært stoppet.

Konsekvensene for noen som er så uheldig i å bli tatt tre ganger etter å ha lastet ned en låt er langt større enn om de hadde begått for eksempel en alvorlig kriminell handling.

 

At man blir stengt ute av nettet på denne måten kommer nok til å føre til at Frankrike sine lovlige borgere straks finner måter de kan hindre myndighetene fra å overvåke dem!

 

Viva la revolucion!

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på politikere som ikke har klart å følge med i timen og vedtar lover de ikke ser rekkevidden av.

I dagens samfunn så er internett nesten en menneskerett, og det bør kun være påtalemyndighetene som kan avgjøre om man skal straffes med å "miste nettet"

Artikkelen sier lite om hvor lenge man mister nettet, men selv mennesker som kjører i fylla og dreper noen er tilbake på veien etter 2 år (tallet er tatt fritt fra fantasien. )Det kan ikke være slik at man for alltid mister retten til nett.

 

Vi ser de samme tendensene i Norge med søksmålet mot Telenor, Lyse-dommen, og at film- og platebransjen har fått lov til å etterforske selv.

 

Sjekk nettredaktør @abrenna i Teknisk Ukeblad på #Krevsvar

Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg si at en slik lov virker ufornuftig og jeg vil nesten tro at den er grunnlovsstridig. Det man i praksis godkjenner er full overvåking av folks internettbruk, i praksis full overvåking. Dette er like ille som telefonovervåking eller det STASI bedrev i Øst-Tyskland, problemet er at politikere ikke innser dette. Jeg mistenker at de er hjernevasket/styrt/lobbyet(kall det hva man vil) av en bransje som ikke forstår deres egen besøkstid, mye tyder på at de som kopierer filmer og annet på nett også er deres viktigste kunder.

 

Uansett, tyveri eller ikke tyveri, så håper jeg politikerne våre vet hva de godkjenner. Jeg regner med at loven vil snike og spre seg til andre europeiske land også. Hvis frihet ikke betyr noe, så er det greit. Det eneste som kan gjøre loven OK er dersom man først kan starte overvåkingen etter ett gitt antall varsler, dvs noen sladrer eller ved dom..

Lenke til kommentar

Telenor og andre leverandører burde stille seg steilt på forbrukerne sin side i denne saken. Dersom det blir forbrukerens ansvar hva han klikker på på nettet, så er jo det et alvårlig innhogg i forbrukervernet.

 

Om slik lov som de foreslår i Frankrike blir vedtatt, burde telebransjen frykte en solid svikt i etterspørselen. Hva f... er vitsen med 60mbit linje, om de drar ut pluggen hver gang du går innpå en eller annen torrent side.

 

Eneste som kommer til å vinne på noe sånt er de som selger DVD-R og harddisker!

Lenke til kommentar

Fildeling finner alltid nye veier. Via Internett eller andre veier. Dette kommer bare til å styrke åpen programvare for kryptert fildeling globalt.

 

Benytting av andres åpne trådløse nettverk og bruken av proxyer kommer til å sprette i været.

 

Grunnlovstridig eller ikke - loven er dømt til å mislykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...