Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)


myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

  1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

    • JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

    • JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

    • Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmf..... Jeg la inn kortinfo og bet. den 04. Sep. Men jeg har fremdeles ".....you will have access to this feature once your payment is processed." som status..... Hvor lenge må jeg vente da?? 1-2 dager my ass!!!

 

 

Er det noen som har bet etter den 04.sep som har "kommet vidre"?

Endret av Dinqado
Lenke til kommentar
Jo for jeg laster det ikke ned fra et ulovlig sted med en ulovlig kopi...jeg laster det ned fra Microsoft og får kode derfra.

 

Versjonene på piratstedene er jo endret for å unngå aktivering, det er ikke gjort her. Så det er en STOR forskjell.

i forhold til hvilket image du bruker er det en forskjell ja, i forhold til lovlighet om du ikke er student er det null forskjell.

for uten at du er student kvalifiserer ikke du til tilbudet og bryter EULA/avtalen du sier du har lest når du kjøper og lisensen er ikke lenger gyldig, så er ikke du lisens har du betalt 120kr for imaget men er ikke noe mer lovlig enn om du fant det på nettet.

 

er ikke bare for at sitaten skulle bli lenger at han legger til "så lenge programvaren benyttes i utdanningssammenheng".

 

Definer utdanningssammenheng da. Jeg bruker den ikke i kommersiell sammenheng (dvs. tjene penger) ihvertfall, det er helt sikkert...

generelt for studentlisenser går utdanningssammenheng som brukt for studier ved videregående eller høyer, eller kan dokumentere betalt semesteravgift om privat kurslevrandør.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Hmf..... Jeg la inn kortinfo og bet. den 04. Sep. Men jeg har fremdeles ".....you will have access to this feature once your payment is processed." som status..... Hvor lenge må jeg vente da?? 1-2 dager my ass!!!

 

 

Er det noen som har bet etter den 04.sep som har "kommet vidre"?

det tok litt tid med meg og.. men det kommer men som sagt følg godt med i junkmailen..

Lenke til kommentar
Hmf..... Jeg la inn kortinfo og bet. den 04. Sep. Men jeg har fremdeles ".....you will have access to this feature once your payment is processed." som status..... Hvor lenge må jeg vente da?? 1-2 dager my ass!!!

 

 

Er det noen som har bet etter den 04.sep som har "kommet vidre"?

Tipper det er 2 virkedager.

 

Så som du sikkert vet har det netopp vært helg, på mandag var det vel helligdag i usa? Prøv imorgen :)

Lenke til kommentar
i forhold til hvilket image du bruker er det en forskjell ja, i forhold til lovlighet om du ikke er student er det null forskjell.

for uten at du er student kvalifiserer ikke du til tilbudet og bryter EULA/avtalen du sier du har lest når du kjøper og lisensen er ikke lenger gyldig, så er ikke du lisens har du betalt 120kr for imaget men er ikke noe mer lovlig enn om du fant det på nettet.

 

er ikke bare for at sitaten skulle bli lenger at han legger til "så lenge programvaren benyttes i utdanningssammenheng".

 

Jo det er en stor forskjell for jeg blir jo en student via ACM. Jeg betaler dem $19 for å være student der ett år. Om de ikke hadde vurdert sine medlemmer som studenter, hvordan kan de da tilby MSDNAA tilgang? Microsoft gir vel ikke hvem som helst MSDNAA tilgang? Trodde det kun var til studenter? Så når du melder deg inn i ACM, så er du student, derfor bryter du ikke med EULA. Enkelt å greit.

De krever jo ikke at du SKAL gå på skolen, hvilke kurs du skal ta, at du fullfører, består etc....hvor står det i EULA?

 

Hmf..... Jeg la inn kortinfo og bet. den 04. Sep. Men jeg har fremdeles ".....you will have access to this feature once your payment is processed." som status..... Hvor lenge må jeg vente da?? 1-2 dager my ass!!!

 

 

Er det noen som har bet etter den 04.sep som har "kommet vidre"?

 

Det har tatt lengre tid enn vanlig nå...er nok står pågang, og det var helligdag i USA i går. Sier fra så fort test brukeren min går gjennom, men det er et under om den går gjennom da jeg har brukt helt rare navn, adresser etc. Men brukt mitt kort da.

Lenke til kommentar
eula for studentlisens sier det forutsetter bruk i utdanningssammenheng, hvordan ville du si du bruker det til utdanning om du ikke er student eller går på noe skole/kurs?

 

Jeg er student hos ACM, hva jeg tar av kurs/utdanning er en privatsak. Men ACM sier jeg er en student, Microsoft godtar at jeg er student ved å gi med MSDNAA tilgang.

Hva er problemet?

For øyeblikket utdanner jeg meg kanskje i Windows 7, og jeg må jo være populær hos MS om dagen, skaffer dem jo mange kunder.

Lenke til kommentar

Takk til trådstarter for tipset! Dette er gull for min del!

 

For oss som må ha dette med teskje; stemmer det at dersom en vil ha fire lisenser, så må en bestille f.eks en win 7 x86 engelsk (som en da får 2 lisenser på) for deretter å bestille f.eks win7 x86 på fransk (for så å få to nye lisenser som en kan benytte seg av på den engelske versjonen). Jeg har ikke tilgang enda, så jeg vet ikke hvordan dette ser ut i praksis. Fungerer lisensene på x86 og x64 om hverandre?

 

Hva gjør en dersom en har lyst på en XP pro x64 lisens? Kan en få dette i tillegg til Win7 lisensene?

 

Takker for tilbakemelding!

 

-Tet

 

edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Takk til trådstarter for tipset! Dette er gull for min del!

 

For oss som må ha dette med teskje; stemmer det at dersom en vil ha fire lisenser, så må en bestille f.eks en win 7 x86 engelsk (som en da får 2 lisenser på) for deretter å bestille f.eks win7 x86 på fransk (for så å få to nye lisenser som en kan benytte seg av på den engelske versjonen). Jeg har ikke tilgang enda, så jeg vet ikke hvordan dette ser ut i praksis. Fungerer lisensene på x86 og x64 om hverandre?

 

Hva gjør en dersom en har lyst på en XP pro x64 lisens?

 

Takker for tilbakemelding!

 

-Tet

 

Ja det stemmer at du må "kjøpe" alle versjonene, du trenegr bare å laste ned de du virkelig trenger. Lisenskodene kan brukes om hverandre ja. Så 64bit kodene kan brukes på 32bit sammen med de franske. så trenger du 4 32bit installasjoner, så bruker du de fire kodene du har fått, så er alt i orden.

 

w7alle1.jpg

 

Ja du kan laste ned Windows XP Professional (Single User) 64bit Edition

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Det har tatt lengre tid enn vanlig nå...er nok står pågang, og det var helligdag i USA i går. Sier fra så fort test brukeren min går gjennom, men det er et under om den går gjennom da jeg har brukt helt rare navn, adresser etc. Men brukt mitt kort da.

Det og bruke fake addresse\navn osv er vel det ikke smarteste du har gjort siden det er ulovlig. Det at du bruket et annet navn igjen på kortet gjør nok ikke saken noe bedre.

 

for dere andre: Husk på at USA ligger 6 timer bak oss. Så det er ikke sikkert du mottar noe godkjenning før sent om kvelden (alt etter hvor sent de i usa jobber :p)

Lenke til kommentar
Det og bruke fake addresse\navn osv er vel det ikke smarteste du har gjort siden det er ulovlig. Det at du bruket et annet navn igjen på kortet gjør nok ikke saken noe bedre.

 

for dere andre: Husk på at USA ligger 6 timer bak oss. Så det er ikke sikkert du mottar noe godkjenning før sent om kvelden (alt etter hvor sent de i usa jobber :p)

 

Nei ikke det smarteste, men jeg ville lage en guide og måtte jo da lage en ny bruker, siden jeg ikke kan registrere meg en gang til med samme mail adresse etc.

Så laget en Hans Hansen bruker....men så måtte jeg jo betale for å få vist alt det andre, så da brukte jeg mitt kort.

Betalte derfor 120 kroner for å vise dere hvordan dere kan gjøre det.

Men kan jo være betalingen blir stoppet da, for det har tatt lang tid nå, og da har jeg jo ikke tapt noe som helst.

 

Om den går gjennom får jeg jo tilgang til noen lisenser til...kommer jo sikkert godt med en gang, siden man kun kan installere en kode en gang. Og jeg formaterer jo pcene min hvert år ca.

Og så tester jeg jo mye med virtuelle pcer på serverene mine, og kan jo være greit å ha en lisens eller to der også. :thumbup:

 

Par spm:

 

Trenger jeg å laste ned den franske ver av win7? Eller kan jeg bruke den engelske ver 2 ganger med med den franske nøkkelen den andre gangen?

 

Bruker for tiden Windows RTM, bør jeg legge inn windows på nytt eller er det like grett å bare aktivere denne jeg bruker no?

 

du kan ikke aktivere Windows RTM med denne lisensen om du ikke har Pro utgaven da. Og jeg ville uansett tatt en ny installasjon så du er sikker på at alt blir riktig.

 

Du trenger ikke å laste ned den franske versjonen, men du må legge de til i handlevognen og så trykke på download linken for å få lisensen, så trenger du ikke å trykke på download for å faktisk laste det ned der inne da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...