Gå til innhold

PSP Go får internt batteri (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tiltak ja. Slutt på hacks vil forhåpentligvis føre til billigere spill på sikt også takket være nett-distribusjon. Demoutgaver tilgjengelig på nett gjør jo også at man kan prøve før man evt blåser penger på fullversjon. Personlig liker jeg Steam-måten å distribuere software siden det ikke fordrer at man har mediet fysisk, slipper å vente på slippedato, unngår ripete medier, kopibeskyttelses-svineri etc. Det er mange spill jeg har hentet ned demo til på steam, testet og simpelthen funnet for dårlige. Samtidig har rabatter i perioder på produkter som jeg ikke synes er verdt fullpris gjort at jeg har kjøpt produktet allikevel.

 

Nå har nettopp medieløsningen på PSP (UMD-filmer og spill) vært en av grunnene til at jeg ikke har skaffet meg en, så PSP Go gjør enheten til en formelig lekkerbisken. Jeg håper også at løsningen i Go gjør konvertering av media (film og musikk) og bruksområdet til konsollen litt bredere enn den er p.d.d. med tanke på nedskalering av konvertert video på 3000-enheten og det at man ikke får fullskjerm video med mindre det er på fysisk media. Forsøkene jeg har gjort med PSP sammen med venner som har handlet enheten, har gjort video til en sørgelig opplevelse. Frimerkevideo uten fullskjermsmulighet er ganske trist. :)

Lenke til kommentar
Selv om det riktignok er forståelig at Sony ønsker å forhindre piratkopiering er dette likevel et merkelig trekk i våre øyne: Som kjent tidligere vil ikke PSP Go ha noen UMD-leser, derfor må alt av spill lastes ned på konsollens harddisk via Playstation Network. Noe man skulle tro ville gjøre piratkopiering vanskelig nok i utgangspunktet, et internt batteri virker dermed kun som en dårlig taktikk med tanke på garantivilkår.

Det tviler jeg på. Hvis du tilfeldigvis har søkt etter "iphone games" på for eksempel Pirate Bay, så ligger de der, hacket, klare til å spilles. Gjelder sikkert alle iphone Apps.

Disse kommer ikke på UMD. Hva får deg til å tro at Digitalt distribuerte spill til en PSP Go ikke kan hackes (etter hvert)?

 

Jeg selv skal kjøpe PSP Go og kjøpe spill, orker ikke å drive med hacking cracking osv.

Er keen på Motorstorm: Arctig Edge og Gran Tusimo PSP! :D

Lenke til kommentar

Det er ærlig talt et fantastisk dårlig tiltak. De mister lassevis av kunder i begynnelsen inntil første exploit blir funnet (og den blir funnet, det tror jeg vi alle vet). Hvor lang tid det tar er ikke godt å si. I tillegg vil et internt batteri som er vanskelig å bytte også skremme bort en mengde kunder.

 

De begynner etter min mening i feil ende. Gjør de latterlig dyre spillene billigere! 100-200 spenn for et nytt spill hadde satt rakettfart på salget.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Bra tiltak ja. Slutt på hacks vil forhåpentligvis føre til billigere spill på sikt også takket være nett-distribusjon.

 

Vet ikke helt, jeg. Om man tar en kikk på det som er ute av spill til PS3 og PSP så langt, så er det stort sett billigere å handle på Play enn det er på PSN; jfr. GT Prologue til henholdvis £17.99 og 349,-. Nettdistribusjon skaper en monopolsituasjon som umuliggjør prispressing.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Meget krittikverdig av Sony om dette stemmer, men det forundrer meg ikke. De gjorde det samme med ps3-kontrolleren. Vi vet alle at oppladbare batterier ikke vare evig, på ett eller annet tidspunkt vil man ønske å skifte dem, men det blir med andre ord ikke mulig med Psp Go. Meget kundefiendlig synes jeg.

 

For mannen på gata spiller det sikkert ikke så stor rolle likevel, DS klarer seg fint. Det er få som bytter batteri på DS-maskinen, da det er skruer involvert, men der har man likevel muligheten om behovet skulle fremtre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Kommer klart frem i de fleste nyhetsartiklene om denne saken at man må sende maskinen på service for å bytte batteri. Noe de selvsagt ikke kommer til å gjøre gratis. Ser at dette ikke er nevnt i spillverkets oversettelse av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Utifra hva jeg fant ut da jeg skrev saken vil Sony naturligvis bytte batteri (alternativt hele enheten) innen garantitiden, men så fort denne går ut blir det trolig en kostbar affære. Dermed siste linje i artikkelen,

 

(...) et internt batteri virker dermed kun som en dårlig taktikk med tanke på garantivilkår.
Lenke til kommentar

Rart at ingen av dere spillentusiaster ser hvor miljø og fremtidsfiendtlig dette er.

 

Når man vil bytte batteri- så kommer det til å være så dyrt at det igrunnen er mer hensiktsmessig å bare kaste hele konsollen og kjøpe en ny- mer penger for Sony, men på lang sikt ett kortere liv for vår kjemisk produserte elektroniske tidsalder.

 

Hva skal dere gjøre på når vi ikke har mer ressurser å bygge nye skjermkort av, og deres litt eldrende Geforce 89000 Xtreme GT har gått i stykker, stikke ut i hagen å bygge hytte plutselig? :innocent:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...