Gå til innhold

AMD med nok en Phenom II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MrBBs: Her har du en test av 3,2 GHz-utgaven: Phenom II 955 BE. Alt etter hva som begrenser ytelsen så kan du regne med at 3,4 GHz-utgaven yter fra 0 til 6,25% bedre.

 

(Klokkefrekvensen er 6,25% høyere enn 955)

 

Ellers så må man jo ha i tankene at et Ci7 920-system vil bli noe dyrere enn et system med PII 965BE. Pris/ytelse-faktoren vil altså påvirkes av både teller og nevner.

Lenke til kommentar

Uklokket så slår den stort sett LGA 775 CPU'ene Q9550 (som jeg selv har) og Q9650. Dog har den lite headroom å gå på i overklokking i Anandtech sin test av AMD II X4 965 Black Edition men den kommer opp i litt over 4Ghz og de kunne boote den rundt 4.3Ghz. -uansett, det klarer jeg uten problem med min Q9550 også og den presterer nok bedre klokk for klokk, men jeg har kun DDR2, ikke DDR3. Men det er som spill CPU jeg ble mest imponert over X4 965BE'n der den legger seg på nivå med i7...

 

P55 og i5 er rett rundt hjørnet, så det blir spennende å se utover.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor så mange sammenligner AM3 systemene uten highend-hovedkort mot i7/775 system med highend. Dessuten så har HK, minne og pris alt for mye å si til å bli utelatt fra likningen, som Simen1 her nevner.

Endret av icc
Lenke til kommentar
P55 og i5 er rett rundt hjørnet, så det blir spennende å se utover.

Ja, eller rettere sagt LGA1156 generelt (i3, i5 og i7). AMD holder så vidt følge på pris/ytelse-barometeret nå, men LGA1156 blir nok vanskeligere å holde følge med, mye på grunn av lavere systempris på LGA1156 enn på LGA1366.

Lenke til kommentar
MrBBs: Her har du en test av 3,2 GHz-utgaven: Phenom II 955 BE. Alt etter hva som begrenser ytelsen så kan du regne med at 3,4 GHz-utgaven yter fra 0 til 6,25% bedre.

 

(Klokkefrekvensen er 6,25% høyere enn 955)

 

Ellers så må man jo ha i tankene at et Ci7 920-system vil bli noe dyrere enn et system med PII 965BE. Pris/ytelse-faktoren vil altså påvirkes av både teller og nevner.

Vel, menet det var endring i chace minne. kan hende det bare er eg som roter :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

På tide med ny pc snart... virkelig god prossesor dette.. for en hastighet, det er bra for spill.

 

Jeg har C&C4 og Supreme Commander 2 i tankene mine, og med 5 VS 5 kart så vil jeg trenge all minne og kraft jeg kan få. C&C4 vil slik jeg har forstått bli optimizert for AMD CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Kommer denne til å bli grusom varm? Eller tar jeg feil nå?

 

Kommer vel ann på hvor god stock kjøleren er, har ikke hatt problemer med stock kjøler fra AMD før. AMD CPU jeg har nå 3.0Ghz gir maks litt over 50C ved arbeid. Noe kan komme av at jeg har kabinett vifter.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Oi. 140W TDP er veldig mye. Core i7 ligger på 130W og den blir fort veldig varm om man ikke har en god kjøler. Jeg trodde AMD var spesielt flinke på effektforbruk? Uansett vil man neppe se 140W drag uansett selv om TDPen sier det.

 

Ca 3 mer watt enn AMD's Phenom II X4 955

 

post-14194-1250189987_thumb.png

 

Hentet ifra AnandTech

Endret av Det0x
Lenke til kommentar
Oi. 140W TDP er veldig mye. Core i7 ligger på 130W og den blir fort veldig varm om man ikke har en god kjøler. Jeg trodde AMD var spesielt flinke på effektforbruk? Uansett vil man neppe se 140W drag uansett selv om TDPen sier det.

 

Ca 3 mer watt enn AMD's Phenom II X4 955

 

post-14194-1250189987_thumb.png

 

Hentet ifra AnandTech

 

Amd har ikke noe som heter 130W og sier bare, hei dette her er maksimalt 140W(ved stock rating og en ustabil spenning)

Noen hovedkort har som sagt spenninger som går så mye som 0.12 over standard, så klart er det ikke noe vanlig.

Amd har sine egne standarer etter hva de rater en cpu som, og på Phenom II er tallene posetive iforhold til hva den har som stemplet effekt.

 

En revision vil sikkert komme, eller update som bringer denne til 125 W og 3.2 ghz ned til 95 som de har nå gjort med 2.8 og 3ghz phenom II (925 og 945)

 

Dette gjorde de også i forige phenom serie(Phenom 9850(125W->95W) Phenom 9950(140W->125W)

 

Intel kjører også samme praksis, men amd har refresha cpu'ne fort siden 9950 kom ut.

 

Posetivt uansett, og håper amd kommer med revision som gir økt ytelse, 3% per clock gjør undre og lavere TPD, dette er mest sansynlig mulig, og har skjedd før i tiden, skjeldent med ytelse per clock generelt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...