Gå til innhold

Anmeldelse: Prototype (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Bevegelsene burde vært mer sømløse, (...) og bevegelsene mer sømløse."

 

Liten gjentakelse der :p

 

Forøvrig synes jeg anmeldelsens introduksjon var litt tullete og kunne blitt brukt bedre.

 

Er ikke enig med deg om at bevegelsene ikke fungerer godt, jeg synes derimot dette er det beste med Prototype. Animasjonene er nærmest herlige idet han slynger seg over små hinder og sprinter langs bygninger.

 

Synes ellers at anmeldelsen treffer hodet på spiker'n, du har oppsummert mange av mine følelser vedrørende dette spillet. Sikte-systemet er faktisk designet til å gå på den "farligste" fienden først, noe jeg er enig i at ikke alltid fungerer like godt.

 

Noe som også bør nevnes er plutselige hopp i vanskelighetsgrad, noe jeg synes var plagsomt.

Endret av joananas
Lenke til kommentar

Skal det komme en anmeldelse av PC versjonen? Ingen problemer med å bevege seg rundt i byen, bruke kreftene eller sloss når man bruker mus og tastatur, alt føles veldig naturlig ut.

 

Ganske irriterende å måtte bytte mellom 30 ulike mål, alle uskyldige, mens en hel hær av soldater plaffer løs på deg.

Den kan bare velge mellom det den ser på skjermen, nytter ikke å stirre på uskyldige bare folk og klage på at den bare velger uskyldige folk, at det skjer 30 ganger er bare din egen feil.

Lenke til kommentar

Glad jeg vant inFamous i konkurransen her på spillverket.no. For meg også var Prototype en av de større skuffelsene i det siste. Føler ikke at jeg ble inspirert til å spille det igjen etter jeg slo det av. Og bevegelsene i lufta, er til tider håpløse. PS3.

Lenke til kommentar

Jeg er helt sjokkert over hvor godt de fikk til feelingen av å hoppe rundt i byen på PC versionen. Har lenge tenkt at det ville vært fett med et spill hvor man kunne gjøre som Spider-man, men var sikker på at det var umulig å få til skikkelig.

 

I Prototype er de basically der. Jeg har stålkontroll med keyboard og mus. Og det er spillets styrke. Så jeg forstår godt karakteren hvis det ikke er like smooth på konsoll.

Lenke til kommentar

Syns forfatter her har bommet ganske kraftig på teksten i omtalen. Til neste gang, unngå bruk av engelsk og ikke prøv for hardt på å være morsom. Dette var nesten litt flaut å lese.

Spesielt er dette en plage dersom man befinner seg på gateplan og skal besvare ild fra fienden. Siktesystemet er ikke spesielt intelligent, og fremfor å sikte seg inn mot den største trusselen i nærheten, vil man ofte sikte seg inn på tilfeldig forbipasserende på gaten.

Dette skjedde aldri med meg. Den største trusselen ble nesten alltid valgt først. Det er bare å se i den retningen du vil låse deg inn på og trykke. Folket ellers ble faktisk aldri låst fast for min del.

Bevegelsene burde vært mer sømløse, knappeoppsettet mer brukervennlig, den kunstige intelligensen mer tilstedeværende, siktingen mer presis og bevegelsene mer sømløse. Her burde man jobbet mer med finjusteringen, før spillet ble slengt på markedet.

Litt usikker på om vi har spilt samme spill her. Kontrollen og bevegelsene i Prototype er meget gode. Hadde aldri noe som helst problemer med hverken å kontrollere karakteren eller bevegelsene. Selv om enkelte devistators er litt ekle å få til med knappene har du alltid god tid til å utføre dem.

 

Og spillet ser langt fra uferdig ut. Igjen skjønner jeg ikke hvilket spill du har spilt. Eneste negative med dette spillet er historien og skuespillet. Latterlig dårlig til tider, men det fungerer. Enkelte steder blir ble jeg litt satt ut hvor dårlig det var også og mistet innlevelsen.

I Prototype er de basically der. Jeg har stålkontroll med keyboard og mus. Og det er spillets styrke. Så jeg forstår godt karakteren hvis det ikke er like smooth på konsoll.

Konsollversjonen jeg spilte (360) fløt meget godt. Bare ved ekstreme tilfeller med devistators ble det lav framerate. Dermed påvirket det ikke flyten i nevneverdig grad. Jeg har også testet PC-versjonen. Forskjellen er marginal.

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom spillet selv den siste uka. Tror jeg spilte det i tilsammen 8 timer før jeg hadde klart alle oppdragene. Spilte PC-versonen, men med Xbox360 kontroller. Synes dette var et helt greit spill. Tror jeg ville gitt det 7/10 i karakter.

 

Edit: Er ganske uenig i masse som står i artikkelen, uten at jeg gidder gå noe mere inn på det

Endret av JFM
Lenke til kommentar
I Prototype er de basically der. Jeg har stålkontroll med keyboard og mus. Og det er spillets styrke. Så jeg forstår godt karakteren hvis det ikke er like smooth på konsoll.

Konsollversjonen jeg spilte (360) fløt meget godt. Bare ved ekstreme tilfeller med devistators ble det lav framerate. Dermed påvirket det ikke flyten i nevneverdig grad. Jeg har også testet PC-versjonen. Forskjellen er marginal.

Jeg mener kontrollen på characteren ved bruk av keyboard+mus vs. konsollkontroller. Ikke fps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Årets mest elendige høyprofil spill.

 

GTA IV ser ut som Munk maleri i forhold.

 

Prototype er dårlig spillkunst.

 

Tydelig laget av folk som liker hjernedød massevold uten mening.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Tydelig laget av folk som liker hjernedød massevold uten mening.

Og jeg antar at du ser det som negativt?

 

Det var forresten en dobbel negativ.

 

Liker ikke spillet i det hele tatt, makkverk, picasso stil eller hva han duden med de stygge maleriene heter. ikke verdt en krone og ikke verdt å spille.

Lenke til kommentar

Det var da makan til klaging på en helt grei artikkel. Jeg er forøvrig enig med den delen av brukerne som synes dette var et håpløst spill. Elendig skuespill, tungvinte kontroller, en karakter som hopper uten at jeg behøver å gjøre noe selv. For meg er dette hulk ultimate destruction en gang til med en mindre hovedperson.

 

Pirattestet heldigvis på pc slik at jeg slapp å kaste vekk penger på dette mølet.

 

Hvis du elsker tanketom slakting, elendig kunstig intelligens, simplifisert kontroll og en ellers kjedelig atmosfære. Da er prototype spillet for deg.

Lenke til kommentar

Spiller spillet på PC med tastatur og mus, det fungerer egentlig heller dårlig når en har en ti stykk som skyter rakketer på deg og idioten nekter å sprinte eller knør seg inn i et hjørne. Savner også å kunne bruke våpnene en plukker opp uten å måtte låse seg på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...