Gå til innhold

Test: DFI Lanparty UT X58-T3eh8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DFI har kalt HK serien sin for LanParty i "uminnelige tider", så det er ikke akkurat noe nytt :)

 

Synd med marvel da, og den stive prisen. Ikke at jeg tror jeg hadde vært en del av sjiktet som hadde merket forskjellen, men når jeg vet det så...ja, her Placebo er en mektig mann :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

At BIOS skal fremdeles se ut som om det var fra 80/90-tallet :hmm: , da tenker jeg ikke så mye på utseendet og navigering, men at en kunne slippe å slå opp i noen brukermanualer. Sorteringen av de forskjellige funksjonene kunne blitt enda bedre, og at det var en utfyllende forklaring for hvert eneste valg. Altså, jeg etterlyser en BIOS bygget for dummies.

Lenke til kommentar
DFI har kalt HK serien sin for LanParty i "uminnelige tider", så det er ikke akkurat noe nytt :)

 

Synd med marvel da, og den stive prisen. Ikke at jeg tror jeg hadde vært en del av sjiktet som hadde merket forskjellen, men når jeg vet det så...ja, her Placebo er en mektig mann :p

 

Marvell er jo like dårlig som intel i følge tester ;) Realtek er derimot enda dårligere..

 

Enda en test som påstår at intel intigrert er overlegent Marvell. Uten bevis for det så er det meningsløst å si :D

 

:p

Lenke til kommentar
At BIOS skal fremdeles se ut som om det var fra 80/90-tallet :hmm: , da tenker jeg ikke så mye på utseendet og navigering, men at en kunne slippe å slå opp i noen brukermanualer. Sorteringen av de forskjellige funksjonene kunne blitt enda bedre, og at det var en utfyllende forklaring for hvert eneste valg. Altså, jeg etterlyser en BIOS bygget for dummies.

 

Da går du til EVA2000 sitt reveiw og får all forklaringen du trenger og holder ikke det sender du en mail til han.

Så får du forklart i hue og r... hvordan ting fungerer :thumbup:

Og så har du XS- sin tråd om dette kortet som er til god hjelp.

Jeg syns kortet var lett og lære seg, tar litt tid siden de lager bioser som er elsk syns jegm ed masse muligheter.

Men biosene på 775 var mer innviklet så de har gjort det litt lettere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

BCLK på 212 er ikke noe å skrive om.

Begge mine lavpris hk (Asus P6T SE og Gigabyte UD4P) klarer greit 215-216 (det meste jeg har prøvd).

1.39VCore er også totalt overkill for å sjekk BCLK.

 

HK'et ser meget fristende ut, men då var det prisen da.. :(

Lenke til kommentar
Marvell er jo like dårlig som intel i følge tester ;) Realtek er derimot enda dårligere..

 

Enda en test som påstår at intel intigrert er overlegent Marvell. Uten bevis for det så er det meningsløst å si :D

 

:p

Har et mulig svar her.

 

There is a difference. The Intel NIC is a hardware solution with a dedicated Network processor whereas the Realtek and Marvell solutions are simply a Codec (think of it as AC97) with the processing being handled by the system processor.

 

Dette er hovedforskjellen mellom Intel/Broadcom versus billigprodusenter.

 

Edit: forøvrig viser ytelsestestene at kortet kanskje ikke er verdt den høye prisen generelt. Og DFI burde kanskje spandert et bedre lydkort enn hva som følger med.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
BCLK på 212 er ikke noe å skrive om.

Begge mine lavpris hk (Asus P6T SE og Gigabyte UD4P) klarer greit 215-216 (det meste jeg har prøvd).

1.39VCore er også totalt overkill for å sjekk BCLK.

 

HK'et ser meget fristende ut, men då var det prisen da.. :(

 

Kan ta og sjekke maks på mitt sitt TLS og gi deg beskjed=)

 

Vent til prisen har gått ned da, jeg er storfornøyd med det=)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Første forsøk på maks bclk....så kortet her er elsk.

Null tweaking ennå.

225 uten og gjøre noe er vel ganske greit.

Og ser en med samme kort har klart 230-35 på vann med 5 forskjellige cpuer.

all 5x cpus i have can hit 230-235bclk on DFI UT X58-T3EH8 4/28 bios easy on air/water.

 

i7 920 3836A756 C0 CPU #1

i7 920 3836A756 C0 CPU #2

i7 920 3851A368 D0 CPU #1

i7 920 3851A368 D0 CPU #2

Xeon W3520 3845A935 D0

 

 

 

 

 

post-80636-1243626925_thumb.jpg

 

 

 

TL1000S: Håper dette gjorde deg litt mer "siklete":p

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

minne utweaket, alt på auto utenom volten.

Alt annet også på auto uten vcore, vtt og minne som jeg sa.

Brukte divider 06. Disabled alt på cpu.

Pci frekvensen på 101.

Bruker bios 4\28 siden den er best på Elpida, som er i minnet mitt.

Går garantert høyere siden dette var bare "klaskklask" og boot:P

 

 

 

http://i4memory.com/f80/dfi-ut-x58-t3eh8-b...ange-log-13966/

 

Der har du alle biosene som har kommet=)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...