Gå til innhold

Nettverkshåndterer for Linux oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppdateringer er alltit velkomne :)

 

Vil denne oppdateringen fikse problemet med at enkelte (deriblandt meg) sliter med å koble seg til nettverk med skjulte SSID'er og WPA2 kryptering ? Hos meg nekter den bare å koble til og spør om passordet på nytt og på nytt og på nytt :cry:

Problemet ditt kan sannsynligvis handle om dårlige drivere mer enn network manager, så tror desverre ikke dette løser problemet ditt.

Lenke til kommentar
Oppdateringer er alltit velkomne :)

 

Vil denne oppdateringen fikse problemet med at enkelte (deriblandt meg) sliter med å koble seg til nettverk med skjulte SSID'er og WPA2 kryptering ? Hos meg nekter den bare å koble til og spør om passordet på nytt og på nytt og på nytt :cry:

 

Hadde dette problemet selv, men etter oppdateringen er det borte! :D

 

--

EPZ!

Lenke til kommentar
Det hadde jo også vært fint å si noe om støtte for støtte av mobilt bredbånd. Støttes f.eks Telenors og Netcoms løsninger out of the box?

 

Old news.... Networkmanager 0.7 benyttes i Ubuntu 8.10 og kommende 9.04, som begge støtter Netcom og Telenor out-of-the-box og tilogmed har en wizard som setter opp innstillingene for deg :)

Lenke til kommentar
Håper denne oppdateringen har støtte for BCM4312 kort!

Støtten for trådløskort ligger i driverlaget, ikke grensesnittet for håndtering av tilkoblinger. Det finnes to frie drivere for det kortet (som dessverre krever proprietær firmware) og en proprietær driver fra Broadcom.

Lenke til kommentar
Hvorfor følger ikke Networkmanager med i Ubuntu Studio, når den er med i "vanlig" ubuntu i utgangspunktet? Måtte få tak i en guru for å få til nett, og da det var gjort fant jeg at at man måtte være guru ved hver oppstart, ikke helt heldig.
Tror du bør være litt mer restriktiv med hvem du gir guru-status. Å taste Alt+F2 og skrive inn nm-applet kan neppe kvalifisere. Spesielt ikke når man ikke setter opp nm-applet til å starte automatisk ved hver boot, eller har jeg gått glipp av noe?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...