Gå til innhold

Prøv Age of Conan gratis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
edit: og til dere wowavhengige som konstant flamer funcom, dra dit peppern gror!

støtt norsk spillindustri for f*!

 

Jeg var mer avhengig av Lord of the Rings Online, men jeg støtter bra spill uansett hvor de er laget eller hvem som lager dem. Det jeg spilte av Den Lengste Reisen og Drømmefall var greit nok, men jeg synes Age of Conan er og blir utrolig kjedelig. Spilte nesten fra start, men det var så mange bugs at jeg gav opp. Kom tilbake flere måneder senere og fant et "ferdig" spill, men da oppdaget jeg raskt hvor kjedelig og tynt det var. Ta bort kampsystemet og de nakne damene, så har du hvilket som helst annet middels dårlig MMO. ;)

Lenke til kommentar

Jeg deaktiverte en måned etter release. Ikke pga bugs, ikke pga grafikken, men fordi jeg kjedet meg. Siden dette tilbudet ikke gjelder de som allerede har opprettet et abonnement, så er det ikke aktuelt for meg å prøve igjen. Hadde de vært lure, så hadde de gitt prøvetid til deaktiverte abonnenenter.

Lenke til kommentar
prøver dette her :D , selv om jeg ikke kommer til å spille det har jeg faktisk lyst på abonnement for å støtte funcom :)

 

edit: og til dere wowavhengige som konstant flamer funcom, dra dit peppern gror!

støtt norsk spillindustri for f*!

 

Jeg er slik sett spillavhengig, deriblant av WoW, teller dette?

 

Når det gjelder flaming av Funcom må de da tåle litt pes etter å ha hyppa Fola blakken for deretter å levere Donkey fra Shrek.

 

Har ikke PC enda til å teste ut AoC, i alle fall må det da tutes ned mye på grafikken, men kanskje jeg gir det et forsøk, kanskje ikke.

Lenke til kommentar

De burde helt klart gitt 7-14 dager trial til deaktiverte kontoer!

Jeg spilte Age of Conan som en gal de to - tre første ukene og kom meg til rundt level 60..

 

Problemet jeg opplevde med spillet var den store mangelen på ting som var lovet at skulle være der fra dag en, PvP systemet var ikke lagt inn i spillet overhode enda, DirectX10 var totalt fraværende og slike ting, Funcom lover stort sett langt mer enn hva de kan holde og når de kommer haltende etter mange måneder senere med en patch som legger til ting som skulle og var lovet at skulle være i spillet fra starten av så blir ikke jeg spesielt imponert.

 

Det var ikke antall BUGs som plaget meg, det var mer ineffektiviteten til Funcom som ble et problem, de bruker flere uker på å rette opp i ting som utviklere ala Turbine, Blizzard osv.. hadde brukt halve tiden på? Det virket ofte som om utviklerne her også ikke hadde helt peiling på hva de holdt på med ettersom en BUG-fix gjerne rotet til mer enn hva den fikset?

 

 

Jeg klarte å leve med de feilene som var i en periode, men når jeg da til slutt kom til områder i spillet hvor du får en klient-krasj stort hvert 15min, og hvor over femtiprosent av oppdragene er buggy eller rett og slett ikke fungerer i det hele tatt, oppå det faktum at det var et stort manko på quest så jeg måtte bruke flere dager i Cannibal Cave for å komme meg opp omlag 7-8 nivåer så tok det hele slutt for min del, det ble gørra kjedelig rett og slett, stort mangel på innhold og ellers ganske så kjedelige oppdrag i utgangspunktet, toppet med mange BUGs som Funcom virket alt for lite effektive med å få rettet opp i og for ikke å nevne den nokså håpløse travellinga som tok EVIGHETER og ikke fantes morsom eller underholdende overhode så gadd mann rett og slett ikke mer, flere dungeons fungerte ikke slik som de skulle heller?

 

 

Spillet er kanskje på et langt bedre nivå nå, men et burde mann vell kunne forvente 11mnd etter release?

Jeg er på ingen måte imponert over hva Funcom tilsynelatende har fått til på denne tiden, de har jo strengt tatt bare lagt til ting som var lovet fra dag en, disse PvP oppdateringene la jo bare til et PvP-system som skulle vært der ved release men som ikke ble ferdig i tide? DirectX10 er vell enda ikke i spillet? Det ble jo lovet til release, så ble det lovet i August og det tok altså frem til 2009 før vi fikk se det? Eneste "nye" de har fått til er vell Ymris Pass? Men dette er noe som også burde vært fra dag en, ettersom det rett og slett er alt for lite innhold i spillet til å komme seg opp til level 80 uten en massiv grinding?

 

Alt utenom Ymris Pass har jo bare vært fiksing av ting som rett og slett ikke har fungert slikt som det skulle / burde, eller oppdateringer som har lagt til ting som skulle vært der ved release? Til sammenligning så kommer jo Turbine med større oppdateringer til Lord of the Rings Online ved jevnlig basis?

 

 

En ting er at Age of Conan er norsk-utviklet, men det betyr ikke at vi skal være objektive for det?

For min del blir Funcom alt for ineffektive til at jeg tror Age of Conan noengang vil bli noe stort spill og om de fortsetter å love gull og grønne skoger uten å overholde de datoene de selv setter så vil de ha irriterte og frustrerte spillere til evig tid.

 

 

Skulle gjerne gitt spillet en ny kjangs, men jeg orker ikke å spille meg igjennom hele Tortage for å komme meg til områdene som ved release hvert fall hadde store mangler, om jeg kunne fortsette der jeg slapp rundt level 60 og sett hvordan ting har blitt rundt de nivåene så hadde jeg gjerne gjort det! Denne prøveperioden blir litt misvisende også syntes jeg, litt som Open BETAen var.. Det du først og fremst vil få med deg her er Tortage, som kanskje er den beste delen av hele spillet? Tortage er best optimalisert, har best ytelse, har dialoger og er rett og slett desidert best gjennomfort av alle områdene i hele spillet, jo lengre ut du kommer jo dårligere blir både innhold og det tekniske følte jeg, Open BETA var jo begrenset til kun Tortage og det var nok fordi Funcom ville vise frem det område de var mest fornøyd med for å trekke til seg kunder og jeg stygt redd for at denne Trialen hr mye samme hensikten, på 7dager så vil flere casual spillere slite med å komme seg godt ut av Tortage og over i de langt mindre så imponerende delene av spillet.

Lenke til kommentar

Store deler av DX10 er rullet ut på testlive servere. Samt det er også mye DX10 som også er rullet ut til liveservere, men du må velge DX10. Dette har FC gjort pga at de ønsker mest mulig feedback på DX10 ytelse/bugs etc.

 

Ymirs pass er lansert for en god tid siden. Men ikke glem at de har lansert flere dungeons: slaughterhouse og Xilibu(eller noe slikt). Wing 3 i Black Ring citadel er også åpnet. Det er mye mer PVP, Siege, Raid ute i spillet nå, så mye mer end content. Neste store update kommer til å ha enda ett par dungeons hvor i allefall en av de er blir lvl 80. Så FC ligger ikke helt på latsiden! ;)

 

Ang Xilibu som er 6group instance(?) (jeg har ikke vært der enda) så er det flere feller som må passeres. Samt bossene her de vil også variere på taktikker og om hvem som er der eller ikke. Avhengig av gruppens suksess inne i instancen. DX10 blir enda mer lansert også ved neste store patch.

 

Men tilbake til topic så synes jeg det er positivt at det lanseres free trial for nye brukere og skulle ikke forundre meg at FC gir muligheten til "kom tilbake og prøv igjen" periode til gamle spillere senere. For de spillere som har allerede konto og spillerkarakterer med høyere level så er det jo teknisk sett bare å kjøpe en måned og kjøre på den måneden. Det koster da ikke alt for mye å gjøre det. ;)

 

Så blir spennende å se om spillerbasen øker en god del ved å gjennomføre trial.

 

mvh

Zimon

lvl 80 Guardian

Server - Crom

Guild - Critical Mass (Tidligere Hells Bells (og temp navn Muse)).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...