Gå til innhold

Pirater tas i tollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL. Hvis de finner en trailer full av piratvare og det blir avisoverskrifter av dette vil jeg le meg i hjel. Jeg trodde det var kjent at pirater laster ned fra nettet og deler videre på nett, eller masseproduserer dette selv på plater og distribuerer. De "piratene" som tar med seg ulovlig programvare over grensa synes jeg synd på, selv om de ikke blir tatt.

Lenke til kommentar
Microsoft har kurset tollvesenet

 

Tollerne har i praksis fått i oppdrag å holde tilbake det de oppfatter som mistenkelig programvare, og deretter må de varsle Microsoft.

Er det mulig? Skal private selskaper nå plutselig lære opp lovens voktere til å jobbe for seg? Hva blir det neste? At resten av politiet og rettsvesenet jobber på oppdrag for private selskaper?

 

Lovens håndhevere bør være nøytralt offentlig ansatte og avdekke overtredelser uavhengig av hvem det går ut over. Jeg tar dette som et tegn på at det norske rettsvesen er i oppløsning og privatiseres.

 

Som en kommentar på siden så tror jeg hele kampanjen bommer fælt med formålet sitt også. Det står nemlig ingen tollere og kontrollerer hva som går inn til landets nettlinjer. Og bra er det. Vi ønsker det ikke sånn som den svært kontroversielle foreslåtte kontrollen i Sverige.

Lenke til kommentar

Man vil vel aldri være helt sikker på hva som er piratvare eller ikke selv en gang, så litt dumt om personen som går igjennom tollen blir holdt ansvarlig for dette ... spesielt om han har betalt tilsvarende pris produktet er priset til i landet.

 

Jeg har vanskelig for å tro at vi i Norge, hvor såpass mange har tilgang til både PC og raskt internett, eller noen som kan fikse dette for seg. Kanskje noen eldre som ikke vet bedre kan ende opp med å kjøpe noe sånt fra en selger og være helt uviten om at det er piratvare.

Lenke til kommentar

Som nevnt over tror jeg dette er ett tiltak for å ta piratkopiert programvare som er pakket og merket til å se ut som ekte vare, for å bli solgt i stor kvantum. Viste ikke at dette var ett stort problem i Norge da... Vil tro det er mye verre for microsoft om noen kjøper programvare de tror er ekte, for å så oppdage at det er piratkopiert enn at noen laster ned.

Lenke til kommentar

40% pirat program ? det er vel ikke et totattalt oppdiktet tall?

Jeg skulle reformater min gammle bærbare i går, med orginal XP cd. levert av mulig Norges største data leverandør. Men nu får jeg ikke godkjent validering, denne xp er registrert pirat vare. ?? Har orginalen og kvitering.

Har prøvd å ring Microsoft i flere timer uten resultat. det eneste jeg får opp er at jeg kan kjøp en ny! dette kan jeg kall for svindel.

Hvorfor har Microsoft lagt ut feil aktig sperring med ikke godkjent validering og i neste omgang settes det et høyt tall for piratvare.

Til slutt, er det en feil hvorfor skal det hva nærmest umulig å få kontakt med Microsoft ?

Lenke til kommentar

Menigsløs og svært bekymringsfull utvikling fra Gestapo/Microsoft.

 

"Tollerne har i praksis fått i oppdrag å holde tilbake det de oppfatter som mistenkelig programvare, og deretter må de varsle Microsoft. " - Interessant å se at Microsoft nå er en del av den norske samfunnstrukture, på linje med f.eks Politiet.

Endret av VirtualBox
Lenke til kommentar

Hvis 40% er piratvare så betyr det at alt det arbeidet som går med til registrering og validering av ekte programvare er fullstendig bortkasta. Det er ikke få timer jeg har måttet slite for å få validert 100% ekte windows lisenser. Et par av gangene så måtte jeg tilogmed ringe og snakke med en person for å få validert lisensen.

 

Det er ille nok at det ville vært mye enklere å laste ned en cracka versjon fra nett.

Når det ikke fungerer bedre enn at bare 60% er lovlige lisenser, da kunne de jammen spart seg for plagingen av lovlydige lisensbetalere. Vi i 60-percentilen hadde sannsynligvis betalt selv om det ikke var så mye som et serienr på windowsen.

Lenke til kommentar
Microsoft har kurset tollvesenet

 

Tollerne har i praksis fått i oppdrag å holde tilbake det de oppfatter som mistenkelig programvare, og deretter må de varsle Microsoft.

Er det mulig? Skal private selskaper nå plutselig lære opp lovens voktere til å jobbe for seg? Hva blir det neste? At resten av politiet og rettsvesenet jobber på oppdrag for private selskaper? [...]

Jeg er litt uenig med deg, samtidig som jeg er veldig enig. Det står at "Tollerne har i praksis fått i oppdrag [...]", altså har de tilsynelatende ikke mottatt noen instruks om at slik skal det være. Dessuten har vel Microsoft snøring på hvordan de store kvantaene med piratkopiert programvare produseres, og dermed også hvilke avvik fra ekte programvare man leter etter. For oss som enten er lovlydige eller fornuftige pirater vil ikke dette ha noen innvirkning uansett. Ta artikkelen for det den er, en journalists tolkning av situasjonen. :ph34r:

Lenke til kommentar
40% pirat program ? det er vel ikke et totattalt oppdiktet tall?

Jeg skulle reformater min gammle bærbare i går, med orginal XP cd. levert av mulig Norges største data leverandør. Men nu får jeg ikke godkjent validering, denne xp er registrert pirat vare. ?? Har orginalen og kvitering.

Har prøvd å ring Microsoft i flere timer uten resultat. det eneste jeg får opp er at jeg kan kjøp en ny! dette kan jeg kall for svindel.

Hvorfor har Microsoft lagt ut feil aktig sperring med ikke godkjent validering og i neste omgang settes det et høyt tall for piratvare.

Til slutt, er det en feil hvorfor skal det hva nærmest umulig å få kontakt med Microsoft ?

 

Wow, du ble rimelig eid der. Ring forbrukerrådet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...