Gå til innhold

Har One Call fått Netcomdekning?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

One Call skifta roamingpartner frå Netcom til Telenor i haust, og frå ein viss dato var det ikkje lenger mogeleg å roame på Netcom. Trudde eg. I dag ser eg at eg kan velje Netcom. Eg får då ringt eller teke imot samtalar. Internett virkar derimot ikkje.

 

Eg lurer på om det er andre med One Call som greier å komme på Netcom-nettet, og om dette er ein glipp. Det kan jo vere ein fordel med dobbel dekning dersom det eine nettet av ein eller annan grunn fell ut, eller f.eks. dersom ein skulle rote seg vekk på fjellet ein stad der Telenor ikkje har dekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jøss! Jeg klarer også å kople meg på NCs nett her i Rælingen (bruker en M600). Må bare legge til at den telefonen gir litt rare meldinger av og til om hvilket nett den klarer å kople seg på. Snodig...

 

Edit: Jeg ER på NetCom, klarte tilmed å logge meg på 3G-nettet. Forsøket på å logge seg på Teletopia gikk derimot ikke...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Jeg klarte å komme på NetCom's nett, men ser nå at jeg ikke har dekning i det hele tatt.

 

Edit: Der fikk jeg dekning via NetCom :)

Har du en telefon som viser hvilket nett du henger på? Min viser onecall uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg fikk inn Netcom da jeg var i Oslo i går. I dag får jeg ikke koblet til internett. Dette skjedde for en måned siden og da var det fordi Onecall plutselig hadde deaktivert data på abonnementet mitt. Håpløst når jeg har "fri bruk".

Lenke til kommentar

Oppdaget dette selv tidligere i dag ved en tilfeldighet ( i Oslo ). Hadde full tilgang til Netcom sitt nett, inkludert 3G. Sendte av gårde en mail til Onecall. Svaret jeg fikk var at dette måtte dreie seg om en midlertidig feil. De skulle fortsatt benytte Network Norway som primærnett der de har dekning, og utenfor disse områdene skulle det fortsette å være Telenor.

Lenke til kommentar
Jeg klarte å komme på NetCom's nett, men ser nå at jeg ikke har dekning i det hele tatt.

 

Edit: Der fikk jeg dekning via NetCom :)

Har du en telefon som viser hvilket nett du henger på? Min viser onecall uansett.

 

Jepp, har en N95 8gb, og den bytter mellom N NetCom og OneCall på displayet når jeg er på NetCom's nett.

Det står bare OneCall når jeg er på Telenor eller NwN.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Ser ut til at dette er fikset nå.. jeg får ikke tilgang her i Oslo lenger hvertfall :wallbash:

Jeg tar det fulle og hele ansvaret. :new_woot: Har varslet høyt oppe både hos NWN og NC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hehe, hvorfor gjorde du det, mia_tuk?

Borgerplikt.

 

Neida, forklaringen er at noen nummerserier ikke hadde blitt lukket for roaming ennå. Og lukkingen skjer fortløpende. Selv kom jeg ikke på i dag tidlig.

Lenke til kommentar
forklaringen er at noen nummerserier ikke hadde blitt lukket for roaming ennå. Og lukkingen skjer fortløpende. Selv kom jeg ikke på i dag tidlig.

 

Dette stemmer ikkje! Eg er heilt sikker på at eg mista Netcomdekninga i slutten av oktober. Heller ikkje eg kjem på Netcom i dag, dersom dette hadde med nummerseriar å gjere var det merkeleg dersom alle One Call kundar plutseleg skulle miste Netcom-dekninga akkurat i dag.

 

Til Postemonopolet: Pakkedata såg ikkje ut til å fungere når eg prøvde å roame på Netcom, eg vil tru at det byrja å virke fordi telefonen din vart kasta av Netcom ein eller annan gong i dag tidleg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Dette stemmer ikkje!

For å være litt mer presis, NetCom har bommet litt på åpning og lukking for enkelte kunder, men det skal være fixet nå.

 

Kildene mine skal få lov til å være anonyme, siden de fortjener personvern og jeg ikke vil være noen namderopper. Men de jobber rimelig langt oppe i systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...