Gå til innhold

Homeworld 3 under utvikling? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Homeworld 1 fikk jo en rekke priser, var jo grensesprengende da det kom ut.

 

Historien var utrolig god.

Grafikken og 3D motoren fungerte perfekt.

Balansen var veldig bra ( spilte mye MP)

 

homeworld expansion var jævlig fet også, og historien var om ikke enda bedre. husker med gru hvor skremmende den nye fremmede rasen var, som infesterte dine skip, ja og til og med de "Elders" (rasen) var redd for dem :)

 

Homeworld serien står som et monument i min gaming historie :)

Lenke til kommentar

Dette er bare heilt fantastiske nyheter om det viser seg å vere sannt! Aner ikkje kor mange timer eg har lagt ned i de foregående Homeworld spillene, spesielt det første. 3D-motoren og dens funksjonalitet gjorde skamme ppå samtlige RTS-spill til da syns eg. Har vel egentlig aldri plukket opp eller hatt særlig intresse av landbasert RTS siden heller :p

 

Men i og med at eg nærmest har lagt pc-spillingen død til fordel for konsoller så tyder det jo på at eg sitter litt i saksa.

Lenke til kommentar

Det er bare en ting å si. YES!

 

Har prøvd mange forskjellige HW etterligninger, men det ble liksom aldri det samme. Favoritten min i HW 1 ble etter hvert salvage corvetten da default maksimum antall skip var alt for lav. Jeg gjorde det etter hvert til sport å ikke ødelegge fiendlige skip, men gjorde heller alt jeg kunne for å kapre dem.

 

Dette førte til en flåte større enn utviklerene trolig hadde forutsett. Jeg hadde så mange skip at jeg mistet oversikten, og flåten var helt uovervinnelig. Man kan jo tenke seg når jeg kapret nesten alle større skip jeg noen gang møtte i spillet. Noen ganger trynet også maskinen når jeg loadet neste brett.

 

Brettene skulle sikkert etter hvert være vanskelige, men de ble en lek i stede. Litt trist egenlig.

 

Savnet jo denne muligheten i HL2, men er glad det ikke ble helt slik.

 

Dette er bare heilt fantastiske nyheter om det viser seg å vere sannt! Aner ikkje kor mange timer eg har lagt ned i de foregående Homeworld spillene, spesielt det første. 3D-motoren og dens funksjonalitet gjorde skamme ppå samtlige RTS-spill til da syns eg. Har vel egentlig aldri plukket opp eller hatt særlig intresse av landbasert RTS siden heller :p

 

Men i og med at eg nærmest har lagt pc-spillingen død til fordel for konsoller så tyder det jo på at eg sitter litt i saksa.

 

Du vet, man behøver jo ikke velge. Si som Ole Brum, ja takk, begge deler.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde det etter hvert til sport å ikke ødelegge fiendlige skip, men gjorde heller alt jeg kunne for å kapre dem.

 

hehe, det drev jeg med også, men det hele ble komplett kaos når skipet(ene)du prøvde å ta over ikke lenger skjøt på fighterne/frigattene man brukte som distrahering og heller sprengte de 20 salvage corvettene som kom snikende bak. :p

 

 

 

De multibeam frigattene jeg greide å huke tak i på Garden of Kadesh var utrolig bra, men jeg slet med å holde de i live for de tålte jo ingenting :(

 

 

Homeworld 1 og Homeworld Cataclysm hadde begge utrolig god stemning og gameplay, Homeworld 2 hadde også det, men jeg synes at tempoet og vansklighetsgraden ble litt for mye.

 

Frigattene som vanligvis tålte litt juling i Homeworld 1 falt jo som fluer i Homeworld 2 :D

 

Jeg sluttet med å bygge fightere og sendte heller på horder av frigatter og destroyere. Fylte carriere med bombere og sendte de på suicide runs mot objectives etc. :)

 

Men ser definitivt frem til en eventuell 3er, slik som Homeworld 2 sluttet så kan jo alt skje i neste spill :)

Lenke til kommentar
Dette er verd å følge med på. :)

 

Husker første gangen jeg prøvde Homeworld 1, ble fullstendig bergtatt av spillets atmosfære og historie.

 

Ditto. Den såre, melankolske stemningen er enestående i spillsammenheng. Følelsen av å være helt alene uten å vite hvor man er på vei var utrolig. De nedtonte stemmene. Musikken. Hele lydbildet var fantastisk. Svart/hvitt filmsekvensene var veldig effektfulle. Jeg har spilt det om igjen flere ganger bare pga stemningen og historien. :S Det er virkelig episk og kunne lett ha blitt omgjort til film. Jeg er for så vidt glad det ikke har skjedd med tanke på alle kalkunene som har blitt laget av spill. :S

HW3 tas imot med åpne og ivrige armer. :D

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte både homeworld + exp og homeworld 2 men kom aldri så langt at jeg pakket de ut av plasten for å prøve, kanskje det er på tide siden folk har snakket endel om spillene opp igjenom åra.

 

Pokkern der sa du noe. Jeg kjøpte Homworld 2 til kr 99,- eller noe for et halvt år siden eller mer på EB Games. Har faktisk ikke spillt det ennå. Fant det i skuffen nå.

 

Sist jeg spilte Homeworld 2 var når det var flunka nytt i 2003 eller noe. Det var da en *host, hark* versjon, men nå kjøpte jeg jo det til slutt.

Skal herved installeres og spilles! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...