Gå til innhold

Sniktitt: Killzone 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott lesning :) Men hvordan var kontrollene i denne builden du spillte? Var det muligheter for å legge opp eit heilt eget kontrollskjema, med f.eks muligheten til å få samme iron-sight funksjon som i COD spillene?

 

Syns det er tungvindt og hemmende å måtte trykke for å få opp siktet, og så trykke igjen for å få det ned om du skjønner :p

Lenke til kommentar

En liten kommentar. Artikkelforfatter skriver at spillet er veldig scriptet, men at det virker bra likevel. Scripting trenger absolutt ikke være et "nei"-ord. Tvert imot kan scripting føre til heftige scener som får spilleren til å føle seg som midt i sentrum. Call of Duty-serien er et godt eksempel på akkurat dette. Bare det gjøres bra nok er det viktigste. Og at man f. eks har dynamikk i scriptingen på en måte. At ikke samme ting skjer hver bidige gang.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Killzone 2 vil bli noe konsollselger. Det vil nok ende opp sånn som Halo 3, dvs at de som kjøper det allerede har konsollen. Når et spill som LBP ikke greier å selge særlig med konsoller, så tviler jeg på at Killzone 2 vil greie det.

 

PS3 salget har tatt av i rakettfart etter lanseringen av LBP.

(Jobber i butikk)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Killzone 2 vil bli noe konsollselger. Det vil nok ende opp sånn som Halo 3, dvs at de som kjøper det allerede har konsollen. Når et spill som LBP ikke greier å selge særlig med konsoller, så tviler jeg på at Killzone 2 vil greie det.

 

PS3 salget har tatt av i rakettfart etter lanseringen av LBP.

(Jobber i butikk)

 

Ja du jobber i én butikk. Veldig lite representativt. Nå skal det også sies at det er lansert masse andre nyheter samt at vi snart er inne i desember måned.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Killzone 2 vil bli noe konsollselger. Det vil nok ende opp sånn som Halo 3, dvs at de som kjøper det allerede har konsollen. Når et spill som LBP ikke greier å selge særlig med konsoller, så tviler jeg på at Killzone 2 vil greie det.

Her feiler du stort. Hal(l)o 3 har solgt 8 mill. eksemplarer. Tror du at dette ikke har hatt innvirkning på salget av 360? Tror nok MP-en i Killzone 2 blir et salgsargument. Virker meget solid.

Lenke til kommentar

Nja syns ikkje spillet leverer no nytt online-messig, har vel sett alt før stort sett. Men det gjør det på ein egen måte, noe som byr på mye artigheter. Noen Jesu återkomst tror eg neppe spillet blir, men så lenge det er artig blir det nok eit kjøp :)

 

Er ein del som må fikses på(mye er allerede fikset skal vi tro GG) i forhold til betaen. Godt å høre at single player delen ser til å flyte bra i det minste, betaen lider av veldig masse fps drops ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spillet virker veldig bra så nå blir det bare å prøve å venne seg til PS3 kontrollen etter at 360 kontrollen har sittet mest i hånda dette året med ett lite untak da MGS og LBP kom ut.

 

Tror ikke dette spillet blir noen konsollselger iallefall ikke i japan men kanske sony kan ta og selge litt i statene og europa. Tror nok de som sitter å venter på å kjøpe ps3 heller venter til gt5 kommer ut.

 

Prisen er fortsatt PS3 sin største negative del iallefall nå som man får en xbox arcade til tusenlappen.

Lenke til kommentar
Spillet virker veldig bra så nå blir det bare å prøve å venne seg til PS3 kontrollen etter at 360 kontrollen har sittet mest i hånda dette året med ett lite untak da MGS og LBP kom ut.

 

Tror ikke dette spillet blir noen konsollselger iallefall ikke i japan men kanske sony kan ta og selge litt i statene og europa. Tror nok de som sitter å venter på å kjøpe ps3 heller venter til gt5 kommer ut.

 

Prisen er fortsatt PS3 sin største negative del iallefall nå som man får en xbox arcade til tusenlappen.

 

 

Vel, med tanke på alt det PS3 har å by på, så er egentlig ikke prisen et så stort minus som alle vil ha det til!

 

Selv kjøpte jeg min PS3 på release date til 6000,-

Lenke til kommentar
Prisen er fortsatt PS3 sin største negative del iallefall nå som man får en xbox arcade til tusenlappen.

Hvis du i dag eier en Xbox360, utfordrer jeg deg til å kvitte deg med den og alt tilbehøret - og så kan du gå i butikken og kjøpe en Arcade og se hva du får for pengene. hehe :)

Kan hende det går opp for deg da at du vil ha: harddisk, HDMI kabel, wifi-adapter (jeg må ha det her jeg bor:( ), og at du vil spille online.

 

Xbox live i et år er 499kr, wifi er latterlige 699kr (ble sur den dagen jeg kjøpte den), Harddisk på 120GB finner du kanskje til rett under 1000lappen? HDMI må man vel kjøpe til begge konsollene..

Men i praksis da KAN Arcade nå en pris på 3200kr. I prisguiden her forøvrig er billigste Arcade 1400kr... dvs 3600kr. Men ja, jeg er enig i at selvfølgelig selger Xbox bedre på grunn av dette - det er veldig smart å ha en slik versjon for de som kanskje ikke ønsker online osv osv.

 

Poenget mitt er: Å sammenligne Xbox 360 Arcade med Playstation 3 er mildt sagt urettferdig. Sammenlign heller Xbox 360 Pro/Elite vs PS3 med 80/160GB HDD.

 

Om Killzone 2: Jeg har forhåndsbestilt. :new_woot: Får spille Gears2 frem til Februar:)

 

EDIT: Og jeg glemte Blu-ray!

post-26064-1227565353_thumb.jpg

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Killzone 2 vil bli noe konsollselger. Det vil nok ende opp sånn som Halo 3, dvs at de som kjøper det allerede har konsollen. Når et spill som LBP ikke greier å selge særlig med konsoller, så tviler jeg på at Killzone 2 vil greie det.

Her feiler du stort. Hal(l)o 3 har solgt 8 mill. eksemplarer. Tror du at dette ikke har hatt innvirkning på salget av 360? Tror nok MP-en i Killzone 2 blir et salgsargument. Virker meget solid.

 

Halo 2 solgte 8 millioner bare i USA. Hvor mange som kjøpte Halo 3 tror du hadde Halo 2 fra før..?

Selvsagt hjalp det å selge konsoller, men jeg tror ikke det trakk til seg så mange nye spillere.

 

Det er jo casual markedet det knives om nå. Hardcore gamere har jo allerede en konsoll, og spill som Halo og Killzone vil ikke hjelpe casual markedet i det hele tatt. Poenget er at Xbox har alltid vært sett på som en hardcore consoll, mens Playstation var en blanding av casual og hardcore, men nå som Nintendo har kapra hele casual markedet, så er det veldig lite igjen til Sony.

 

]Poenget mitt er: Å sammenligne Xbox 360 Arcade med Playstation 3 er mildt sagt urettferdig. Sammenlign heller Xbox 360 Pro/Elite vs PS3 med 80/160GB HDD.

 

Hvorfor det? Er du bare ute etter å spille spill, så funker Arcade'n like bra som Elite.

Men uansett:

Elite (120gb) med 2 spill 2500,-

PS3 (80gb) med 1 spill 4500,-

 

2000kr er MYE penger, spes i disse tider.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Killzone 2 vil bli noe konsollselger. Det vil nok ende opp sånn som Halo 3, dvs at de som kjøper det allerede har konsollen. Når et spill som LBP ikke greier å selge særlig med konsoller, så tviler jeg på at Killzone 2 vil greie det.

Her feiler du stort. Hal(l)o 3 har solgt 8 mill. eksemplarer. Tror du at dette ikke har hatt innvirkning på salget av 360? Tror nok MP-en i Killzone 2 blir et salgsargument. Virker meget solid.

 

Halo 2 solgte 8 millioner bare i USA. Hvor mange som kjøpte Halo 3 tror du hadde Halo 2 fra før..?

Selvsagt hjalp det å selge konsoller, men jeg tror ikke det trakk til seg så mange nye spillere.

 

Det er jo casual markedet det knives om nå. Hardcore gamere har jo allerede en konsoll, og spill som Halo og Killzone vil ikke hjelpe casual markedet i det hele tatt. Poenget er at Xbox har alltid vært sett på som en hardcore consoll, mens Playstation var en blanding av casual og hardcore, men nå som Nintendo har kapra hele casual markedet, så er det veldig lite igjen til Sony.

 

]Poenget mitt er: Å sammenligne Xbox 360 Arcade med Playstation 3 er mildt sagt urettferdig. Sammenlign heller Xbox 360 Pro/Elite vs PS3 med 80/160GB HDD.

 

Hvorfor det? Er du bare ute etter å spille spill, så funker Arcade'n like bra som Elite.

Men uansett:

Elite (120gb) med 2 spill 2500,-

PS3 (80gb) med 1 spill 4500,-

 

2000kr er MYE penger, spes i disse tider.

 

 

Nå vet jeg ikke hvor du fikk tallene dine fra, kan godt hende de stemmer.

 

På prisguide.no, fant jeg

 

Xbox elite 360 , uten spill, 2500

Playstation 3, uten spill, 3700

 

Legg på 500 for å spille online med xboxen så er du oppe i 3000...

Personlig synes jeg det er verdt å betale 700 kr for markedets beste blu ray spiller ;)

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvor du fikk tallene dine fra, kan godt hende de stemmer.

 

På prisguide.no, fant jeg

 

Xbox elite 360 , uten spill, 2500

Playstation 3, uten spill, 3700

 

Legg på 500 for å spille online med xboxen så er du oppe i 3000...

Personlig synes jeg det er verdt å betale 700 kr for markedets beste blu ray spiller ;)

 

Fant prisene på elkjop.no, men kan godt hende de er utdaterte. På absoluttspill.no er det:

 

Xbox 360 Elite inkl Lego Indiana Jones og Kung Fu Panda: 2695,00

Sony PS3 80Gb inkl. LittleBigPlanet: 3895,00

 

Å legge til 500kr for online blir bare dumt, siden man ikke må betale det om man ikke vil.

 

Men dette ble fryktelig off topic, men poenget mitt er iallefall at Killzone 2 aldri vil bli noe konsollselger mens den koster så mye som den gjør.

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...