Gå til innhold

Nvidia satser på 30% av IGP-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eneste problemet med intrigrert er at også prisen må være den samme som på andre intrigrerte platformer. altså lavere en løsninger med dedikert skjermkort. men jeg trur dette er nødvendig for nvidia. da intel og amd kommer med grafikkløsninger intrigrert i cpu. som jeg faktisk har store forhåpninger til.. ivertfall amd, siden de har mer erfaring på kraftige grafikk løsninger.

Lenke til kommentar

nVIDIA har jo blitt veldig flinke på strømsparing på sine gpu produkter. Det hadde vært moro å se en test av følgende laptoptyper:

 

Intel + Intel GPU

 

Intel + nVIDIA GPU

 

Intel + AMD GPU

 

AMD + AMD GPU (Puma)

 

AMD + nVIDIA GPU

 

Oversikt over pris/ytelse/batterilevetid etc. Helst i tre forskjellige prisklasser, billig - middels - dyr.

Lenke til kommentar
Hvis jeg sier integrert skjermkort, hva sier du da? Intel? Du er ikke den eneste.

Jeg sier ATI?!

 

Jeg har ikke hatt noen bærbare maskiner med Intel integrert grafikk. Faktisk har jeg kun hatt noen skitbillige kontordesktops med Intel grafikk. Så jeg kjenner ikke helt igjen dette bildet. Jeg har hatt en del bærbare og desktops på snart 15 år i yrket.

 

Vi har også solgt en god del bærbare til kunder oppgjennom årene og inntrykket har alltid vært til den dag at Nvidia var en kuriositet og Intel en sjeldenhet. Nå siste året har Intel begynt å florere mer på billigbærbare.

 

Skulle man ha Nvidia måtte man lete opp dette spesielt, og det var ofte kun de billigste plastikkbærbare som hadde Intel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ikke at jeg er noen stor fan av Nvidias erfaringsmessig ustabile chipsett, men jeg hper de lykkes, så kanskje Intel tar seg sammen og oppdaterer den vitsen deres IGP-løsninger er.

Tja... Saken er at på disse chipsetene er det ofte ikke aktuelt å overklokke til det maksimale. Da er ikke stabilitet noe problem.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg er noen stor fan av Nvidias erfaringsmessig ustabile chipsett, men jeg hper de lykkes, så kanskje Intel tar seg sammen og oppdaterer den vitsen deres IGP-løsninger er.

Tja... Saken er at på disse chipsetene er det ofte ikke aktuelt å overklokke til det maksimale. Da er ikke stabilitet noe problem.

 

Mulig det ikke er noe problem nå, før har det definitivt vært et problem, datakorrupsjon har vært et tilbakevendende og ekstremt kritisk problem for nvidia.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg dog sterkt til å se 9400m på mATX kort med tanke på HTPC løsninger, når tror du det skjer Raptor?

På bærbare har jeg sjelden bruk for veldig god grafikkytelse.

 

Jeg ønsker heller ikke å overklokke Nvidias IGP løsninger, bare å ha gode moderne og strømsparende løsninger tilgjengelig via hovedkortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...