Gå til innhold

Politiet og "gjengene"


Anbefalte innlegg

Men hva er poenget? Hva skal vi bruke den statestikken til? (Annet enn som politisk våpen).

 

Vi kan ikke dømme hele nasjoner av mennesker fordi statestikken sier at folk fra et spesifikt land har større sjanse for å bryte loven sammenlignet med folk fra et annet spesifikt land. Hvert eneste menneske må behandes som et enkeltindivid, og hva "folk flest" fra det området gjør må sees bort i fra.

 

Å dømme folk ut i fra hvilken nasjon de kommer fra kalles nasjonalisme.

 

Politisk våpen?? Slik som svenskene driver? Ikke forske på overgrep fordi det kan være en fordel for Sverige Demokraterna?

 

Det har selvsagt som eneste mål for å løse problemet - for det første for å vite hvor man skal sette inn tiltak - og nesten like viktig - for å se om tiltakene hjelper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags tiltak da?

 

For eksempel: Å se på hvilke områder i en by det blir utført mest kriminalitet, for så å sette inn ekstra politi i det området er smart og positivt. Men jeg klarer ikke å se hvordan det skal hjelpe å se på statestikken over hvilken nasjonalitet forbryteren har. Hva slags kriminalitet skal vi liksom klare å forhindre på den måten, uten at det går negativt ut over uskyldige? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan ikke dømme hele nasjoner av mennesker fordi statestikken sier at folk fra et spesifikt land har større sjanse for å bryte loven sammenlignet med folk fra et annet spesifikt land. Hvert eneste menneske må behandes som et enkeltindivid, og hva "folk flest" fra det området gjør må sees bort i fra.

 

Nå har du sporet fullstendig av, poenget var at både det første innlegget, og artikkelen som det vises til, er fullstendig vås.

Poenget var på ingen som helst måte at man skulle dømme hverken hele nasjoner eller individer, poenget var kun at artikkelen er feil, punktum.

 

Når det hevdes at det begås 24000 voldtekter i Danmark hvert år, og at så å si alle overgriperne er danske, så er det selvfølgelig særdeles relevant informasjon at Danmarks kriminalitetsstatistikk viser et helt annet bilde.

 

Tallene i artikkelen har ingen kilde, annet enn en rapport som heller ikke har noen kilde, det hele er kun antakelser.

 

 

Dersom mørketallene er så store, noe de sannsynligvis ikke er ettersom Danmarks myndigheter operer med helt andre tall, så er det helt usannsynlig at profilen for oppkonstruerte gjerningsmenn plutselig er totalt endret fra faktiske gjerningsmenn.

 

Fra domfellelser kan man lese direkte ut av statistikken, i rene tall, at over halvparten av voldtektsmenn er utlendinger, de aller aller fleste fra ikke-vestlige land, så når man snakker om en haug med voldtekter som ikke er anmeldt, med ukjent gjerningsperson, så er plutselig alle sammen etnisk danske ?

 

Hva du velger å lese av den statistikken er opp til deg.

Dersom du mener Danmark dømmer alle somaliere og hele nasjonen Somalia, fordi de gjengir fakta, at 5 somailere er dømt for voldtekt i fjor i Danmark, så får du selv stå inne for det.

 

 

Fiktive tall? Tallene jeg bruker er hentet fra artikkelen som jeg linket til... Dette setter en strek for mitt vedkommende, orker ikke diskutere med flere konspirasjonsteoretikere ala AnArv

 

Ja, det er ikke uvanlig at man velger å avstå fra debatt når hele grunnlaget er oppkonstruert vissvass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har du sporet fullstendig av, poenget var at både det første innlegget, og artikkelen som det vises til, er fullstendig vås.

Poenget var på ingen som helst måte at man skulle dømme hverken hele nasjoner eller individer, poenget var kun at artikkelen er feil, punktum.

 

Når det hevdes at det begås 24000 voldtekter i Danmark hvert år, og at så å si alle overgriperne er danske, så er det selvfølgelig særdeles relevant informasjon at Danmarks kriminalitetsstatistikk viser et helt annet bilde.

Innrømmer at jeg sporet av litt, ja. Jeg har ikke engang lest artikkelen (den er ikke interessant). Jeg kommenterte et innlegg, ikke artikkelen.

 

 

Hva du velger å lese av den statistikken er opp til deg.

Dersom du mener Danmark dømmer alle somaliere og hele nasjonen Somalia, fordi de gjengir fakta, at 5 somailere er dømt for voldtekt i fjor i Danmark, så får du selv stå inne for det.

Det mener jeg ikke, så det trenger jeg ikke stå inne for. Men at den eller de som la frem statestikken har et politisk motiv bak uttalelsen er utvilsomt, for hvorfor skulle de ellers kommentere dette? Jeg ser ingen annen hensikt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hva slags tiltak da?

 

For eksempel: Å se på hvilke områder i en by det blir utført mest kriminalitet, for så å sette inn ekstra politi i det området er smart og positivt. Men jeg klarer ikke å se hvordan det skal hjelpe å se på statestikken over hvilken nasjonalitet forbryteren har. Hva slags kriminalitet skal vi liksom klare å forhindre på den måten, uten at det går negativt ut over uskyldige? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig.

 

Synes du skal snu på det - visse må tåle å bli litt krenket for at færre uskyldige skal bli utsatt for kriminalitet.

 

Hele opplegget med "Profiling" som FBI "fant opp" handler om dette.

 

I Stavanger fant de en løsning på mange voldtekter:

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/BRQn7/Dette-larer-asylsokerne-om-voldtekt

 

Her svenske skriverier om hvordan de ser på problematikken:

 

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kanb6j/etnisk-bakgrund--en-faktor-i-polisens-jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du skal snu på det - visse må tåle å bli litt krenket for at færre uskyldige skal bli utsatt for kriminalitet.

 

Hele opplegget med "Profiling" som FBI "fant opp" handler om dette.

 

I Stavanger fant de en løsning på mange voldtekter:

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/BRQn7/Dette-larer-asylsokerne-om-voldtekt

 

Her svenske skriverier om hvordan de ser på problematikken:

 

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kanb6j/etnisk-bakgrund--en-faktor-i-polisens-jobb

Dette er gode tiltak. Støttes av meg. Men kursene gis til alle asylsøkere, og har derfor ikke benyttet seg av statestikken vi diskuterte tidligere.

 

Artikkelen i Aftonbladet klarte dessverre bare skumlese. Skriftlig svensk er for vanskelig for meg rett og slett. På generelt grunnlag er jeg i mot at politiet "profiler" på den måten, uavhengig av om det fungerer eller ikke, fordi det går negativt ut over uskyldige mennesker. Resultatet helliggjør ikke midlene.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Dette er gode tiltak. Støttes av meg. Men kursene gis til alle asylsøkere, og har derfor ikke benyttet seg av statestikken vi diskuterte tidligere.

 

Artikkelen i Aftonbladet klarte dessverre bare skumlese. Skriftlig svensk er for vanskelig for meg rett og slett. På generelt grunnlag er jeg i mot at politiet "profiler" på den måten, uavhengig av om det fungerer eller ikke, fordi det går negativt ut over uskyldige mennesker. Resultatet helliggjør ikke midlene.

 

Som jeg skriver - du må snu på det - dette vil føre til at kriminalitet går ut over færre uskyldige. Det er uendelig mye bedre enn at noen blir litt krenket.

 

Det er den mest effektive måten å løse problemer på. Det er slik man utfører all "feilsøking". Alt annet er tull.

 

Men mennesker skal behandles med respekt, det skal utføres på en ordentlig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Udokumenterte overgrep utført av vestlige menn er et ekstremt problem i vesten.

 

Dette har jeg diskutert mange ganger;

 

I trygghetsundersøkelser med representative utvalg for befolkningen i USA og Norge viser det seg at 14% av amerikanske kvinner og 9.4% av Norske voldtas i løpet av livet.

 

https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/183781.pdf

 

Men pytt pytt, de kledde seg sikkert for utfordrende og fortjente å bli voldtatt av vestlige venner eller familie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Udokumenterte overgrep utført av vestlige menn er et ekstremt problem i vesten.

 

Dette har jeg diskutert mange ganger;

 

I trygghetsundersøkelser med representative utvalg for befolkningen i USA og Norge viser det seg at 14% av amerikanske kvinner og 9.4% av Norske voldtas i løpet av livet.

 

https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/183781.pdf

 

Men pytt pytt, de kledde seg sikkert for utfordrende og fortjente å bli voldtatt av vestlige venner eller familie.

 

Hehe, flott innlegg, jeg ga deg en +1 positiv tilbakemelding, men jeg biter ikke på. Har sett hvordan du fungerer i diskusjoner.

 

Les heller litt fra Rollnes:

 

https://www.dagbladet.no/2016/01/30/kultur/meninger/ideer/helgekommentaren/kjetil_rolness/42944005/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Det er et problem at de må overfalle jenter i stedet for å bare voldta dem i fylla eller på hytta som hvite menn.

Og ikke drikker de heller.

...

14% av amerikanske kvinner har blitt voldtatt.
Mens vi bare kan spekulere i hvor mange voldtektsmenn som finnes, så tviler jeg sterkt på at det er mindre enn 7% som står bak; 2 ofre per overgriper i snitt -- som gir 1 av 14 menn voldtar 1 av 9 kvinner.

Hva er statistikken på asylsøkerene..?
Hvis det er lavere enn 1 av 14, så er de sannsynligvis et positivt bidrag som gjør kvinnene våre totalt sett tryggere enn innvandring fra MAGA-land.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg gjentar - les linken jeg ga deg hvor Rollnes skriver, han linker til en norsk undersøkelse, der viser det seg at innvandrere er overrepresentert også i fest/relasjonsvoldtekter. Det samme har jeg sett statistikk fra Sverige om. 

 

 

 

Og enda mer oppsiktvekkende: Innvandrere fra disse tre regionene (der nesten alle av dagens asylsøkere kommer fra) var overrepresentert i samtlige av politiets voldtektskategorier, ikke bare overfallsvoldtekter, men også relasjonsvoldtekter, sårbarhetsvoldtekter og festrelaterte voldtekter. Selv i denne siste og antatt mest «norske» voldtektstypen, er det større sannsynlighet for at gjerningmannen er utenlandsk enn at han er norsk.  

 

Det finnes altså fakta som viser at dette hvite menn opplegget er en myte.

 

Som jeg nevnte tidligere - hvorfor henge seg opp i noe som er ganske usannsynlig - hvorfor tenker du ikke mer på hva som skjer internt i innvandrermiljøer? Hva med urapporterte overgrep der? 

 

Men som nevnt, jeg har sett deg i diskusjoner tidligere, det er deg og robert som er helt faktaresistente og ekstreme. Fakta for dere er uinteressant. Det viktige er hvilken side man er på - alt annet er underordnet.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Udokumenterte overgrep utført av vestlige menn er et ekstremt problem i vesten.

 

Dette har jeg diskutert mange ganger;

 

I trygghetsundersøkelser med representative utvalg for befolkningen i USA og Norge viser det seg at 14% av amerikanske kvinner og 9.4% av Norske voldtas i løpet av livet.

 

https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/183781.pdf

 

Men pytt pytt, de kledde seg sikkert for utfordrende og fortjente å bli voldtatt av vestlige venner eller familie.

Du gir statistikk for Norge og USA uten å sammenligne med ikke-vestlige land. 

 

Hvis vi sammenligner med statistikk fra et ikke-vestlig land ser vi hvor misvisende statistikken din er. 

 

En studie fra byen Erbil i irakisk Kurdistan. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3852841/

 

"The prevalence of the overall lifetime and the overall past year intimate partner violence against women was 58.6% and 45.3%, respectively"

 

58.6% har opplevd vold fra en intim partner i sin livstid mot 14 % i USA. Dette er ikke medregnet vold fra ikke-partnere.

 

......

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjentar - les linken jeg ga deg hvor Rollnes skriver, han linker til en norsk undersøkelse, der viser det seg at innvandrere er overrepresentert også i fest/relasjonsvoldtekter. Det samme har jeg sett statistikk fra Sverige om. 

 

 

Det finnes altså fakta som viser at dette hvite menn opplegget er en myte.

 

Som jeg nevnte tidligere - hvorfor henge seg opp i noe som er ganske usannsynlig - hvorfor tenker du ikke mer på hva som skjer internt i innvandrermiljøer? Hva med urapporterte overgrep der? 

 

Men som nevnt, jeg har sett deg i diskusjoner tidligere, det er deg og robert som er helt faktaresistente og ekstreme. Fakta for dere er uinteressant. Det viktige er hvilken side man er på - alt annet er underordnet.

...

 

Bare en liten sjekk om du har fått med deg fakta...

 

Totalt uten innvandrere, hvor mange norske kvinner -- som prosent av befolkningen -- ville ha blitt voldtatt, og om du må spekulere, hvor mange prosent av norske menn tror du er overgripere..?

 

Deretter;

Hvor mange prosent av innvandrermenn tror du har voldtatt norske kvinner?

Og tror du overgrep innad i innvandrermiljøer er mer eller mindre utbredt enn der hvor de kommer fra..?

 

Til sist: Om norge går inn i nedgangstider og vi opplever en høyreekstremistisk bølge, som Polen eller Russland, tror du voldtekter vil forbli de samme, eller gå kraftig opp..?

 

---

 

 

 

Du gir statistikk for Norge og USA uten å sammenligne med ikke-vestlige land. 

 

Hvis vi sammenligner med statistikk fra et ikke-vestlig land ser vi hvor misvisende statistikken din er. 

 

En studie fra byen Erbil i irakisk Kurdistan. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3852841/

 

"The prevalence of the overall lifetime and the overall past year intimate partner violence against women was 58.6% and 45.3%, respectively"

 

58.6% har opplevd vold fra en intim partner i sin livstid mot 14 % i USA. Dette er ikke medregnet vold fra ikke-partnere.

 

......

Vold fra en intim partner ligger på 22% i USA for livstid -- det er voldtekt som er på 14%.

 

Jeg leste ikke voldtekt i statistikken din, men jeg antar at den også er over 14%.

 

De trenger tydeligvis kvinnerettigheter og annen venstre-politikk, ganske kraftig.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

...

 

Bare en liten sjekk om du har fått med deg fakta...

 

Totalt uten innvandrere, hvor mange norske kvinner -- som prosent av befolkningen -- ville ha blitt voldtatt, og om du må spekulere, hvor mange prosent av norske menn tror du er overgripere..?

 

Deretter;

Hvor mange prosent av innvandrermenn tror du har voldtatt norske kvinner?

Og tror du overgrep innad i innvandrermiljøer er mer eller mindre utbredt enn der hvor de kommer fra..?

 

Til sist: Om norge går inn i nedgangstider og vi opplever en høyreekstremistisk bølge, som Polen eller Russland, tror du voldtekter vil forbli de samme, eller gå kraftig opp..?

 

 

Tror vi bare avslutter her.

 

Jeg får bare fortsette å lure på hvorfor viss må spekulere med helt fjerne forutsetninger, når det finnes fakta lett tilgjengelig.

 

Ha en fin dag  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leste Rollnes sine meninger.
Og ja -- norske kvinner anmelder innvandrere i betydelig mye høyere grad enn nordmenn:
Jamfør at hva vi faktisk vet som skjer utenom anmeldelser.

Anmeldelser og dokumenterte lovbrudd er ingen god kilde til hvor mange voldtekter som forekommer;
Derav trygghetsundersøkelser med et representativt utvalg av befolkningen.

Vi sitter altså på fakta; 1 av 9 amerikanske kvinner og 1 av 11 norske kvinner voldtas av primært hvite gutter.

Da bli spørsmålet; Hvor mange prosent av innvandrergutter voldtar nordmenn -- og vil det være mer enn 1 av circa 15, som for hvite amerikanske gutter?

Men bare helt konkret;
Hva synes folk at vi burde gjøre om vi tok samtlige nordmenn som har begått voldtekt -- omtrent 150 000 etnisk norske menn?

Og hvilken politiske side er det som både klandrer innvandrere for voldtekter de begår, MEN offeret for voldtekter begått av konservative hvite?

Jeg bare minnes Roy Moore i senatorvalget i Alabama sine gjentatte overgrep mot jenter mellom 14 og 25, og at han likevel får 72% av stemmene fra gruppen "hvite menn" -- etter at han er totalt avslørt som overgriper mot mindreårige og 'alle' vet om det.

...
Tenk om det var en arabisk mann som har begått overgrep mot en serie jenter i en årrekke i en konservativ stat.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du ikke vil at det skal være slik det er - det har vi felles. Men i motsetning til deg, vil jeg at man i stedet setter inn tiltak mot overrepresentasjon - for å minske problemet, for det er det mest effektive.

 

Mens du synes det passer best å angripe fakta og endre virkeligheten. Automatisk fiks, bare ikke tro på fakta, så forsvinner problemet av seg selv.

 

Antagelig av en eller annen overbevisning, som ingenting kan endre. Jeg tviler ikke på at du synes du gjør noe positivt med dette heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...