Gå til innhold

Nummer fra ''Microsoft''


Netflis

Anbefalte innlegg

Disse nummere bruker de for å ringe deg og sier det er Microsoft, for å hacke pcen, laptopen eller nettbrett ditt. 

 

post-367675-0-27301000-1495558916_thumb.jpgpost-367675-0-99946000-1495558919_thumb.jpg

 

En delte dette på Facebook i dag, så jeg deler det videre her. Nå må man bare finne kontoret?  :hmm:

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Takk for info. De har terrorisert kona mi og minstemann i flere dager nå. Skjønner ikke at de tror at folk fortsatt går på den bløffen.

Lenke til kommentar

Det er artig å tulle med dem når de ringer, jeg gjorde det en gang mens jeg satt i kontorlandskap. Men det er bare morsom en gang.

Enig. Trodde først at det var prank, men det er en inntektskilde.

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar

Det er artig å tulle med dem når de ringer, jeg gjorde det en gang mens jeg satt i kontorlandskap. Men det er bare morsom en gang.

 

Det er forsåvidt sant, men ved å tulle med dem og holde dem på linja så lenge som mulig gjør at de taper penger. Hadde nok folk prøvd å holde linja så lenge som mulig så hadde de flydd rundt som øre høner og lurt på hva i all verden som skjer :p

Lenke til kommentar

De blir fort ganske ufine om du motsier dem også men det synes jeg bare er morsomt.

Å ringe på jobbmobilen for å fortelle at det er noe galt med PCen min blir bare for dumt for vi bruker ikke PCer i jobben og de av oss som gjør det, de har IT support også.

Min erfaring er at hvis jeg ufin med dem og ber dem ryke og reise, eller true dem med å slite av dem hodet og pisse i såret så legger de bare på.

Men engang så prøvde jeg å være høflig og forklare at jeg vet at dette er bare tull, mest fordi Johnson fra Microsoft hadde ringt to ganger tidligere den samme uken. Hun dama klikka fullstendig og brølte at hun kom til å rine meg igjen og igjen. Det enste med 3-4 oppringinger hver dag til alle døgnets tider i halvannen uke.

Moralen er: Bare si til dem at du kommer til å slite av dem hodet hvis du noen gang møter dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den personen som blei ufin blei det fordi jeg sa han ikke var fra microsoft fordi jeg for ikke lenge siden hadde hatt kontakt med microsofts norske avdeling av de ikke opererer slik inderen gjorde.

Det gjorde han rasende og skjelte meg ut som jeg besvarte på samme måte med et vennlig sir til slutt før jeg la på.

De har ikke ringt meg opp igjen på det nummeret siden.

Lenke til kommentar

Det nytter sjeldent å blokkere har jeg erfart, det er et nytt nummer stort sett hver gang. Men nå begynner det å bli en stund siden sist. Tror ikke jeg har hørt noe siden august faktisk. Kanskje Telenor har funnet en måte å oppdage at et telefonnummer blir missbrukt. Jeg vet jo dem brukte norske telefonnummer som var i bruk også.

Jeg har fått de fleste telefonene fra Danmark.

Mens i det siste har jeg fått noen "ring-stikk" anrop fra Scheychellene, Vanuatu, Maldivene og noen andre bananrepublikker. Jeg antar det er meningen jeg skal ringe tilbake og bli fakturert en helt vanvittig sum som de på en eller annen måte klarer å få utbetalt.

Lenke til kommentar

Har opplevt eit par av slike indarar fra "Microsoft" i det siste, frå engelske og tyske nummer. Har vurdert å trolla litt med dei, men har ikkje gidda så langt.

 

Fekk masse ring-og-stikk-anrop frå norske nummer tidlegare i vår - typisk forskjellige nummer i same serie. Blokkerer dei fortløpande, men endrar svindlarane eit tal i nummeret er jo trakasseringsfilteret like langt. Ser at minst eit av dei blokkerte numrene har blitt blokkert seinare. Det mest irriterande er at terskelen for å avvisa ukjente anrop har blitt veldig låg, sidan det stadig vekk er svindlarar. Veldig glad for at eg tok ein sjans og svarte på nummeret som ringte i morges, då det ringde ein kar med jobbtilbud :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...