Gå til innhold

Gode WW2 Filmer


Anbefalte innlegg

Dunkirk var fantastisk! Synes litt som Mala, det var noe skummelt og trykkende under hele filmen som gjorde at man liksom satt på kanten av stolen hele veien. Stor filmkunst, en slik film fortjener nok litt mer enn en tv og lydplanke....

 

Litt skuffende at den ikke fikk Atmos lydspor på blu ray, i hvertfall var det ikke det på den norske utgaven. Med tanke på at filmen inkasserte et par Oscars nettopp på grunn av lyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett Dunkirk.

1. Jeg er litt lei hele Nolan, syns filmene hans er så rene og kjedelige egentlig,

2. Den er litt "liten" som de fleste moderne krigsfilmer viser den ikke skalan godt nok, skal ikke si for skråsikkert siden jeg ikke har sett den, men den har blitt beskrevet som en History Channel dokumentar der noen hundre mennesker skal liksom virke som titusen vis. eller hundre tusenvis, 3 jagerfly skal liksom være hundrevis osv osv. 

 

Jeg savner filmer som Longest day og Bridge too far som viser skalaen av de strøste opreasjonenen i historien. 

 

Eneste filmen jeg har å legge til er City of life and death, kanskje en av de meste depressive filmene jeg har sett. 

Tar for seg krigen mellom Kina og Japan på slutten av 30tallet, noe man ofte ikke ser. men den er skikkelig nitrist. 

Lenke til kommentar

Har ikke sett Dunkirk.

1. Jeg er litt lei hele Nolan, syns filmene hans er så rene og kjedelige egentlig,

2. Den er litt "liten" som de fleste moderne krigsfilmer viser den ikke skalan godt nok, skal ikke si for skråsikkert siden jeg ikke har sett den, men den har blitt beskrevet som en History Channel dokumentar der noen hundre mennesker skal liksom virke som titusen vis. eller hundre tusenvis, 3 jagerfly skal liksom være hundrevis osv osv.

Jeg liker heller ikke Nolan. Dunkirk er unntaket.

 

Men jeg er usikker på om det var filmen i seg selv, eller om det var opplevelsen på IMAX som gjorde inntrykk på meg.

Lenke til kommentar

 

Har ikke sett Dunkirk.

1. Jeg er litt lei hele Nolan, syns filmene hans er så rene og kjedelige egentlig,

2. Den er litt "liten" som de fleste moderne krigsfilmer viser den ikke skalan godt nok, skal ikke si for skråsikkert siden jeg ikke har sett den, men den har blitt beskrevet som en History Channel dokumentar der noen hundre mennesker skal liksom virke som titusen vis. eller hundre tusenvis, 3 jagerfly skal liksom være hundrevis osv osv.

Jeg liker heller ikke Nolan. Dunkirk er unntaket.

 

Men jeg er usikker på om det var filmen i seg selv, eller om det var opplevelsen på IMAX som gjorde inntrykk på meg.

 

 

Vel da har jeg gått glipp av muligheten til å se den på IMAX, jeg kjøper den vel etter hvert på bluray eller noe. Men jeg liker ikke "scaled down" krigs filmer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke sett Dunkirk.

1. Jeg er litt lei hele Nolan, syns filmene hans er så rene og kjedelige egentlig,

2. Den er litt "liten" som de fleste moderne krigsfilmer viser den ikke skalan godt nok, skal ikke si for skråsikkert siden jeg ikke har sett den, men den har blitt beskrevet som en History Channel dokumentar der noen hundre mennesker skal liksom virke som titusen vis. eller hundre tusenvis, 3 jagerfly skal liksom være hundrevis osv osv. 

 

Jeg savner filmer som Longest day og Bridge too far som viser skalaen av de strøste opreasjonenen i historien. 

 

Eneste filmen jeg har å legge til er City of life and death, kanskje en av de meste depressive filmene jeg har sett. 

Tar for seg krigen mellom Kina og Japan på slutten av 30tallet, noe man ofte ikke ser. men den er skikkelig nitrist. 

Jeg tror den er oppblåst uten å ha sett den selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nolan har sterke og svake sider som alle regisører.

Men han er helt oppe i toppen av de beste, og dessuten veldig UNG.

Han er en av de jeg følger og samler på. Samme er Tarantino, Ridley Scott, Scorsese.

Min favoritt er Stanley Kubrick men han er avdød, skulle sett mer Hitchcock også har noen filmer men før min tid.

Luc Besson og, Dario Argento, Danny Boyle...

Alle er geniale, Oliver Stone er også blant de, men han er så overdrevet politisk... Og han har noen få filmer som er geniale men også mye jeg ikke liker....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Kjøpte Triumph of will på Blu Ray. Ser ut som den endelige løsningen eksisterer den dag i dag. Bare fått et "vakkert navn" les abort loven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...