Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Korleis er menneskekroppen fysisk sett no i forhold til då vi åt mammutta? Kor mykje sterkare/svakare er vi då forhold til no? Regna med vi er svakare no?

 

 

EDIT: Sett at vi tar 100 menneske no, som trena like mykje og jobba like mykje dei gjorde for x antal år sidan då vi var huleboara. (Kor lenge sidan var det egentlig?) Dei skal leve eit liv heilt prikk likt sånn dei gjorde før, med samme forutsetningane som dei hadde før. Så tar vi 100 menneske av dei som levde før.

 

Hvis vi då hadde sendt dei ut i slosskamp mot kvarandre, kven ville vunne?

 

Litt dårleg formulert kanskje, men det er vel forståeeleg.

Endret av Dot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har fundert mye om en ting de siste dagene.

 

Som jeg har forstått ble jorda og/eller universet skapt av "TBB (The Big Bang)". For det første: Va var TBB og hva/hvem/hvordan ble TBB skapt? det må jo ha begynt med NOE. Og til dere som mener at Gud skapte dette; Gud skapte ikke mennesket, mennesket skapte Gud.

Ta dette i en annen tråd, helst i Samfunn -delen av forumet, ettersom det rett og slett ikke går an og svare på det, vil det bli meningsløst og prøve og svare på det her inne.

8816637[/snapback]

 

Kan jo høre andres meninger?

Lenke til kommentar

Kan egentlig en gulvvifte/bordvifte kjøle ned rommet, eller vil det bare føles kaldere på grunn av luften i bevegelse? En vifte uten AC altså. Standard gulvvifte som snurrer rundt og gjerne oscillerer (snur litt på seg frem og tilbake).

 

Jeg kjøpte en stilig høy og slank modell i dag til 599,- som jeg har latt stå på full guffe på soverommt i 7-8 timer. Rommet er deilig kjøligere, men temperaturmåleren viser fortsatt 28 grader. Vil det kjølende effekten forsvinne en stund etter jeg har slått av viften, når luften har roet seg?

Lenke til kommentar
Finnes det kullsyrepulver å få kjøpt noen plass? Slik at vann+dette pulveret blir noe ala farris?

8816245[/snapback]

 

Tørris. Kullsyren i brus er co2, tørris er co2 i fast form. For at tørrisen skal løses opp i vannet må du ha trykk. Innbiller meg at dette skal kunne gjøres ved å tilføre noen biter tørris i en brusflaske med f.eks. vann og ha en ventil på tuten som gjør at det opprettholdes trykk inne i flaska, samtidig som den ikke sprenger.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Edit: Glasset derimot stammer fra tidlig bronsjealder. Fant ikke noen kilde som sa hvem det var som laget dette, men antar europeerne. Om noen vet, så skrik ut!

8816338[/snapback]

Glass finnes i naturen i form av obsidian. Det er mørkt, men har endel egenskaper som gjorde det svært verdifult i en av verdens eldste byer, lenge før bronsealderen.
Lenke til kommentar
jeg har fundert mye om en ting de siste dagene.

 

Som jeg har forstått ble jorda og/eller universet skapt av "TBB (The Big Bang)". For det første: Va var TBB og hva/hvem/hvordan ble TBB skapt? det må jo ha begynt med NOE. Og til dere som mener at Gud skapte dette; Gud skapte ikke mennesket, mennesket skapte Gud.

8816592[/snapback]

 

Er nok ingen som vet det, men det forskes veldig på det for tiden.

 

Gud er relativt ja, men å påstå det så bastant blir for fjortiss.

Lenke til kommentar
Har menneske virkelig bare 5 sanser? Jeg mener å ha hørt om at det skulle finnes en til, og jeg tenker ikke på filmen nå :p

8816746[/snapback]

Leste i Illustrert Vitenskap for ei stund sidan av vi faktisk har 22 (Ikkje ta det talet her for god fisk, hugsar ikkje heilt..) eller noko sånt. I hovudsak for "normale" trur eg det funka fett å tenke at det er 5. :)

 

Den sjette sans er vel berre ordtak egentlig. Eller kva du vil kalle det. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hvem er det som har bestemt at bokstavene på tastaturet skal ligge akkurat slik de gjør?

8816764[/snapback]

 

Har spurt om akkorat det samme i den forrife tråden. Er bare å søke der, hvis du ikke vil vente på at noen svarer deg :)

Lenke til kommentar
Hvorfor blir pupillene større når man er påvirket av rus? (alkohol o.l.)

Jeg vil tro det er noe med at synssansen din blir satt ned når du er beruset, så da trenger øyet mer lys for å se tilnærmet likt, og da utvider den pupillen for å få inn det lyset.

 

...tror jeg.

Lenke til kommentar
jeg har fundert mye om en ting de siste dagene.

 

Som jeg har forstått ble jorda og/eller universet skapt av "TBB (The Big Bang)". For det første: Va var TBB og hva/hvem/hvordan ble TBB skapt? det må jo ha begynt med NOE. Og til dere som mener at Gud skapte dette; Gud skapte ikke mennesket, mennesket skapte Gud.

8816592[/snapback]

 

Er nok ingen som vet det, men det forskes veldig på det for tiden.

 

Gud er relativt ja, men å påstå det så bastant blir for fjortiss.

8816729[/snapback]

 

Sorry for å skifte emne her, men nå var det virkelig en snedig ting jeg begynte å lure på. Hvorfor er det fjortiss fordi jeg mener det så bastant?

Lenke til kommentar
Hvem oppfant vinduene?

Vinduene slik du kjenner de i dag ble oppfunnet av Irving Wightman Colburn.

"Vinduer" har alltid vært her, ved hull i vegger her og der osv.

Vindusglass ble oppfunnet av han karen når de skjønte det gikk ann og ha det lukket for være og vind samtidig å slippe inn lys...

8816422[/snapback]

Sa jo slik du kjenner de i dag ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det er noe med at synssansen din blir satt ned når du er beruset, så da trenger øyet mer lys for å se tilnærmet likt, og da utvider den pupillen for å få inn det lyset.

 

...tror jeg.

8816771[/snapback]

Høres logisk ut, og med det kommer et nytt spørsmål; hvorfor blir vi nedsatt i evner o.l. av alkohol, hva er det som gjør det og hvordan skjer det?

Lenke til kommentar
Hvem er det som har bestemt at bokstavene på tastaturet skal ligge akkurat slik de gjør?

Vet ikke hvem det var, men ironisk nok har jeg hørt at QWERTY tastatur-oppsettet (hvis Q,W,E,R,T og Y er etterhverandre på ditt tastatur har du QWERTY oppsett) ble laget for å være ineffektivt.

 

Rett og slett fordi når det ble "funnet opp" var det vanlige skrivemaskiner som sto på kontorer og i hjem, så hvis man skrev fort så rotet "stengen" i skrivemaskinen seg sammen.

Så da satt de opp tastene så ineffektivt som mulig for og senke skrivehastigheten.

Lenke til kommentar
jeg har fundert mye om en ting de siste dagene.

 

Som jeg har forstått ble jorda og/eller universet skapt av "TBB (The Big Bang)". For det første: Va var TBB og hva/hvem/hvordan ble TBB skapt? det må jo ha begynt med NOE. Og til dere som mener at Gud skapte dette; Gud skapte ikke mennesket, mennesket skapte Gud.

8816592[/snapback]

 

Er nok ingen som vet det, men det forskes veldig på det for tiden.

 

Gud er relativt ja, men å påstå det så bastant blir for fjortiss.

8816729[/snapback]

 

Sorry for å skifte emne her, men nå var det virkelig en snedig ting jeg begynte å lure på. Hvorfor er det fjortiss fordi jeg mener det så bastant?

8816777[/snapback]

Kan du bevise at gud ikke finnes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...