Gå til innhold

Dårligste scamming mailen så langt ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Selveste Bill Gates har lyst til og gi meg 5 millioner dollar, Hyggelig kar a gitt !

 

Har du fått noe så dårlig noen gang ?

 

Greetings you have been gifted $5 MILLION USD From Mr. Bill Gates. Contact me at this email for your claim:  [email protected]

I hope this information meet you well as I know you will be curious to know why/how I selected you to receive a sum of $5,000,000,00 USD, our information below is 100% legitimate, please see the link below: (Fjernet)

I BILL GATES and my wife decided to donate the sum of $5,000,000,00 USD to you as part of our charity project to improve the 10 lucky individuals all over the world from our $65 Billion Usd I and My Wife Mapped out to help people. We prayed and searched over the internet for assistance and i saw your profile on Microsoft email owners list and picked you. Melinda my wife and i have decided to make sure this is put on the internet for the world to see. as you could see from the webpage above, am not getting any younger and you can imagine having no much time to live. although am a Billionaire investor and we have helped some charity organizations from our Fund.

You see after taken care of the needs of our immediate family members, Before we die we decided to donate the remaining of our Billions to other individuals around the world in need, the local fire department, the red cross, Haiti, hospitals in truro where Melinda underwent her cancer treatment, and some other organizations in Asia and Europe that fight cancer, Alzheimer’s and diabetes and the bulk of the funds deposited with our payout bank of this charity donation. We have kept just 30% of the entire sum to our self for the remaining days because i am no longer strong am sick and am writing you from hospital computer. And me and my wife will be traveling to Germany for Treatment.

To facilitate the payment process of the funds ($5,000,000.00 USD) which have been donated solely to you, you are to send me

your full names.................
your contact address................
your personal telephone number...............
SEND YOUR ABOVE DETAILS TO my Email  [email protected]


So that i can forward your payment information to you immediately. I am hoping that you will be able to use the money wisely and judiciously over there in your City. please you have to do your part to also alleviate the level of poverty in your region, help as many you can help once you have this money in your personal account because that is the only objective of donating this money to you in the first place.


Thank you for accepting our offer, we are indeed grateful You Can Google my name for more information: Mr Bill Gates or Bill & Melinda Gates Foundation

Remain Blessed

Regards
Mr Bill Gates

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen som tar slike mailer seriøst?

Det må det jo nesten være siden noen gidder å ta seg bryet med å sende slike scam mailer.

 

Edit: Fikk en mail for noen år siden fra en som visst nok skulle være narkobaron i Russland. De ville bruke kontoen min for å hvitvaske penger å jeg skulle få 25% av summen. Det virket hvertfall litt mere troverdig enn en prins i Afrika som plutselig vil gi bort penger. 

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Finnes det noen som tar slike mailer seriøst?

Det må det jo nesten være siden noen gidder å ta seg bryet med å sende slike scam mailer.

Det er faktisk fortsatt folk som biter på. Jeg har ingen kilder å vise til, men det er eksempler på firmaer (!) som har kommet i økonomisk uføre fordi ansatte har bitt på.
Lenke til kommentar

Jeg fikk et par sånne noen år tilbake. En gang på mail og den andre gangen faktisk i form av fysisk brev hvis jeg husker rett.

 

Det var den typiske greia, ene tilfellet fra ei kjerring et sted i Afrika hvor gubben hadde daua og jeg var utpekt som enearving eller noe sånt, andre tilfellet var det vel ei i USA hvis gubbe hadde daua og hu tok kontakt pga. arv.

Lenke til kommentar

Det er vell mange som sender "Regninger" til firmaer på mindre summer, 2-3.000 kroner for noe som er relevant. For eksempel en skole som får en regning fra et sted som selger leketøy, Et rørleggerfirma som får regning for silikonspray og kobber rør. Det er som sagt ikke store summer, men om 10 av 1.000 bedrifter ikke sjekker og bare betaler så tjener de ganske bra. Vi fikk en del sånne regninger i et firma jeg jobba i før, men der har de alltid strenge rutiner og ble aldri lurt.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

På jobb til meg klarte faktisk noen scammere sende mail fra en mailbruker på fakultetet jeg jobber på, som var i administrasjonen, og fikk folk til å trykke på en link for å bytte passord. Mange forstod at det var scam, men noen ble overbevist pga email-addressen. Det var kaos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...