Gå til innhold

ANMELDELSE: Destiny


Anbefalte innlegg

 

Grafikk nå til dags er alt som folk bryr seg om, de fleste hypet destiny pga "det ser så flott ut", sannheten er at (brace yourself) man kan se på lang avstand at Bungie ikke forstår hva som gjorde Halo så unikt, historien.

Her derimot er det så vidt noe relevant story, men heller grafikk for å fange oppmerksomheten til de "eye-candy gamerne" some feks også spiller Crysis og andre high-end grafikk-spill.

 

Story > Grafikk, Bungie har glemt det.

 

Halo har ikke en god historie.

 

AtW

 

 

Halo har en god og engasjerende historie.

 

On topic: Er egentlig litt skuffet over at jeg forhåndsbestilte dette og ikke ventet. Selv om gameplayet er dønn solidt klarer jeg ikke å bli engasjert.

 

Jeg har lest litt rundt og det virker som om Bungie har gjort alt klart for å skape ett interessant univers. Og det er mye spennende der, men måten det blir presentert på er elendig. Store titler som dette burde kunne formidle historien sin på en god måte.

 

Så godt som alle story missions er "Finn objekt, send ut ghost, drep x antall bølger med fiender". Det blir kjedelig i lengden....

 

Mange sier at alt er bedre når man spiller med andre. Men det er ingen gode systemer for å finne andre å spille med. Hadde de hatt noe så "enkelt" som proximity chat, hadde det vært mye enklere å danne fireteams med tilfeldige fok man kommer over når man er ute på oppdrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamesradar har en anmeldelse jeg sier meg enig i: http://www.gamesradar.com/if-youre-worried-about-destinys-longevity-or-level-cap-you-dont-understand-destiny/

 

Man bør egentlig se på level 1-20 som en massiv opplæringsdel hvor man lærer de aller mest grunnleggende ferdighetene og mekanismene som må ligge til grunn for å bevege seg inn i selve kjernen av spillet.

 

Så kan man jo diskutere hvor lurt det er å ha en "opplæringsdel" som gjør at mange spillere faller fra og at det kommer ut reviews som dette som helt tydelig bare har skrapt på overflaten av hva spillet faktisk er. Jeg var også særdeles skeptisk fra lvl 8-20, tenkte at dette stinka, men jeg må bare innrømme at spillet har dratt meg inn i sin helt unike verden. Kan ikke vente med å komme igang med raids som visstnok åpner for mye mere variasjon mtp mekanikker og samarbeid i fireteamet!

Lenke til kommentar

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt folk hvorfor de forhåndsbestilte Destiny, og fikk svar tilbake at det "ikke kan feile". Hadde mistanke helt fra start at det ikke kom til å leve opp til hypen, og som vanlig fikk jeg rett.

 

Men har folk lært? Nope. Folk forhåndsbestiller alt mulig uansett så til de grader. Hva skal til for at folk skal forstå at de aldri, aldri bør forhåndsbestille spill?

 

Folk er dumme, det er antageligvis slike du lett hadde solgt uferdige time share leiligheter i Spania til.

 

Har riktig nok forhåndsbestilt før jeg også, way back in the days, men det er ikke noe vits, du får ikke noe mer ut av det også venter man til en uke etter realease så er spillene sånn 100-200kr billigere for eksakt samme spill, bare at du kanskje går glipp av en camo eller våpen, oi så mye å gå glipp av du, oioioi.

Forhåndsbestilling dreper spill og muligheten også til å få en demo, joda, forhåndsbestiller man kan man få være med på en beta, men det blir for dumt.

 

Hmmm, lurer på om jeg skal forhåndsbestille det nye assassins creed spillet.

Lenke til kommentar

Problemet til dette spillet, etter hva jeg kan skjønne, er først og fremst: Overhyping. Det har, som enkelte andre så passende beskriver, blitt så overhypet at man nærmest forventet at det skulle kurere kreft og ebola og HIV og AIDS, og det er før du trykker New Game. Dessuten så har det et ekstremt utviklingspotensiale, og på lista over planlagte påbygninger, som er lang, så er det mye som kan være veldig gøy. Så jeg tror at dette er et spill som er tiltenkt å utvikle seg utover og i positiv retning etterhvert som tiden går. Hvor mange planeter brukes egentlig? 2 eller 3, tror jeg. Ganske mange flere i solsystemet som kan utforskes etterhvert, da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm, lurer på om jeg skal forhåndsbestille det nye assassins creed spillet.

Aliens: Colonial Marines? Watch Dogs? Destiny? Folk lærer aldri. Så for all del, forhåndsbestill alt du vil ha. Det er dine penger. Vil du forhåndsdbestille neste AC (hvilken av dem?), så for all del. Bare ikke tro hypen. Selvsagt blir det bare mer av det samme som før. Den største forskjellen er at vi ikke har skip denne gangen, og det var jo noe av det beste med AC3 og 4.

Lenke til kommentar

Gamesradar har en anmeldelse jeg sier meg enig i: http://www.gamesradar.com/if-youre-worried-about-destinys-longevity-or-level-cap-you-dont-understand-destiny/

 

Man bør egentlig se på level 1-20 som en massiv opplæringsdel hvor man lærer de aller mest grunnleggende ferdighetene og mekanismene som må ligge til grunn for å bevege seg inn i selve kjernen av spillet.

 

Så kan man jo diskutere hvor lurt det er å ha en "opplæringsdel" som gjør at mange spillere faller fra og at det kommer ut reviews som dette som helt tydelig bare har skrapt på overflaten av hva spillet faktisk er. Jeg var også særdeles skeptisk fra lvl 8-20, tenkte at dette stinka, men jeg må bare innrømme at spillet har dratt meg inn i sin helt unike verden. Kan ikke vente med å komme igang med raids som visstnok åpner for mye mere variasjon mtp mekanikker og samarbeid i fireteamet!

 

 

Lurer på hva han gamesradarfyren du linker til syns om den uendelig repetitive nedsablingen av hjernedøde, tiltaksløse fiender, at hele virkeligheten spillet presenteres er affektert og personlighetsløs, at spillet ikke gjør en enste ting vi ikke har sett før (men i stedet bare gjør alle de gamle tingene samtidig), at jeg etter å ha rundet level 20 fortsatt har lyst til og gå å gjøre noe annet, eller det at historien som presenteres er et eneste oppstylta rør som rekker meg sånn cirka til anklene.

Eller vent, var dette bare opplæringsdelen? Sånn for å gjøre meg vant til hvor drepende kjedelig resten blir? Beklager, min feil.
Det hjelper aldri så mye hvor kult utstyret ditt er når du kommer til level whatever når selve spillet rett og slett ikke er bra nok. Jeg er på level whatever og jeg venter fortsatt.
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Spilt meg opp til lvl 20, ferdig med historien, som jeg ikke fikk med meg en dritt av, og føler ikke for å fortsette med spillet. Da må det virkelig oppdateres på alle bauger og kanter før jeg gidder det. Diablo3 Reaper of Souls gjør at man tar hundrevis av bounties og rifts, men du får i det minste loot, som gjør at du "får noe igjen" for å sitte med det. *I Destiny er det jo like mye loot som det er vann i Sahara.

Lenke til kommentar

Destiny er hit og miss. For enkelte er dette veldig dårlig pga mangel på historie, men for andre er det et mesterverk pga gameplayet og multiplayeren. IGN ga jo det 10/10.

 

Jeg er sånn midt på treet, jeg syns det er verdt pengene og heller mer mot en 8/10 karakter. Kommer til å storkose meg med spillet i lang tid framover.

Lenke til kommentar

 

Hmmm, lurer på om jeg skal forhåndsbestille det nye assassins creed spillet.

Aliens: Colonial Marines? Watch Dogs? Destiny? Folk lærer aldri. Så for all del, forhåndsbestill alt du vil ha. Det er dine penger. Vil du forhåndsdbestille neste AC (hvilken av dem?), så for all del. Bare ikke tro hypen. Selvsagt blir det bare mer av det samme som før. Den største forskjellen er at vi ikke har skip denne gangen, og det var jo noe av det beste med AC3 og 4.

 

 

Det var sagt noe ironisk, men jeg skal ha det nye AC spillet, men om jeg forhåndsbestiller veit jeg jo ikke og nei, de to siste AC spillene med all båt kjøringa var de som var minst gøy, liker ikke båter irl heller for den del.

De 2-3 første AC spillene var de beste, egentlig så var det andre og tredje spillet de beste, dessuten så ser jeg lite på hype filmer og omtaler, jeg har til nå spilt så og si alle AC spillene så jeg veit hva jeg går til uansett, men å drive å kjøre båt i amerika, nei takk, det er kjedelig, vil heller sprette over hus takene rundt omkring i europa istedenfor.

 

Men alle spill idag er like de som kom for 10 år siden, ting har stått på stedet hvil.

Lenke til kommentar

Har ikke Destiny alltid vært fremstilt som ett multiplayer spill? Allikevel legger anmelder så mye vekt på singleplayer delen.

 

Det er ikke noe som heter "singelplayer-delen" i vanlig forstand. Alt kan gjøres enten sammen med andre, eller på egen hånd. Derfor er alt i anmeldelsen (untatt det som sies om Crucible-delen, som er pvp) gjeldende for begge aspektene ved spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...