Gå til innhold

Hver fjerde norske mann får ikke barn. Hva gjør det med samfunnet?


Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/kultur/hver-fjerde-norske-mann-far-ikke-barn-hva-gjor-det-med-samfunnet/67471763

 

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

 

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

 

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

 

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

 

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

 

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

 

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

 

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

 

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

 

:(

Endret av drownyourheart
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok samfunnet går mot langt flere ensomme og ulykkelige mennesker, særlig menn. Hva man skal gjøre med dette vet jeg ikke, men jeg tror i allefall vi bør være ærlige ovenfor unge mennesker rundt forskjellene mellom kvinner og menn, og hva vi liker hos det motsatte kjønn. Jeg er redd det vil være en god del "myke menn" som er oppdratt med at "det viktigste er ikke å vinne, men å delta", gjerne av barnehagetanter som selv ikke er interessert i menn uten noen ambisjoner osv. 

 

Ellers, som Hobbelstad sier, kan jeg ikke se at det er så skrekkelig mye å gjøre med det. Kvinner, som gruppe, har preferanser for med høy status, (høyere) inntjening og makt, og som det nevnes i artikkelen er mange villige til å ta med mye bagasje så lenge de får en slik mann. Når alt kommer til alt tror jeg alle parter, barn inkludert, taper på dette. Samtidig ser jeg ikke bort ifra at det kommer en motreaksjon fra nye generasjoner, når (beste)foreldregenerasjonens ensomhet og misslykkede samliv blir for påfallende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok samfunnet går mot langt flere ensomme og ulykkelige mennesker, særlig menn. Hva man skal gjøre med dette vet jeg ikke, men jeg tror i allefall vi bør være ærlige ovenfor unge mennesker rundt forskjellene mellom kvinner og menn, og hva vi liker hos det motsatte kjønn. Jeg er redd det vil være en god del "myke menn" som er oppdratt med at "det viktigste er ikke å vinne, men å delta", gjerne av barnehagetanter som selv ikke er interessert i menn uten noen ambisjoner osv. 

 

Ellers, som Hobbelstad sier, kan jeg ikke se at det er så skrekkelig mye å gjøre med det. Kvinner, som gruppe, har preferanser for med høy status, (høyere) inntjening og makt, og som det nevnes i artikkelen er mange villige til å ta med mye bagasje så lenge de får en slik mann. Når alt kommer til alt tror jeg alle parter, barn inkludert, taper på dette. Samtidig ser jeg ikke bort ifra at det kommer en motreaksjon fra nye generasjoner, når (beste)foreldregenerasjonens ensomhet og misslykkede samliv blir for påfallende. 

 

Ja vanskelig å se for meg at det kommer en løsning med det første, før eventuelt noe alvorlig skjer i samfunnet, som skaker opp de nåværende "reglene" og skaper nye grunnleggende ideer som igjen setter menn og maskulinitet i et godt lys, ikke monstre som enten voldtar eller er myke pingler.

Hvor det er behov for alle slags menn og at menn igjen blir satt pris på, men det er klart; man kan ikke vente å bli respektert som mann hvis man ikke kan oppføre seg som en, og ikke en pingle.

 

(jeg mener ikke å skape en kvinnehatende/pro manne tråd her)

Lenke til kommentar

Det er for meg et paradoks. Godhjertede og moralsk sterke menn, tråkker seg selv ned fordi de ikke er like "tøffe" som usikre og hensynsløse menn. Du har bare sterke verdier, men det virker som at du ikke ser dette som en styrke. Det ER jo en styrke! Hvis du bare ser det på den måten, så får du igjen selvtilliten. Du er jo over gjennomsnittet selvreflektert også.

Og du må stå for det - si det på neste date. Du har sterk moral og solide verdier, derfor er du ikke et rasshøl sånn som 70% av alle andre menn som ikke tenker, har et snev av selvinnsikt eller begynt sin egne personlige utvikling - som har fått alt på et sølvfat fra dag 1. Det finnes mange damer som vil ha smarte menn.

Bare fordi noen får seg dame og barn, så betyr ikke dét at de er bedre mennesker. Hitler fikk jo 5 barn, og kona var jo gæærn ho også.

Nei, du har nok bare mista trua litt, fordi du mangler positiv input. Vel, her har du det.

Vil si én ting til - se for deg et scenario, at du dater 100 000 damer på løpende bånd. Da er det 100% sjans for at du treffer noen som liker personligheten din. Sier ikke at det er realistisk å date så mange damer, men du tar sikkert poenget mitt. Du må bare leite til du finner noen. Det er mange single damer som leter etter smarte og reflekterte menn. Men ja, ofte er det damer med samme verdier og holdninger, kanskje litt mer sjenerte, ikke så lett å komme i kontakt med. Men sånn er jo livet.

De sterkeste menneskene er de som klarer å la ting skje naturlig, ikke tvinge og presse ting igjennom. Da blir det falskt. Så hvis du bare "snubler" borti riktig dame ^^ så ordner det seg - helt naturlig.

Endret av Taurean
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Kan jeg bare spørre hvilket forhold du har til den mannshatende moren din i dag?

 

Hun er død, etter mange år med sykdom.. psykisk og fysisk..

 

Hvis hun var psykisk syk så er det vel kanskje heller det og eventuell omsorgssvikt som har påført deg problemer, enn at hun var feminist?

 

Forøvrig, ta deg en tur til Thailand eller Filippinene. 10/10-damer vil kaste seg etter deg. En kjekk, veltrent vestlig mann kan velge og vrake.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke samfunnet er i stand til å takle evolusjon, at noen nødvendigvis ikke blir funnet verdige til forplantning, kan man like gjerne legge ned hele sulamitten. Vi kan ikke endre menneskets natur på et så grunnleggende plan. Synd for de som rammes, men alle kan ikke få jackpot på alle områder.

Hva har evolusjon med saken å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...