Gå til innhold

Vektoppgang/nedgang forbundet med trening vs kosthold?


Anbefalte innlegg

Liker at du blander inn "verdens ordenen". "Det er ikke min feil, jeg må fort finne en syndebokk: rothscild"

 

Men, du har et poeng (som Dukien også var innom) og det er at selskaper tjener penger på å selge varen sin igjen og igjen. Hvis de da selger produkter som kroppen er betinget til å like (som feks sukker og fett) så vill folk kjøpe det igjen og igjen. Forbinner du de samme matvarene med gode forbilder og oplevelser (les reklame/sponsing/oppvekst/levevilkår) så har du en god salgs strategi som krever mye arbeid for å motvirke.

Dette er ikke en unnskyldning. Jeg trenger ingen for jeg tar aktive valg. Dette er kun en forklaring på hvorfor den helsemessig tilstanden hos den gjengse innbygger, uansett land, blir bare verre og verre. Siden det er slik over hele linja er kan konspirasjonsteorien kun stemme for dem som er bak den og ikke meg!

Bare se til Svindal / Northug / Weng etc. som blir sponset av RedBull slik at barn skal drikke mer energidrikk. Som om de ikke har energi nok fra før. Som du vet av andre tråder har jeg lenge påpekt hvorfor reklame og propaganda fungerer fra store selskaper og mainstream media. Dette visste man allerede fra Hitler; en liten mann med mørkt hår frontet den ariske rase. Og folk kjøpte dette!!

 

Uansett; det er kun at man tar ansvar for egne handlinger som er resepten. Akkurat slik du prøver snakke til meg, men som faktisk gjelder deg selv; "det er ikke min skyld"

 

 

I hele denne diskusjonen så har det kommet grundig fram at vektreduksjon foretaes primært av delta kalori intak vs utak og hovedelen av dette kan taes via matintaket (da det er letest i forhold til treningstid). I tilegg er all tillegsbevegelse sunt, men som Dunkien påpekte, en bør trene aktiv minst 3 ganger i uken for å få en ordentlig helsegevinst ( :( ). Dette har fremkomet av alle kildene som har blitt presentert, både av deg, meg og Dukien. I tilegg vil en flate ut når en når nytt kalori balansepunkt, uansett hvordan en velger å gå ned i vekt. Dukien har også vist til kilder og forskning som nyansere det over og vist hvorfor det ikke er så lett som "å spise mindre, trene mer" som det i utgangspunktet er. Jeg har lært mye nytt om ernæring der og håper du også har det. Når det er sagdt, så tror jeg jeg har rett når jeg sier her at alle er enig i "spise litt mindre og bevege seg mer" er et steg i riktig retning, bare at det ikke alltid er like lett og at der ligger et mangfold av grunner bak.

Helsegevinst er kun et hypet ord. Om du beveger deg mer og spiser litt mindre kommer resultatene av seg selv. Skal sørge for at det 15 min programmet blir tilgjengelig og helt gratis for alle som vil bruke dette. I tillegg skal jeg se hva jeg kan dra inn av hjelp ift. kostholdet slik at dette kan gjøres tilgjengelig og gratis. Siden dette kun er tekniske aspekter skulle det la seg ordne. Dette burde være foretatt fra statens side, men siden vi vet at man ikke kan stole på dem må vi ta grep selv. 

 

Husk en ting; man kan reduserer vekten i form av reduksjon av veske, tap av muskler og tap av fett. Det er tapet av fett som er det essensielle! Kilder og nyere forskning er bare tøys. Du er blitt forklart hvordan fettet forsvinner fra kroppen, men stadig leter du etter nye argumenter som skal unnskylde. Ta ansvar og grep selv!

 

 

Hvis du ser bort fra det konspratoriske rælet så gjør han akkurat det. Jobber mot de store på samme måte som en jobbet mot tobaksindustrien.

Har kun problemer med at han tar seg betalt for noe som er helt elementært og blir pakket inn som en "vitenskap". Den dagen det går opp et lys for de som kjøpt inn for denne propagandaen, blir det mange PT'er og ernæringsfysiologer som vil bli i enda bedre form da de må løpe fra forargede kunder som korrekt nok vil føle seg svindlet.

 

 

Bortsett fra at det ble påpekt, både fra han og meg, noen ganske inkonsekvente og motstridende anbefalinger da... og for ikke å nevne satans frukt, bananen.

 

De er aldeles ikke inkonsekvente og motstridene, om du da ikke tenker på hva de som tjener penger på dette gjerne vil fortelle oss hvordan vi skal spise. Frukt er absolutt ikke farlig slik noen hevder og bananen, hvordan er den satans frukt? 

 

"Make sure you're getting enough of the mineral by including lots of foods like sweet potatoes, white potatoes, bananas, ......"

https://healthyeating.sfgate.com/happens-body-dont-enough-potassium-6301.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig at den vitenskapelige metode, eller propagandaen for å bruke dine ord, er egnet til forstå komplekse fenomener: Som sagt vet alle at vi faller ned, og ikke opp om en hopper utenfor en bygning. Men hvorfor og hvordan? Fenomenet kan nå beskrives ved en ligning og fikk mildt sagt store implikasjoner for mennesket. På lik linje vet vi at å spise gode matvaregrupper gir god helse. Men hvordan og hvorfor har vi nå et mye bedre ved bruken av den samme vitenskapelige metode. 

At vi forsto gravitasjon muligjorde dette for deg: 

post-235098-0-93396100-1552082639_thumb.jpg

 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

De er aldeles ikke inkonsekvente og motstridene, om du da ikke tenker på hva de som tjener penger på dette gjerne vil fortelle oss hvordan vi skal spise. Frukt er absolutt ikke farlig slik noen hevder og bananen, hvordan er den satans frukt? 

 

  

 

 

 

Se tidligere svar angående poteter og ris:

Jeg er imponert over at du i to poster på rad har klart å motsi deg selv i begge to, gratulerer. Vanligvis tar det noen poster før du går full sirkel men her gjør du det i samme post, to ganger på rad. Imponerende.

Til info, når sluttet poteter og ris å være en grønsak?

Og her kan jeg bli arestert, men er ikke frukter vi spiser, også per definisjon, grønsakere?

Og er ikke grønsaker generelt (og da utelokker jeg frukt) relativt næringsrikt kontra alt annet? Mener å erindre at en kan overleve lengre på en diet av 95% grønsaker en av 95% animalske produkter. Og mener også å erindre at en kan overleve ene og alene på poteter og litt smør (gitt at en tilberedte potetene forsjelig). Men her kan jeg ta feil.

Og hva er galt med epler fra norge?

 

Og hvorfor vil en gudfryktig person som deg fremme bannanen, et av satans verkere. Du vet vel at all standard bannan du får kjøpt idag er "klonet" og genetisk helt like. Hvis ikke det er å tukle med skaperverket så vet ikke jeg. Samt at du støtter bedrifter som har avlet ord som bannarepubliker. De er jo ikke de mest moralske selskapene...

  

 

Om jeg ikke gjorde det med bannan tydlig nokk, bannanen vi brukte å spise og som smakte slikt bannan godeteri smaker ble tilnærmet utrydet fordi den ikke hadde noe genetisk forsvar,mot sykdom. Det samme kommer nokk til å skje med bannanen vi spiser nå. Bannan er en freak of natur som vi har vridd og vrengdt til vår tilpassning til et slikt nivå at den selv ikke er levedyktig. Som jeg sa, vi hat virkelig tukklet med skaperverket der.

Lenke til kommentar

 Om jeg ikke gjorde det med bannan tydlig nokk, bannanen vi brukte å spise og som smakte slikt bannan godeteri smaker ble tilnærmet utrydet fordi den ikke hadde noe genetisk forsvar,mot sykdom. Det samme kommer nokk til å skje med bannanen vi spiser nå. Bannan er en freak of natur som vi har vridd og vrengdt til vår tilpassning til et slikt nivå at den selv ikke er levedyktig. Som jeg sa, vi hat virkelig tukklet med skaperverket der.

 

Hvem som går i full sirkel kan vi absolutt diskutere. Du gikk i fra stålvilje og kunne redusere vekten din slik jeg gjorde, til å bli "deprimert" over at det kreves 3 dagers trening per uke. For ikke å snakke om klimadebatten hvor du ikke ville godta tallene og lagde deg egne grafer, i full sirkel i hver eneste post. 

 

Botanisk blir den klassifisert som en grønnsak. Merkelig nok fikk vi tidligere beskjed om at tallerkenen skulle deles opp i tre; en til kjøtt/fisk, en til poteter og en til grønnsaker. Dette er et definisjonsspørsmål. Tubers (knoller) er i min bok en egen kategori. Om du tror du kan leve lengre av en diet med 95% grønnsaker enn av tilsvarende prosentandel i animalistiske produkter kan du ikke ta mer feil. Bare sjekk vitnesbyrdene fra tidligere veganere på YouTube. Du finner de der i bøtter og spann. Derimot tror jeg du har helt rett i at du kan leve rådene jeg gir har støtte fra flere hold. Epler fra Norge er kjempemessige og bør foretrekkes om man kan få tak i de der man bor. 

 

Bananen er ikke satans verk. Han kan ikke skape noe som helst. Hvorfor historien er slik med bananen vet jeg ikke, så du må nesten høre med Han selv den dagen du får muligheten. Hvordan mener du at vi har tuklet med den? Er det via GMO? Ser at det har noe med cloning å gjøre. Kan dette ha noe med hvor man kjøper den? Selv spiser jeg kun organiske fra Equador og det er helt annerledes enn "normale" de holder seg grønne på kjøkkenbenken i lang tid og noen ganger må man "speede" opp prosessen ved å legge appelsiner eller sitroner sammen med dem. De er også mye hardere i skallet når de skal skrelles og smaker ikke veldig søtt.  

Lenke til kommentar

Hvem som går i full sirkel kan vi absolutt diskutere. Du gikk i fra stålvilje og kunne redusere vekten din slik jeg gjorde, til å bli "deprimert" over at det kreves 3 dagers trening per uke. For ikke å snakke om klimadebatten hvor du ikke ville godta tallene og lagde deg egne grafer, i full sirkel i hver eneste post.

 

Botanisk blir den klassifisert som en grønnsak. Merkelig nok fikk vi tidligere beskjed om at tallerkenen skulle deles opp i tre; en til kjøtt/fisk, en til poteter og en til grønnsaker. Dette er et definisjonsspørsmål. Tubers (knoller) er i min bok en egen kategori. Om du tror du kan leve lengre av en diet med 95% grønnsaker enn av tilsvarende prosentandel i animalistiske produkter kan du ikke ta mer feil. Bare sjekk vitnesbyrdene fra tidligere veganere på YouTube. Du finner de der i bøtter og spann. Derimot tror jeg du har helt rett i at du kan leve rådene jeg gir har støtte fra flere hold. Epler fra Norge er kjempemessige og bør foretrekkes om man kan få tak i de der man bor.

 

Bananen er ikke satans verk. Han kan ikke skape noe som helst. Hvorfor historien er slik med bananen vet jeg ikke, så du må nesten høre med Han selv den dagen du får muligheten. Hvordan mener du at vi har tuklet med den? Er det via GMO? Ser at det har noe med cloning å gjøre. Kan dette ha noe med hvor man kjøper den? Selv spiser jeg kun organiske fra Equador og det er helt annerledes enn "normale" de holder seg grønne på kjøkkenbenken i lang tid og noen ganger må man "speede" opp prosessen ved å legge appelsiner eller sitroner sammen med dem. De er også mye hardere i skallet når de skal skrelles og smaker ikke veldig søtt.

Det er fortsatt enighet og jeg er fortsatt helt holden på at enklest veien ned i vekt er redusert matintak. MEN som det ble dokunentert, skal du ha noen nytteverdi (helsegevinster) utenom normal bevegelse kreves det minst 3 økter i uka. Det var det jeg syns var litt dritt, for jeg trodde der var en "linjær" samenheng. Den er vesentlig mere "ulinjær".

 

Så igjen, i komentaren din sier du at en ikke skal spise grønsaker, men spise poteter og guløerøtter. Sist jeg sjekket er de grønsaker...

 

Og all standard banan du spiser er genetisk lik. Om du kjøper økologisk eller ikke spiller ingen rolle, det er bare dyrkingsmåten. Måten bannaner lages på er ved "rotskud". En bananplante har flere avstikkere som separeres fra treet og plantes. Genetisk sett så er det helt like og bannan har sluttet å være "naturlig" for lenge siden. Den har blitt skapt av mensker og er helt og holdent avhengig av mensker for å overleve. Forsjelen du prater om er kosmetisk ting som har med dyrkning, innhøstning og modning. Men genetisk er de helt like.

 

Foresten, der er mange frukter og grønsaker dette gjelder, men bananen er blandt de mest ekstreme fordi der ikke er noe genetisk variasjon lengre. Bare å slå opp og lese litt banahistorie hvis du ikke tror meg.

 

Som jeg sa, hvis ikke det er tukling så vet ikke jeg

Lenke til kommentar

Det er fortsatt enighet og jeg er fortsatt helt holden på at enklest veien ned i vekt er redusert matintak. MEN som det ble dokunentert, skal du ha noen nytteverdi (helsegevinster) utenom normal bevegelse kreves det minst 3 økter i uka. Det var det jeg syns var litt dritt, for jeg trodde der var en "linjær" samenheng. Den er vesentlig mere "ulinjær".

 

Så igjen, i komentaren din sier du at en ikke skal spise grønsaker, men spise poteter og guløerøtter. Sist jeg sjekket er de grønsaker...

 

Og all standard banan du spiser er genetisk lik. Om du kjøper økologisk eller ikke spiller ingen rolle, det er bare dyrkingsmåten. Måten bannaner lages på er ved "rotskud". En bananplante har flere avstikkere som separeres fra treet og plantes. Genetisk sett så er det helt like og bannan har sluttet å være "naturlig" for lenge siden. Den har blitt skapt av mensker og er helt og holdent avhengig av mensker for å overleve. Forsjelen du prater om er kosmetisk ting som har med dyrkning, innhøstning og modning. Men genetisk er de helt like.

 

Foresten, der er mange frukter og grønsaker dette gjelder, men bananen er blandt de mest ekstreme fordi der ikke er noe genetisk variasjon lengre. Bare å slå opp og lese litt banahistorie hvis du ikke tror meg.

 

Som jeg sa, hvis ikke det er tukling så vet ikke jeg

 

Interessant informasjon! Jeg skal sjekke dette grundig. Akkurat det kan jeg love deg. Kan virke som om man har tuklet og ble advart fra vår skaper som la åkrene i Sør- og Mellom-Amerika brakke med Panama sykdommen.

 

Ironisk nok sammenfaller dette godt med hva eliten forsøker i dag. Lage supermenneske® via tukling med DNA etc. Den dagen vi forstår at vi ikke er Gud og aldri kan bli det heller, vil man finne tilbake til verdiene som gjør at man kan leve sammen på jorden i fred. Riktignok i hver våre nasjoner som har essensielle kulturelle forskjeller som aldri forsvinner, uansett hvilket land man flytter til. Kanskje bananene var ment som en metafor, hvem vet..

Lenke til kommentar

Absolutt all mat er tuklet med fordi maten vi spiser er menneskeskapt - den eneste grunnen til at gulroten er oransje og ikke i sin opprinnelige farge var en nederlandsk planteoppdretter for å hedre konge William of Orange som ledet Holland i opprør mot spania på1700-tallet for å vinne sin uavhengighet. Inntil da var gulrøtter lilla, hvite, gule ... aldri oransje!

Mente det fantes oransje før den tid, men de var ikke utbredt i det hele tatt. Men jeg kan ta feil. Husker jeg leste i en historiebok om at en i romertiden måte passe på når en kjøpte pastinak at en ikke kjøpte gulerot, fordi de kunne se nesten helt like ut.

 

 

Foresten liker jeg disse fantastiske infograficene;

ingredients-of-a-banana-poster-4.jpeg

infographic-corn1.png?w=256&h=&zoom=2

Lenke til kommentar

Absolutt all mat er tuklet med fordi maten vi spiser er menneskeskapt - den eneste grunnen til at gulroten er oransje og ikke i sin opprinnelige farge var en nederlandsk planteoppdretter for å hedre konge William of Orange som ledet Holland i opprør mot spania på1700-tallet for å vinne sin uavhengighet. Inntil da var gulrøtter lilla, hvite, gule ... aldri oransje!

 

Og nederlenderne er i dag den nest største eksportøren i landbruket etter USA, hvilket er ganske vanvittig sett i lys av hvor lite areal de har. https://www.dutchnews.nl/news/2018/01/the-netherlands-is-the-second-largest-agricultural-exporter-after-us/

 

Dette indikerer for meg at det må være GMO inne i bildet og stemmer dette virker det som om Europas såkalte strenge restriksjoner ovenfor disse produktene har noen store hull. 

Lenke til kommentar

Og nederlenderne er i dag den nest største eksportøren i landbruket etter USA, hvilket er ganske vanvittig sett i lys av hvor lite areal de har. https://www.dutchnews.nl/news/2018/01/the-netherlands-is-the-second-largest-agricultural-exporter-after-us/

 

Dette indikerer for meg at det må være GMO inne i bildet og stemmer dette virker det som om Europas såkalte strenge restriksjoner ovenfor disse produktene har noen store hull.

Hvis du med GMO mener den selektive groingen mensker har gjort siden de startet å så så ja. Hvis du mener moderne gmo så var nederland stor før det kom inn, så nei, det er ikke i bildet her. Meneske har vridd og vendt på guds skaperverk for å få det i sitt bilde at de aller fleset grønsaker og frukter du spiser er perverserte slektninger til det gud sjapte. Bannanen er kansje det beste ekempelet der og finner det fortsatt ironisk at du anbefaller å spise den, såpass "gudstro" du er...

Lenke til kommentar

Hvis du med GMO mener den selektive groingen mensker har gjort siden de startet å så så ja. Hvis du mener moderne gmo så var nederland stor før det kom inn, så nei, det er ikke i bildet her. Meneske har vridd og vendt på guds skaperverk for å få det i sitt bilde at de aller fleset grønsaker og frukter du spiser er perverserte slektninger til det gud sjapte. Bannanen er kansje det beste ekempelet der og finner det fortsatt ironisk at du anbefaller å spise den, såpass "gudstro" du er...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...