Gå til innhold

– Neste Xbox får Blu-Ray (X360)


Anbefalte innlegg

2x? Det virker veldig lite, har du noe data som underbygger det, jeg vill heller trodd vi snakker 3-4 ganger bedre ytelse.

Ja du har rett, gikk litt fort i svingene der. Utifra råe spekifikasjoner er nok 6670 mellom 3-4x raskere. Men likevel, 1080p og høy grad AA og AF (som jeg håper vil bli standard) vil spise opp en god del av dette.

6670 må vel være mer en 4 ganger raskere en et bra skjermkort fra 2003? Føler meg lurt av ATI /AMD. Syntes også de offisielle 6x høres litt lite ut.

På alle de spill testene forsvinner jo gamle skjermokort ned i bunnen.

Ja konsoller utnytter gpu bedre siden de slipper generel programering men det blir ingen forsjell her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det da rimlig å forvente at Xbox 720 som den muligens vil hete, vil koste en ca 2000 kr? på lik måte som playstation 3? Vi håper ikke på "the ring of death" også der.

 

Riktignok vil den konkurere mot PS3, ellers ser vel neppe en tidligere playsation 3 bruker noen grunn å bytte.

 

Kan vi håpe xbox da vil by på gratis Xbox live tjeneste?

Eller om xbox maskinen vil fungere med linux?

 

Hvor mye ytelseforbedring VS PS3 tror dere på? 20-30%?

 

Angående salg av spill, er det nok det lurste å selge gjennom konsollen, til en litt lavere pris. Fleste med dårlig internetlinje velger nok blueray.

 

xbox720wait.jpg

 

Tror dere xbox 720 ser slik ut? Eller er det avkreftet?

Du er håpløst kunnskapsløs. Forventer du seriøse svar på dine tullete utsagn, virkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

6670 må vel være mer en 4 ganger raskere en et bra skjermkort fra 2003? Føler meg lurt av ATI /AMD. Syntes også de offisielle 6x høres litt lite ut.

På alle de spill testene forsvinner jo gamle skjermokort ned i bunnen.

Ja konsoller utnytter gpu bedre siden de slipper generel programering men det blir ingen forsjell her.

Xbox360 kom ut i 2005 med en GPU som ligger mellom Radeon X1800 og X1900 i ytelse. Radeon X1900 kom først ut i januar 2006.

 

Dette blir bare teoretiske tall, men 6670 har samme antall ROP'er som Xenos, 1,5x flere TMU'er og 3.2x mer GFLOPS ytelse.

Lenke til kommentar

Forøvrig sitter ikke jeg her å forsøker å opphøye meg som en som har full peiling på dette - men man kan gjennom å bruke google enkelt få oversikt over økonomien til alle offentlige selskap, og da blir det bare for dumt å komme med slikt som at de velter i penger. Bruker de ressursene sine feil slik du impliserer? Ja. Velter de seg i penger? Nei.

 

Activision med $400mill i overskudd i 2010, EA med ca $300mill i tap dog med oppadgående kurve.

 

Når så disse to selskapene finner ut av de har råd til å kaste ca $100mill hver på marketing for hhv MW3 og BF3, da velter de i penger.

Jeg mener de to spørsmåla dine henger tett sammen, og at svaret er "ja" på begge deler.

 

..

Hvis du har funnter detaljerte P&L's for noen av de store selskapene må du gjerne linke dem.

Lenke til kommentar

Activision med $400mill i overskudd i 2010, EA med ca $300mill i tap dog med oppadgående kurve.

 

Når så disse to selskapene finner ut av de har råd til å kaste ca $100mill hver på marketing for hhv MW3 og BF3, da velter de i penger.

Jeg mener de to spørsmåla dine henger tett sammen, og at svaret er "ja" på begge deler.

 

..

Hvis du har funnter detaljerte P&L's for noen av de store selskapene må du gjerne linke dem.

 

Som jeg sa, Activision tjener så vidt penger, EA har gått i underskudd hele generasjonen (men har som du påpeker nå, oppadgående kurve). Situasjonen i Japan er rimelig katastrofal, og andre selskaper som 2K, THQ og Ubisoft har også hatt store problemer for ikke å snakke om MS og Sony hvor spesielt sistenevnte har blødd noe slikt som 5 milliardar dollar denne generasjonen.

 

Ellers tror jeg vi er enige i at ressursbruken i disse selskapene er håpløs, men det er ikke sikkert det er dumt å bruke en del penger på reklame - det øker tross alt et produkts eksponering og potensielt salgstall - det er vel derfor reklame eksisterer overhodet.

Lenke til kommentar

6670 må vel være mer en 4 ganger raskere en et bra skjermkort fra 2003? Føler meg lurt av ATI /AMD. Syntes også de offisielle 6x høres litt lite ut.

På alle de spill testene forsvinner jo gamle skjermokort ned i bunnen.

Ja konsoller utnytter gpu bedre siden de slipper generel programering men det blir ingen forsjell her.

Xbox360 kom ut i 2005 med en GPU som ligger mellom Radeon X1800 og X1900 i ytelse. Radeon X1900 kom først ut i januar 2006.

 

Dette blir bare teoretiske tall, men 6670 har samme antall ROP'er som Xenos, 1,5x flere TMU'er og 3.2x mer GFLOPS ytelse.

Du har rett jeg rotet med årstallene, slik er det å bli gammel.

Men nå har det jo vært mange generasjoner 2,3,4,5 og 6 mellom 1900 og 6670

derfor amd/ ati lurer oss :o)

Lenke til kommentar

Tror neppe konsollen blir billigere enn 5000-7000 kroner i starten.

 

Alternativt gjør de som Nintendo, og lanserer en forholdsvis rimelig konsoll som ikke er helt cutting edge. Jeg tviler egentlig litt på at Microsoft er villige til å plassere seg der Sony var med PS3, med en svindyr konsoll folk heller dropper til fordel for konkurransen. Greit nok at Sony har utlignet nå, men de lå jo langt etter i et par år, og det er på ingen måte sikkert at de eller noen andre ville klart det der igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...