Gå til innhold

– Neste Xbox får Blu-Ray (X360)


Anbefalte innlegg

 

Jepp, det tror jeg også. Og jeg innrømmer jeg har veldig liten tiltro til aksjonærer generelt, så kanskje jeg mistenker litt vel mye av og til. Ser du også fikk med verdens dårligste setning før jeg redigerte den bort..

 

jaja, fyr en for meg og, din tater ;)

 

Det er gode grunner til å mistenke at en rekke spillstudioer er dårlig drevet - det er økonomien de har rapportert siden sånn ca 2006 et godt argument for. Forhåpentligvis har de fleste av dem nå det verste bak seg, og vi kan igjen få positive resultater fra spillindustrien. Det tjener tross alt også vi forbrukere på.

 

Ellers skal jeg gjerne fyre litt for deg også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen små har vel måttet sette kroken på døra ja. Men problemet til bransjen er at store selskap kjøper opp andre, og bare gir ut spill som de vet de kan melke for alt det er verdt. Som StorPeder skriver, det er aksjonærene på toppen som sitter igjen med de store inntektene, ikke utviklerne. Det selges flere spill enn noen gang, de har aldri tjent så mye penger som nå. Skremmende hvor lite kritisk folk har blitt

 

Det du og Storpeder skriver er bare tull, og vitner bare om at dere har null peiling på hva som foregår i spillbransjen.

 

Så bra at du vet det, da.

Jeg har jobbet innen det man kan kalle spillbransjen over 2 perioder i 5-6 år og hadde kontakter i noen av de største utgiverne. Så jo, jeg vet en god del om hvordan det blir splashet penger i øst og vest (EA, Activision og MS for å nevne noen).

Spesielt innen markedsføring ("lobbyisme") blir det kasta vekk så mye penger at det knapt er til å tro.

 

(Jeg sier ikke at jeg har Bobby Kotick på speeddial, men kontakter nok).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk synes det er så overraskende om det kommer en "brukspillsperre", på nedlastbare spill er det da allerede helt vanlig å låse spillet til en bruker, eller til og med til en bestemt konsoll i Wii sitt tilfelle.

 

Det er jo denne veien det går uansett når alt en gang i framtiden blir digitalt i alle ledd.

 

Så kan en kanskje spørre seg om det er noen vits for MS å bruke masse tid og ressurser på å lage plagsomme DRM løsninger så seint i det fysiske formatet sin levealder, men hva gjør ikke et et høy-kommersielt selskap for en ekstra slant i pungen.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Så bra at du vet det, da.

Jeg har jobbet innen det man kan kalle spillbransjen over 2 perioder i 5-6 år og hadde kontakter i noen av de største utgiverne. Så jo, jeg vet en god del om hvordan det blir splashet penger i øst og vest (EA, Activision og MS for å nevne noen).

Spesielt innen markedsføring ("lobbyisme") blir det kasta vekk så mye penger at det knapt er til å tro.

 

(Jeg sier ikke at jeg har Bobby Kotick på speeddial, men kontakter nok).

 

Det er fint at du har kontakter, og jeg har ingen grunn til å ikke tro deg på dette. Men det er faktafeil når dere påstår at "De fleste velter i penger allerede". Fakta er at de fleste tvert i mot taper penger. Skyldes dette dårlig styring slik du impliserer? Ja, definitivt. Men det er nok mye mer penger som går med på å pushe polygoner enn som sløses bort i byråkrati - uavhengig av hva dine kontakter skulle tyde på.

 

Forøvrig sitter ikke jeg her å forsøker å opphøye meg som en som har full peiling på dette - men man kan gjennom å bruke google enkelt få oversikt over økonomien til alle offentlige selskap, og da blir det bare for dumt å komme med slikt som at de velter i penger. Bruker de ressursene sine feil slik du impliserer? Ja. Velter de seg i penger? Nei.

Lenke til kommentar

Nice, er xbox fan, men har innsett at det er de som holder tilbake spilleindustrien, og antagelig er det xbox sin skyld at man ikke har fått sett så mye til PS3ens fulle ytelse siden de må trappe ned slik at spill kan selges til xbox og.

Så om dette stemmer kan jo egentli alle feire siden det kommer til å vises på både ps3 og xbox spill:D

Lenke til kommentar

Nice, er xbox fan, men har innsett at det er de som holder tilbake spilleindustrien, og antagelig er det xbox sin skyld at man ikke har fått sett så mye til PS3ens fulle ytelse siden de må trappe ned slik at spill kan selges til xbox og.

Så om dette stemmer kan jo egentli alle feire siden det kommer til å vises på både ps3 og xbox spill:D

 

Jeg er Nintendo-fan, men kan betrygge deg om at 360 ikke er noe svakere enn PS3 slik Sony vil ha deg til å tro. PS3 har en mye kraftigere prosessor, men 360 har et kraftigere grafikkort som har mange flere funksjoner enn det enn finner i PS3. Dessuten har 360 mer fleksibelt minne, så i praksis er de omtrent like. Og ni av ti spill kjører bedre på 360 for en grunn.

Lenke til kommentar

Sony fan siden 1996, Uansett hva som skjer blir jeg og holde meg til Sony, konsoll spill suger ræva nå til dags uansett platform.

 

Jeg husker når xbox kom, den bråket var stor og stygg, og jeg følte at den ikke hadde noe historie,

 

Xbox 360 vil jeg ikke si noe om, fordi jeg har aldri hatt en, men jeg har sett minst 20 av de blitt levert tilbake av kompiser på grunn av feil, dæven så det måtte ha kostet for Microsoft,

 

Hvorfor er det aldri noen som linker Xbox med pc ?

 

Er det ikke spennende og ha sin egen konsoll nesten som et eget fotball lag, alle heier på hver sin, Den ene har god grafikk den andre er brukervenlig, Den ene har gode rpg spill den andre har gode barne spill, Etc

 

Konsoll krigen 2013 er ikke lang unna :D

Lenke til kommentar

Det er fint at du har kontakter, og jeg har ingen grunn til å ikke tro deg på dette. Men det er faktafeil når dere påstår at "De fleste velter i penger allerede". Fakta er at de fleste tvert i mot taper penger. Skyldes dette dårlig styring slik du impliserer? Ja, definitivt. Men det er nok mye mer penger som går med på å pushe polygoner enn som sløses bort i byråkrati - uavhengig av hva dine kontakter skulle tyde på.

 

Forøvrig sitter ikke jeg her å forsøker å opphøye meg som en som har full peiling på dette - men man kan gjennom å bruke google enkelt få oversikt over økonomien til alle offentlige selskap, og da blir det bare for dumt å komme med slikt som at de velter i penger. Bruker de ressursene sine feil slik du impliserer? Ja. Velter de seg i penger? Nei.

 

Det sentrale poenget er at det uansett ikke er bruktsalg som fører til røde tall i de store selskapene.

Lenke til kommentar

 

Det sentrale poenget er at det uansett ikke er bruktsalg som fører til røde tall i de store selskapene.

 

Og jeg har aldri sagt noe mot dette poenget. Jeg er selv klar motstander av dette forslaget, men det betyr ikke at jeg synes vi skal benytte oss av faktafeil for å få frem våre argumenter - og å si at selskapene "vasser i penger" er nettopp det - faktafeil.

 

Mitt sentrale poeng er at når vi påstår ting - enten det er i privat eller offentlig sammenheng - så bør vi forsøke å holde oss til fakta. En del diskusjoner har ikke noen fasitt, slikt som hvilken konsoll som er best og lignende, men hvordan økonomien er i store spillselskap er noe vi enkelt kan undersøke - da blir det for dumt å komme med feilaktige opplysninger om dette.

 

Men som sagt, jeg er enig i at dette er et latterlig forslag - bare ikke i den "dette suger, så da kan jeg finne på premisser for mitt argument"-holdningen som det med ditt svar også virker som om du forsvarer.

Lenke til kommentar

Spillutvikling skjer det nok ikke så mye av i kina nei. Usikker på om man trykker spillene i kina heller, ettersom fordlen i kina er billig arbeidskraft, men masseproduksjon av spill(dvder/bluray) er en veldig automatisert prosess og krever ikke masser av arbeidere.

Spill er som andre sier meget dyre å lage, snakker da om AAA titler og ikke om tullete lisensspill som ofte er lappet sammen. Utviklingen skjer i USA, Europa og noe i Japan og mesteparten skjer i huset siden du trenger masse komunikasjon mellom de forjellige som jobber med det for at alt skal henge sammen.

Lenke til kommentar

Det gir fint lite mening at de ikke skal godta brukte spill fordi "utviklerne da får mer penger". Hadde de tenkt i de baner hadde de heller sørget for å få mange flere eksklusive spill. Tenk bare selv: Wii U er neste generasjon og støtter spill til Wii. Det er dermed ingen som helst grunn til hvorfor de ikke skulle støtte brukte spill også. (spillene til Wii'ene våre er jo teknisk sett brukte på en annen konsoll, men vi har ingen måte å sjekke det på.) Om PS4 også støtter brukte spill har vi allerede et bruktmarket på multiplattformspill som dekker to av tre konsoller. Det gjør at XB-whatever blir sittende for seg selv uten å ta del i dette markedet.

 

For det andre kan de heller spytte inn penger i eksklusive spill. Dette gir utviklerne en solid bonus før de har solgt ett eneste spill. Alt det der kommer i tillegg. At spillet er eksklusivt til XB-whatever og Microsoft tjener mange penger på det fordi folk da må ha konsollen deres for å spille det er bare enda en bonus. ;)

 

Uansett vil det være idiotisk om de nektet folk å spille bruktspill, spesielt siden veldig mange har dårlig økonomi og er avhengig av et solid bruktmarked for å ha en mulighet til å spille. Og tenk etter selv. Hvor ofte har du ikke gått glipp av en klassiker fordi du ikke hadde råd eller tid til å kjøpe den? Bare stikk inn på et bruktmarked ett år eller to senere, så finner du det sikkert til en billig penge - brukt, selvsagt. Men absolutt like bra.

har blitt færre esklusive titler de sidet årene av en naturlig årskak. Du kan kjøre de samme spillene på Xbox360, PS3 og PC, om Microsoft ønsker at et spill skal være kun for xbox må de enten eie studioet eller betale dem for det tapte salget av PS3 og pc spill.

Siden store spill er dyre og lage men selger i store mengder blir dette dyrt som i flere hundre millioner.

Lenke til kommentar

Sony fan siden 1996, Uansett hva som skjer blir jeg og holde meg til Sony, konsoll spill suger ræva nå til dags uansett platform.

 

Jeg husker når xbox kom, den bråket var stor og stygg, og jeg følte at den ikke hadde noe historie,

 

Xbox 360 vil jeg ikke si noe om, fordi jeg har aldri hatt en, men jeg har sett minst 20 av de blitt levert tilbake av kompiser på grunn av feil, dæven så det måtte ha kostet for Microsoft,

 

Hvorfor er det aldri noen som linker Xbox med pc ?

 

Er det ikke spennende og ha sin egen konsoll nesten som et eget fotball lag, alle heier på hver sin, Den ene har god grafikk den andre er brukervenlig, Den ene har gode rpg spill den andre har gode barne spill, Etc

 

Konsoll krigen 2013 er ikke lang unna :D

Nettop, blir spennende å se hva Sony gjør nå, de kan ikke vente til 2015 med PS4.

En tanke er at MS har bløffet med grafikkortet i Xbox720 for å få Sony til å satse for lavt.

Tror ikke det da en bløff trolig ville hatt mer substans men en morsom tanke, spillet er unasett meget høyt.

Lenke til kommentar

Håper det ikke blir noe forandring i forhold til dagens bruktspillordning. Jeg liker å finne klassikere i hylla hos (f.eks) Gamestop til mine konsoller.

 

Ellers, den nye Xbox-en kjøpes når det kommer kjekke spill jeg liker, slik jeg gjør med de fleste konsoller. Skal bli kjekt å observere fremtidige fanboy flamewars (aner jeg en disputas allerede?)! Måtte Sony komme med sine spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Nei, konsoller har stort sett vært nesten på nivå med en topp PC-gpu under lansering. Nå er den middels+ og skal lanseres om over ett år senere enn det igjen.

 

AtW

Det stemmer. Men jeg tviler sterkt på at de ryktene stemmer, HD6670 er bare noe sånn som 2x kraftigere enn Xbox360 GPU'en.

 

Jo, de kan sammenliknes, de kan sammenliknes svært godt, du får omtrent samme ytelsesmuligheter på tilsvarende GPUer til konsoll og PC.

 

AtW

Nåvel, i praksis har en konsoll fordeler mtp API overhead, latency, low-level tilgang til GPU og minnehåndtering.

 

Her kan du høre John Carmack snakke om denne problematikken på PC:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Selv Tipper jeg de vil bruke en spasialkontruert 2-3Gb 6970 chip. Blu-ray har jeg ventet på Xbox 360. Selv om jeg har PS3 også. Fordi Man slipper så mange dvder på store spill. Utenom dette tipper jeg konsollen vil ha fra 4-6-8 GB Ram slik at man kan kjøre fremmtidige tunge spill og ha flere programmer oppe samtidlig.

 

Tror neppe konsollen blir billigere enn 5000-7000 kroner i starten.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Nei, konsoller har stort sett vært nesten på nivå med en topp PC-gpu under lansering. Nå er den middels+ og skal lanseres om over ett år senere enn det igjen.

 

AtW

Det stemmer. Men jeg tviler sterkt på at de ryktene stemmer, HD6670 er bare noe sånn som 2x kraftigere enn Xbox360 GPU'en.

 

Jo, de kan sammenliknes, de kan sammenliknes svært godt, du får omtrent samme ytelsesmuligheter på tilsvarende GPUer til konsoll og PC.

 

AtW

Nåvel, i praksis har en konsoll fordeler mtp API overhead, latency, low-level tilgang til GPU og minnehåndtering.

 

Her kan du høre John Carmack snakke om denne problematikken på PC:

 

2x? Det virker veldig lite, har du noe data som underbygger det, jeg vill heller trodd vi snakker 3-4 ganger bedre ytelse.

 

Omtrent samme ytelse, ikke eksat samme, begge arkitekturer har sine fordeler og ulemper, i sum vil konsoller komme bedre ut med samme GPU, noen vil si vesentlig, men det er innenfor samme ytelsessegment.

 

AtW

Lenke til kommentar

2x? Det virker veldig lite, har du noe data som underbygger det, jeg vill heller trodd vi snakker 3-4 ganger bedre ytelse.

Ja du har rett, gikk litt fort i svingene der. Utifra råe spekifikasjoner er nok 6670 mellom 3-4x raskere. Men likevel, 1080p og høy grad AA og AF (som jeg håper vil bli standard) vil spise opp en god del av dette.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 Har sterke tvil på at det vil komme til å bruke HD 6670. Tror ikke microsoft er ute etter å tape penger.  Jo bedre GPU jo lengre kan den få konsollen til å vare før hardwaren blir middelmådig. De har ikke mye valg egenltig om de vil ha full støtte av gamere. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...