Gå til innhold

– Neste Xbox får Blu-Ray (X360)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

4xFSAA er bra nok for meg når jeg spiller. Ser ikke store forkjellen mellom det og 8xFSAA. Man bør sitte veldig nærme for å se det.

 

Det er Viktigere på PC skjermer da man sitter klistret inntil skjermen. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det stemmer at de innfører bruktspill-sperre, graver de sin egen grav. De kan da ikke være så dumme??
Det tror jeg ikke. Dette tror jeg kommer til å skje på de andre konsollene også. Dette vil også sikre inntekter til spillutviklere, og dermed også gi oss som forbrukere fler og bedre spill:-)

 

Hahah. Dagens.

De fleste velter i penger allerede, og det er ingenting som tyder på at de rikeste utvilkerne har de beste spilla. Mer tyder på at de rikeste utviklerne sløser mer penger enn et middels byrokrati.

 

Dine "sikre inntekter" vil føre til større utbytte for aksjoneærene. På kort sikt. På lengre sikt kan man jo spekulere om ikke omsetniga sakte vil gå nedover

 

Dagens du fru blom...

 

Mange spill selskaper som har måtte sette kroken på døra dem siste årene pga for lite inntekter, så dette vil være bra for alle utviklere uansett størrelse. Bruktmarkedet gir ingenting tilbake til utviklerne i for av penger om det ikke er en online modus i spillet dem kan få deg til å kjøpe et onlinepass for å kunne bruke.

 

Og hvordan vet du at spill selskaper sløser penger er du i bransjen? Svada...

Lenke til kommentar

 Ja USB 3 er standard nå. Men ser ikke den store nytten på en konsoll.

 

Mener å ha lest et sted at det største problemet med Kinect pr. dags dato er at overføringen av data mellom enhetene går for tregt, slik at man ikke får 1:1 respons. Nytten er der altså, Microsoft bare oppdaget det litt for sent ;)

Lenke til kommentar

 Ja USB 3 er standard nå. Men ser ikke den store nytten på en konsoll.

 

Mener å ha lest et sted at det største problemet med Kinect pr. dags dato er at overføringen av data mellom enhetene går for tregt, slik at man ikke får 1:1 respons. Nytten er der altså, Microsoft bare oppdaget det litt for sent ;)

Problemet er mer at Kinect tolkning bruker cpu og ikke minst minne, når xbox har 512MB delt blir det lite igjen til spillet.

Lenke til kommentar

snip

 

Dagens du fru blom...

 

Mange spill selskaper som har måtte sette kroken på døra dem siste årene pga for lite inntekter, så dette vil være bra for alle utviklere uansett størrelse. Bruktmarkedet gir ingenting tilbake til utviklerne i for av penger om det ikke er en online modus i spillet dem kan få deg til å kjøpe et onlinepass for å kunne bruke.

 

Og hvordan vet du at spill selskaper sløser penger er du i bransjen? Svada...

 

Noen små har vel måttet sette kroken på døra ja. Men problemet til bransjen er at store selskap kjøper opp andre, og bare gir ut spill som de vet de kan melke for alt det er verdt. Som StorPeder skriver, det er aksjonærene på toppen som sitter igjen med de store inntektene, ikke utviklerne. Det selges flere spill enn noen gang, de har aldri tjent så mye penger som nå. Skremmende hvor lite kritisk folk har blitt

Endret av major_stuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg grisetviler på at vi ser noe til 4k i neste konsollgenerasjon. Det er fremdeles drøssevis av mennesker som ennå ikke har sett poenget med Blu-ray, og 4k-skjermer for "folk flest" finnes ennå ikke, og blir neppe vanlige verken i år eller neste år. Tror vi skal være glade for at vi endelig får vaskekte 1080p, og 3D for de som ønsker.

 

Bra innlegg!

 

Å snakke om 4-k blir helt feil fokus, det jeg håper neste konsollgenerasjon får til, er 1080p med god flyt, dx 11 støtte og nok minne til store textures. Dette vil oppleves som et ganske stort skritt fremover i forhold til dagens konsoller, og selvom det ikke vil se 6-8 ganger så bra ut, er nok ytelseskapasiteten i hardware ikke så langt unna dette tallet.

 

Blir uansett gøy å se hva man får til av spill, dessuten blir det godt for oss pc folk å slippe portering fra 6 år gammelt hardware!

Lenke til kommentar

Dagens du fru blom...

 

Mange spill selskaper som har måtte sette kroken på døra dem siste årene pga for lite inntekter, så dette vil være bra for alle utviklere uansett størrelse. Bruktmarkedet gir ingenting tilbake til utviklerne i for av penger om det ikke er en online modus i spillet dem kan få deg til å kjøpe et onlinepass for å kunne bruke.

 

Og hvordan vet du at spill selskaper sløser penger er du i bransjen? Svada...

 

Som nevnt, problemet med dette resonnementet er at det er en finitt mengde penger i omløp. Dersom sabotert bruktsalg skal føre til mer penger, må dette komme utenfra.

Lenke til kommentar

Det gir fint lite mening at de ikke skal godta brukte spill fordi "utviklerne da får mer penger". Hadde de tenkt i de baner hadde de heller sørget for å få mange flere eksklusive spill. Tenk bare selv: Wii U er neste generasjon og støtter spill til Wii. Det er dermed ingen som helst grunn til hvorfor de ikke skulle støtte brukte spill også. (spillene til Wii'ene våre er jo teknisk sett brukte på en annen konsoll, men vi har ingen måte å sjekke det på.) Om PS4 også støtter brukte spill har vi allerede et bruktmarket på multiplattformspill som dekker to av tre konsoller. Det gjør at XB-whatever blir sittende for seg selv uten å ta del i dette markedet.

 

For det andre kan de heller spytte inn penger i eksklusive spill. Dette gir utviklerne en solid bonus før de har solgt ett eneste spill. Alt det der kommer i tillegg. At spillet er eksklusivt til XB-whatever og Microsoft tjener mange penger på det fordi folk da må ha konsollen deres for å spille det er bare enda en bonus. ;)

 

Uansett vil det være idiotisk om de nektet folk å spille bruktspill, spesielt siden veldig mange har dårlig økonomi og er avhengig av et solid bruktmarked for å ha en mulighet til å spille. Og tenk etter selv. Hvor ofte har du ikke gått glipp av en klassiker fordi du ikke hadde råd eller tid til å kjøpe den? Bare stikk inn på et bruktmarked ett år eller to senere, så finner du det sikkert til en billig penge - brukt, selvsagt. Men absolutt like bra.

Lenke til kommentar

 

Noen små har vel måttet sette kroken på døra ja. Men problemet til bransjen er at store selskap kjøper opp andre, og bare gir ut spill som de vet de kan melke for alt det er verdt. Som StorPeder skriver, det er aksjonærene på toppen som sitter igjen med de store inntektene, ikke utviklerne. Det selges flere spill enn noen gang, de har aldri tjent så mye penger som nå. Skremmende hvor lite kritisk folk har blitt

 

Det du og Storpeder skriver er bare tull, og vitner bare om at dere har null peiling på hva som foregår i spillbransjen. Jeg er ikke tilhenger av å begrense bruktspillsalg, da jeg anser det som en rett ved eierskap å ha muligheten til å selge videre, men det er ingen tvil om at inntjeningen i spillindustrien i dag er for dårlig i forhold til utgiftene. Om du tviler så foreslår jeg at du sjekker opp tallene - de eksisterer der ute. Men jeg kan gi dere et hint: Alle de store utviklerne har tapt penger denne generasjonen. De eneste unntakene er Activision (som så vidt går i pluss takket være Cod og Wow) og Nintendo. Søk det opp på nettet, så finner dere tallene. Og neste gang er det fint om dere uttaler dere med litt mer fakta i bakhånd enn bare denne ubrukelige synsingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er man aldri kan vite hvordan spillbrangsen henger sammen?

 

La oss si et topp morderne spill koster 500 kr på release, basert på f.eks EA eller Ubisoft.

 

Hvordan kan man da vite sikkert at spillet ikke bli utviklet i kina der kinarbeidere får under 1$ i timen og det å produsere et spill koster godt under 50 kr å produsere?

 

i prinsippet vil det gi mye penger etter 1 milion utgivelser, da har jeg ikke trekket fra butikkenes fortjeneste og moms men bare det snakker vi en del lett tjente penger.

 

Riktignok må man ta en risiko spillet kan gå i søpla og bedriften går konkurs hvis spillet blir dårlig mottatt men er få spill som går så dårlig i dag, Duke nukem forever ble aldri godt mottatt men det ble jo en helt grei utgivelse det.

 

Kanskje man kan vurdere live filming isteden for tegneserie spill?

Eller er det ulovlig både i norge/usa? Alså konvertere en blueray film til spill?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan man da vite sikkert at spillet ikke bli utviklet i kina der kinarbeidere får under 1$ i timen og det å produsere et spill koster godt under 50 kr å produsere?

 

Nå trenger man vel litt utdanning og ferdigheter at det er vel litt å overdrive?

Bare å putte en bunch med random stakkarer til å lage spill er nok ikke det de driver med

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er man aldri kan vite hvordan spillbrangsen henger sammen?

 

La oss si et topp morderne spill koster 500 kr på release, basert på f.eks EA eller Ubisoft.

 

Hvordan kan man da vite sikkert at spillet ikke bli utviklet i kina der kinarbeidere får under 1$ i timen og det å produsere et spill koster godt under 50 kr å produsere?

 

i prinsippet vil det gi mye penger etter 1 milion utgivelser, da har jeg ikke trekket fra butikkenes fortjeneste og moms men bare det snakker vi en del lett tjente penger.

 

Riktignok må man ta en risiko spillet kan gå i søpla og bedriften går konkurs hvis spillet blir dårlig mottatt men er få spill som går så dårlig i dag, Duke nukem forever ble aldri godt mottatt men det ble jo en helt grei utgivelse det.

 

Kanskje man kan vurdere live filming isteden for tegneserie spill?

Eller er det ulovlig både i norge/usa? Alså konvertere en blueray film til spill?

 

Har du noen gang spilt et spill? Hvordan i all verden kan du tro at det koster under 50 å produsere et spill? Med mindre du mener kun trykkingen (og da per disk) så er du jo ute og kjører her.

 

Det krever en del å utvikle spill og mange er som regel involvert. Man kan ikke plukke en random kinaarbeider fra gate og sette dem til å programmere, lage 3D-modeller, animasjoner, etc. Dette krever ekspertise.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si kina arbeider ikke er eksperter?

 

Kan jo være de har studert i japan men ble tvangsflyttet.

 

Er mest å trykke platen ja, riktignok er jo utvikling en del av prisen, men hadde man solgt en vare billig med lav fortjeneste ville flere kjøp spillet, det tror jeg flere av oss vil mene.

Lenke til kommentar

Det du og Storpeder skriver er bare tull, og vitner bare om at dere har null peiling på hva som foregår i spillbransjen. Jeg er ikke tilhenger av å begrense bruktspillsalg, da jeg anser det som en rett ved eierskap å ha muligheten til å selge videre, men det er ingen tvil om at inntjeningen i spillindustrien i dag er for dårlig i forhold til utgiftene. Om du tviler så foreslår jeg at du sjekker opp tallene - de eksisterer der ute. Men jeg kan gi dere et hint: Alle de store utviklerne har tapt penger denne generasjonen. De eneste unntakene er Activision (som så vidt går i pluss takket være Cod og Wow) og Nintendo. Søk det opp på nettet, så finner dere tallene. Og neste gang er det fint om dere uttaler dere med litt mer fakta i bakhånd enn bare denne ubrukelige synsingen.

 

Ok, greit. Jeg har ikke søkt så mye på inntekt vs utgifter. Men det stemmer jo at det selges flere spill enn noen gang, og de har aldri dratt inn så mye penger som nå. Så hvis de ikke klarer å gå i pluss er det noe galt et sted.

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Problemet er nok at spillprodusentene bruker de største resursene sine på Digital rights management og andre kopibeskyttelser, så mye av utviklingen er relatert der. (SafeDisc etc).

 

Så på en måte går nok mye penger i support bortkastet fordi folk klager hvis det skjer noe.

 

Kan godt være PC kategorien er verst her, men alikevell tror jeg mye forsvinner på grunn av det.

 

Kan godt være både tyskland, england, USA, japan utvikler spill. Man vet jo ikke, men crysis er vel utgangspunktet tysk mener jeg å ha lest.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Ok, greit. Jeg har ikke søkt så mye på inntekt vs utgifter. Men det stemmer jo at det selges flere spill enn noen gang, og de har aldri dratt inn så mye penger som nå. Så hvis de ikke klarer å gå i pluss er det noe galt et sted. Kan det være at grunnen til at de går i minus ikke er at det faktisk er aksjonærene på toppen som stikker av med profitten?

 

Når et selskap ikke går i pluss, er det mer unntaket enn regelen at det tas ut utbytte. Årsaken til at de fleste spillselskaper går med underskudd er ekstremt høye utviklingskostnader som gjør at nye spill i dag gjerne må selge over en million eksemplarer for å gå i null, og de fleste spill taper dermed penger. Løsningen på dette problemet er åpenbart å redusere ambisjonsnivået for særlig det grafiske, men så langt er det få som har gått til det skrittet. Forhåpentligvis blir det en bedring når Wii U kommer på banen, og utviklere får enda en plattform å porte sine spill til (og større kundegrupper å selge til).

 

Så kan vi selvsagt spørre oss hvorfor budsjettene har fått vokse seg så store uten at det er blitt satt på bremsene, og det skyldes nok ganske enkelt dårlig lederskap i veldig mange sentrale spillselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er nok at spillprodusentene bruker de største resursene sine på Digital rights management og andre kopibeskyttelser, så mye av utviklingen er relatert der. (SafeDisc etc).

 

Så på en måte går nok mye penger i support bortkastet fordi folk klager hvis det skjer noe.

 

Kan godt være PC kategorien er verst her, men alikevell tror jeg mye forsvinner på grunn av det.

 

Kan godt være både tyskland, england, USA, japan utvikler spill. Man vet jo ikke, men crysis er vel utgangspunktet tysk mener jeg å ha lest.

 

Ufatelig mye synsing i innleggene dine. Jeg kan garantere deg om at pengene ikke hovedsaklig går bort i slike ting som SafeDisc. Dette er åpenbart bortkastede penger, men en dråpe i havet mot hva det koster å lage konkurransedyktig grafikk, som er der pengene havner.

 

Ellers trenger du ikke anta så mye om hvor spill utvikles - der finnes mange her inne som vet hvor de lages. Om du er usikker, så kan du spørre, det gjør seg bedre enn ubegrunnet synsing.

Lenke til kommentar

 

Så kan vi selvsagt spørre oss hvorfor budsjettene har fått vokse seg så store uten at det er blitt satt på bremsene, og det skyldes nok ganske enkelt dårlig lederskap i veldig mange sentrale spillselskap.

 

Jepp, det tror jeg også. Og jeg innrømmer jeg har veldig liten tiltro til aksjonærer generelt, så kanskje jeg mistenker litt vel mye av og til. Ser du også fikk med verdens dårligste setning før jeg redigerte den bort..

 

jaja, fyr en for meg og, din tater ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...