Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Idag har jeg kuttet ut min mamma


Anbefalte innlegg

Må bare tømme meg!! Hele mitt liv kan jeg huske at min mor ikke har kontroll på penger, hun lyver, tar penger fra meg og søskene mine, og hva hun bruker penger på, aner jeg ikke....

 

Så lenge jeg kan huske, så hadde vi aldri penger, kan huske de stengte strømmenog , at vi ikke hadde mat, hadde ikke skikkelige klær, til tross for at hun og min far gikk i full jobb...

Jeg har aldri kunne spurd om pengehjelp, flyttet ut som 16åring, gikk på skole og jobbet, og når jeg fikk lønn, så var pengene vekk, men banken kunne ikke gjøre noe siden jeg var under 18, hun har klart å tømme bsu kontoen min, som jeg hadde spart 70tusen på og hvordan hun har klart det aner jeg ikke... Ringer hver uke etter penger helt desperat, og jeg klarer ikke si nei, enda jeg vet hun lyver.... Så for 3 uker siden var jeg der oppe en dag, da kom de igjen for å stenge strømmen, og hun sto der og løy igjen om at joda, det var betalt, snakket med selskapet, hun skyldte 25tusen i strøm.... Dum som jeg var, lånte jeg henne pengene... og enda dummere jeg var som ga hun pengene, istdenfor å betale rekningen selv... Joda, no hadde hun betalt og var så glad.... Men jeg kjørte forbi på fredagen, og da var strømmen tatt, så hun har jo ikke betalt den :( Igjen,jeg ringte selskapet og fikk betalt den.. Alle pengene jeg hadde spart til sommeren... Kjenner hele damen sliter meg ut, jeg får ikke sove om natten.. Det verste er den lyvingen... Tenk å skulle forsørge sin egen mor, fordi hun er dum....

 

Må legge til at hun bor i et hus som er mine besteforeldre sitt, så hun bor gratis, og hun har fått mange sjangser til hjelp, fra min bestefar og meg... Men det skjer ikke noe... Og no er dråpen nådd for meg! Jeg orker ikke mere..

 

Jeg er selv i slutten av 20årene... Har barn selv, og en ting er sikkert, mine barn skal aldri oppleve noe sånt!!

 

Takk for at du gadd å lese, måtte få det ur...

 

Postet av anonym: 8b19cd1b44ac73753622d38797c1f2ae

 

Postet av anonym: 8b19cd1b44ac73753622d38797c1f2ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du klarer og la være og betale for din mor i framtiden, sikkert en veldig tøff situasjon, men ikke finn deg i slikt selvom det er din mor. Ingen grunn til at hun skal ødelegge ditt liv også.

 

Sikkert lett for meg og si, men håper du er tøff framover og ikke betaler henne ut for noe som helst igjen :)

Lenke til kommentar

Ville bare si kort at penger som du har tjent fra du er 16 og som din mor har tatt er ulovelig.

Det høres jo ut som om din mor kunne trengt hjelp, et slikt pengebruk høres ut som spillavhengig eller missbruk av alkohol eller narkotiske stoffer. At du nå slutter å gi henne penger betyr at hun selv må konfrontere med pengeproblemet. Jeg tror du gjør henne en tjeneste.

Lenke til kommentar

Spill har vi hatt i alle år, men selvfølgelig litt lettere nå over nett osv, men kan jo være rett og slett helt idiot pengebruk. Er utrolig lett og kaste bort penger om man ikke tenker seg om, eller er helt ukritisk.

 

Du må i hvert fall slutte og betale, fordi dette vil holde på i 30 nye år om du fortsetter og sponse galskapen til din mor. Hun må tydeligvis skaffe seg hjelp, kanskje både psykisk og økonomisk.

 

Så igjen, ikke betal noe mer, for da vil pengene dine gå til ingenting, du og dine barn har bedre av de pengene :)

 

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar

Ja, jeg mistenker sterkt er spilleproblem, men i 30år?? Inkassoene flyter i hele huset, er sikker på hun aldri har betalt en rekning.... Så får jeg jo vonst av henne og, men føler at det har gått nok utover meg og mine....

 

Postet av anonym: 8b19cd1b44ac73753622d38797c1f2ae

 

Hun drikker ikke? Eller driver med dop? Og hvor er faren din midt oppi dette? Hvis han også var i jobb da du var liten, burde han jo sørget for mat, klær og strøm.

 

EDIT: Jeg mente ikke å være hard i det jeg skrev. Dette må være sårt for deg.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Ja, jeg mistenker sterkt er spilleproblem, men i 30år?? Inkassoene flyter i hele huset, er sikker på hun aldri har betalt en rekning.... Så får jeg jo vonst av henne og, men føler at det har gått nok utover meg og mine....

 

Postet av anonym: 8b19cd1b44ac73753622d38797c1f2ae

 

Hun drikker ikke? Eller driver med dop? Og hvor er faren din midt oppi dette? Hvis han også var i jobb da du var liten, burde han jo sørget for mat, klær og strøm.

 

EDIT: Jeg mente ikke å være hard i det jeg skrev. Dette må være sårt for deg.

 

Han driter i det, gir faen, slukker sine sorger i alkohol ja, men man kan vel ikke bruke så mye penger på alkohol?? Uff nei, jeg vet ikke...

 

Og når jeg var liten, så gjorde han så godt han kunne, men min mor brukte opp pengene hans før han var ferdig på jobb for dagen liksom. så har han vel vært dum han og... Verste er at de arvet 2 millioner etter min farmor, men nei, de pengene er vekk!!

 

 

 

Postet av anonym: 8b19cd1b44ac73753622d38797c1f2ae

Lenke til kommentar

Som den kyniske drittsekken jeg er leste jeg tråden, egentlig uten øye for annet enn hvor de pengene kan ha tatt veien. Hele lønninger kan forsvinne i dop, greit nok, men jeg tror da TS ville lagt merke til om moren var dopet 24/7. Man får ganske mye av hva som helst på to lønninger. I løpet av nesten 30 år ville kvinnen vært død eller ødelagt. Dette nevner ikke TS, så doping er ikke så sansynlig.

 

Ei heller online gambling, da internett ikke var så stort på 80- og 90-tallet. Det er mulig at midlene har blitt brukt til ulovlig gambling, for det er egentlig den eneste måten det går an å bruke så mye penger på. Det skal nemlig noe til å svi 2.000.000 på ingenting(tenker da på arven som forsvant). Uansett må du ikke foreslå hva hun bruker pengene på når du konfronterer henne. Få henne til å si det, uten noen oppmuntring eller forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...