Gå til innhold

Multicom svarer ikke forbrukerrådet.


EG-s

Anbefalte innlegg

Har en sak med Multicom. Kjøpte hodetelefoner på salg i julegave, men multicom forandret leveringsdato to ganger. Siste beskjed var at de ikke kunne finne leverandør til hodetelefonen i min farge, men ble tilbudt i feil farge.

 

Krevde da dekningskjøp noe de blankt nektet, etter de ble opplyst at vare ble kjøpt annet sted kunne de plutselig finne leverandør.

 

Siste melding fra dem var at jeg burde kontakte forbrukerrådet hvis jeg var uening.

 

Forbrukerrådet kom med løsningsforslag på dekningskjøp, noe multicom ikke har giddet å svare på. Så saken går til Forbrukerklageutvalget.

 

Noen andre med erfaring med Multicom?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette har vært den dårligste kundeservicen en har opplevd den senere tid.

 

På epost nektet de å svare eller hoppet over dekningsspørsmålet. De skrev at det kun var umulig å finne leverandør selv om flere andre hadde varen inne.

 

Etter en del purringer kunne de skaffe varen i feil farge "snart" uten å gi dato. Etter at jeg skrev at varen var kjøpt annet sted og krevde dekningskjøp svarte de veldig raskt at at de kunne finne en leverandør. Veldig rart siden de over lengre tid sa det var umulig.

 

Vet hvor en ikke skal handle heretter.

 

I motsetning hadde jeg en reklamasjon på pc hos komplett. I løpet av en uke ble jeg kreditert beløp+frakt og tilsendt ny pc uten noen spørsmål.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som foregår hos multicom?

 

De svarte på prisjakt  (bruker:dukkor) når det ble oppdatert at de ikke svarte forbrukerrådet.

 

De skriver jeg kansellerte ordren...Når det finnes e-post bevis og samtaleopptak hvor de sier de ikke driver med dekningskjøp og kundeservice blankt nekter.

 

Sitat   "..nei, det er ikke noe vi kan gjøre" når jeg krever dekningskjøp første gang på telefon.

Lenke til kommentar

ja, leste første tilsvaret fra multicom som de sendte til forbrukerrådet.

 

De skrev "Leverandøren kunne ikke lengre levere denne, og vi så ingen annen mulighet enn å kansellere."

 

på prisjakt skriver de "Ordren ble kansellert av kunde per telefon" som er løgn, og har opptak som beviser det.

Lenke til kommentar

Kjøpte av Multicom en del før, men nå skyr jeg dem som pesten. Skjer det noe så er det ikke verdt tiden det tar å krangle og når risikoen tydeligivs er såppas høy så gidder jeg ikke gamble pga. et par lusne kroner.

 

Edit; Men de lever fortsatt i beste velgående tydeligvis http://www.proff.no/selskap/multicom-norge-as/%C3%A5mli/datamaskiner-og-utstyr/Z0I40O8R/

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en sak med Multicom. Kjøpte hodetelefoner på salg i julegave, men multicom forandret leveringsdato to ganger. Siste beskjed var at de ikke kunne finne leverandør til hodetelefonen i min farge, men ble tilbudt i feil farge.

 

Krevde da dekningskjøp noe de blankt nektet, etter de ble opplyst at vare ble kjøpt annet sted kunne de plutselig finne leverandør.

 

Siste melding fra dem var at jeg burde kontakte forbrukerrådet hvis jeg var uening.

 

Forbrukerrådet kom med løsningsforslag på dekningskjøp, noe multicom ikke har giddet å svare på. Så saken går til Forbrukerklageutvalget.

 

Noen andre med erfaring med Multicom?  

Jepp, har dårlig erfaring med Multicom ja... Bestilte 2 minnekort i januar som jeg fortsatt venter på, beløpet ble trukket fra Paypal 3. januar, men minnekortene har jeg ikke sett noe til... Kan en klassifisere dette som et ran? De tar pengene dine, men sender ikke varene du har bestilt?

Lenke til kommentar

Bestilte nettfjøl der for noen uker siden. Det varte og rakk, så kom det en mail før helgen hvor de beklaget forsinkelsen, skyldte på leverandør, og lovet å sende min bestilling innen i dag (4. mai). I går kom ny mail om at varen nå var ute av deres sortiment, de kunne ikke finne tilsvarende produkt, så de kansellerte ordren. Hadde heldigvis valgt betaling ved mottak, så da slipper jeg å tenke mer på det.

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke.

 

På telefon sier de dekningskjøp er umulig, men er veldig raske med å si " ja, du vil heve kjøpet...? Er det noe annet  må du sende en mail til hva som virker kun en person som hånderer forbrukerklager.

 

Min vare skulle være inne 4.1.17, så ble forandret til ukjent 10.1.17, deretter 20.1.17. Tilslutt var det umulig å finne leverandør ifølge dem.

 

 

De hopper over spm. om dekningskjøp og tilbyr i feil farge. Når en sier en var ute etter rett farge svarer de:

 

 

Vi forstår at du heller ønsker dette.

Vi har imidlertid forsøkt å hjelpe deg ved å tilby deg et erstatningsprodukt.

 

Hører fra deg dersom du skulle ombestemme deg.

 

 

 

Når en skriver varen er kjøpt annet sted, tikker det inn en melding timer senere:

 

 

Da har vi gått gjennom dette med våre leverandører, og andre, og funnet frem til et sted hvor vi kan skaffe disse.

Det vil ikke være veldig lenge til produktet du opprinnelig bestilte er kommet inn igjen på lager J

Du vil da kunne legge produktet i ordre igjen.

 

 

 

Nå var det ca. 2 uker siden varen opprinnelig skulle vært inne og 8 dager siden en ringte og startet epost utvekslingen.

 

siste fra dem:

 

 

Vi har fulgt opp så godt det har latt seg gjøre, og tilbudt deg både erstatningsprodukt og riktig produkt. Et dekningskjøp vil ikke være innenfor kravene til forbrukerkjøpsloven, og vi mener det ikke er et rimelig krav.

Vi kommer ikke til å foreta noe utbetaling til dekningskjøp av denne varen.

 

Vi anbefaler at du videre tar kontakt med forbrukerrådet dersom noe fortsatt er uklart.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet i mange andre nettbutikker der de har kommet med tilbud om tilsvarende eller bedre produkter etter at jeg har ventet et par uker om de ikke får varen inn på lager ila ganske kort tid. Slik Multicom holder på er rett og slett latterlig og svært useriøst!

 

Så det var nevnt lenger oppe at de sikkert bare har en person til å håndtere kundeklager... de har iallefall to, Tina og Adrian har jeg vært i kontakt med så langt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken leverandør multicom bruker? Lurer fordi de ikke klarer å skaffe varer som alle andre butikker fint får tak i.

 

De bruker sikkert alle de kan, men jeg antar at de alltid viser billigste pris ut til kunde, og hvis ikke billigste kan levere så kan (vil) ikke de heller.

Lenke til kommentar

Virker som de er opptatt av å ligge på prisjakt toppen. Først når en kunde bestiller sjekker de om de kan levere varen med profitt, hvis ikke drar de ut tiden. Ser ut som de spekulerer på at kunden går lei og hever kjøpet. Hvis de ikke tjener på salget så leverer de ikke.

 

Så de kaprer først kunder, så sjekker om de kan tjene på salget.

 

Med min vare var det mange nettbutikker som fikk inn partier med hodetelefonen konstant. Multicom sa det var umulig å levere, men fikk levert på 2-3 dager etter bestilling fra annen butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...