Gå til innhold

Hvem tror DU vinner VM 2010? Toppscorer? Overaskelser? Skuffelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor? England, fordi det er på tide, og fordi laget er godt nok endelig.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Jeg har veldig lysst å si Luis Suarez her faktisk, han blir en farlig mann.

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Uruguay kan overaske, Australia kan overaske... Også kanskje en nord koreaner kommer ut av det blå og er strålende.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Frankrike og Tyskland kan fort ryke ganske tidlig.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

1. Spania. Har en syk tropp og enorm bredde også. Kunne ha stilt med to lag, og begge hadde havnet i finalen. Håper helst på England, men gjør ikke meg noe om Spania vinner.

 

2. Det har jeg svart på her.

 

3. Håper og tror at Serbia kommer langt. Meget spennende tropp med mange gode spillere.

 

4. Er vel ikke akkurat så høye forventninger til Frankrike, men de kommer til å skuffe nok en gang. Ellers tror jeg at Argentina kan ryke tidlig.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Jeg tror Nederland vinner :) Mest pga de har et sykt godt offensivt lag som skaper mye når de har sin beste tid

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Robin Van Persie, fordi jeg har en følelse at han vil score en del-

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Jeg tror Serbia og Nigeria kan overaske

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Brasil!

Lenke til kommentar

Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Nederland, fordi de har kreativiten i midtbanen, og godt samspill.

 

Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

velger en spiller der laget når langt, og siden Nederland vinner hele greia, så er det nok Persie som tar denne tittelen.

 

Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Chile og Serbia vil nok overraske,.

 

Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Tyskland, France, England og Brasil.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

 

1) Nederland, overlegen angrepsrekke og en meget avbalansert tropp. Både nykommere som kommer til å prestere på høyt nivå og de kjente som alltid presterer.

 

2) Van Persie, sannsynligvis den beste spissen som drar til VM. I tillegg så har Nederland de beste tilretteleggerene.

 

3) Uruguay, stabil tropp med flere spennende spillere. Holder også øyet åpent for Elia fra Nederland, han har et vanvittig drag og teknikk!

 

4) England, keeperene holder ikke nivå, samt usikkerhet bakover nå som Rio er ute. Argentina... Maradonna (say no more). Brasil, merkelige valg blant spillere.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Spania. For stjerne spillere på alle plasser og jeg synes de hever seg over de andre nasjonene

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Vis Argentina kommer langt og Diego Milito spiller så tror jeg det blir han. Men jeg kan ikke se bort i fra David Villa.

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Serbia. Er det landet jeg ser for meg overrasker folk flest. Er et god nasjon med mye muskler. Solid forsvar, og har noen litt ekstra i forhold til de andre landene som ikke er favoritt før VM. Skulle ikke forundre meg om de kunne f.eks. kommet til en semifinale.

PS: Se opp for en kar som heter Milan Krasic.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

England. Mange har utrolig forventninger til de nå og jeg ser for meg at det blir et nytt trist VM for de. Portugal har heller ikke vært noe overbevisende.

 

Er ganske enig med ekspertene på tv2sporten.no ;)

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Spania er ekstremt gode, og jeg frykter de leker seg til en finaleserier. En utrolig sterk tropp med klassespillere i alle ledd gjør Spania til den aller største favoritten. Håper uansett at Nederland tar det. Spania, Nederland og England. In that order.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Toppscoreren kommer mest sannsynlig fra VM-vinnerlaget. Dermed tror jeg det blir David Villa. Kunne nok ha blitt Torres, men avslutningen på sesongen hans tror jeg sender Villa foran. Det beste hadde vært RvP eller Rooney.

 

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Slikt er alltid utrolig vanskelig å forutsi foran et mesterskap. I ettertid er det lettere å si "de har mange gode spillere, så det kunne jeg tenkt meg til." Serbia, Uruguay og et afrikansk lag kan fort blande seg inn både i kvartfinalen og semifinalen.

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Det frister meg å si Tyskland, men de er vel allerede nedstemt som favoritter før mesterskapet. Tror ikke Tyskland når opp til potensialet sitt, men vil ikke regne de som noen skuffelse. Mange har tro på Brasil. De viste fin fotball mot Zimbabwe nå for ikke lenge siden, men tror de vil slite mot de andre stornasjonene. For dem er også finaleseier det eneste godkjente, så jeg tror de vil bli en av skuffelsene.

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Spania. De har det sterkeste laget, både førsteelleveren og bredden i stallen er det få som kan måle seg med. Håper også på England i finalen, noe de fort kan klare da jeg ikke ser noen andre enn Spania som har sterkere lag. Drømmefinalen for min del er mellom disse to, vet ikke hvem jeg skulle holdt med da. Spania har alltid vært mitt landslag, men å se Gerrard løfte pokalen hadde vært herlig det også.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Fernando Torres. Kommer til å herje sammen med Villa på topp for Spania, og jeg tipper dem begge på topp av toppscorerlisten. Hvem av dem det blir er vanskelig å si, men tipper med mitt røde hjerte på El Nino, som avgjorde EM-finalen mot Tyskland i 08 og er en mye bedre hodespiller enn Villa.

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Sør-Afrika kan nå et stykke, med tanke på hjemmebanefordelen og at deres supporteres blåserør kommer til å overdøve all annen tribuneaktivitet der nede. USA kan også nå langt.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Brasil. Vet ikke hvordan folk ser det, men mange holder dem blant favorittene. De kommer til å ryke ut i kvartfinalen mot Nederland, etter å ha slitt mot Chile i åttendelsfinalen.

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

 

1. Spania, dessverre. Fantastisk lag i alle posisjoner. Det eneste som kan hindre dem er VM-historikken deres. Dette storlaget har aldri tatt medalje i VM, og det er en skandale.

 

2. Fernando Torres. Hvorfor? Han er en av verdens beste spisser og spiller på etter min mening det beste laget.

 

3. Serbia og Uruguay. Tror begge går videre fra puljene sine.

 

4. Kan bli mange; Frankrike grunnet en inkompetent trener. Argentina grunnet noe av det samme (Maradona er tidenes beste spiller, men noen trener er han ikke). Brasil grunnet at Dunga har valgt å utelate spillere som Diego, Pato og Ronaldinho. Portugal, av mangel på spisser og en dårlig hovedtrener.

Lenke til kommentar

1) I mine øyne står det mellom Spania, Nederland og Brasil. På papiret er Spania det sterkeste laget, og historisk sett er Brasil alltid å regne med, men jeg faller ned på Nederland, litt avhengig om Robben blir klar til å spille.

 

2) Robin van Persie vil være sulten på revansje etter lang tids skadeavbrekk, og tar toppscorertittelen med 6 mål. Etter VM vil folk for alvor få opp øynene for hvor god van Persie er.

 

3) Umulig å tippe, men historien viser gang på gang at et par lag spiller langt over evne. Minner om VM 2002 der Sør-Korea slo ut Italia og Spania i sluttspillet.

 

4) Portugal, Frankrike og Italia tror jeg ikke får store sluttspill. Setter også et stort spørsmålstegn ved Argentina, dog kan det slå begge veier, og det er ikke utelukket med Argentisk VM-gull.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Jeg både håper og tror Frankrike vinner. Naivt? Javell tiden vil vise. Raymond Domenech får mye pepper i Frankrike, han vet at han må løfte laget om han skal fortsette som sjef. Samtidig er Frankrike ofte til å stole på i verdensmesterskapet, og spesielt når de ikke har noe favorittstempel på seg. Det er i tillegg umulig å si at Frankrike ikke har en god stall, med klassespillere i hvert ledd.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Nicolas Anelka. Skadefri og forbanna god spiss. Han kommer til å spille på seg mange sjanser for et Frankrike som møter Spania i finalen og vinner. Han scorer 6 mål.

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Spillere: Van Persie (skadet lenge, men klikker nå), Toulalan i Frankrike vil herje på midtbanen. Land: Sveits overrasker nesten garantert, de går videre fra en lett gruppe. Jeg tror også Uruguay kan overraske, med Forlan i spissen.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

England, Capello og Rooney driter seg ut. Gerrard storspiller, men det holder dessverre ikke. Går ut i sluttspillet mot Nederland. Argentina taper mot Uruguay i sluttspillet og blir dermed også en stor skuffelse. Cracky-Maradona er nok ingen leder skal dere se.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

 

Jeg tror Argentina vinner VM, av den grunn av at de har et såpass sterkt offensivt register å spille på. Det er veldig godt mulig dette blir Messis VM, og da blir Argentina vanskelige å stoppe.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

 

Robin Van Persie har egentlig hatt en perfekt oppladning til dette VM. Han har vært borte store deler av sesongen og dermed fått hvile mer enn resten av spillerne i VM, samtidig som han kom tilbake igjen, rett før sesongen ble avsluttet. Van Persie har både ferdighetene og laget bak seg til å score, og jeg ser ikke de helt store målscorerne på Nederland i forhold til Messi i Argentina og Villa/Torres i Spania. Di Natale er en outsider her for meg, men hvis han spiller kant med Gilardino som midtspiss, blir det vanskelig.

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

 

Milos Krasic er en spiller som kan overraske mengdene, men det er flere fotballkjennere som anser han som en mulig overraskelse. Jeg tror derimot at en spiller som Yoann Gourcuff på et svakt Frankrike kan gjøre seg bemerket. Veron på Argentina har også muligheten til å vise at han fortsatt kan i dette mesterskapet.

 

Flere tipper Serbia som overraskelse, så man forventer vel egentlig at de skal kommes seg videre fra gruppa, kanskje også kapre førsteplassen. De kan også slå ut England i 1/8dels om de får andre plass. Siden det er forventet at Serbia kommer så langt, ser jeg ikke på dem som noen overraskelse, og jeg må dermed si Uruguay, som muligens slår Frankrike i gruppa og når minst en kvartfinale.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

 

De to kanskje største favorittene i Spania og England kan veldig godt skuffe. Spania er ikke noe VM lag og det kan bli for mye press når "alle" forventer at de skal vinne VM. Tror de får hvertfall en kvartfinale likevel, så får vi se om det blir regnet som skuffende. Tror derimot England skal få slite mest, spesielt om de møter Serbia i 1/8dels finalen.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Nederland. Enormt bra lag som ikke har tapt en kamp på nesten to år. Et sykt godt offensivt lag med spillere som Robben, Sneijder og Van Persie. Noe svakere forsvar og keeper, men Nederland er fortsatt gode nok til å endelig vinne VM.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Van Persie. Nederland vinner som sagt hele driten, og Van Persie får derfor masse anledninger til å score mål i løpet av turneringen. Vanvittig spiss på sitt beste, og sikkert sulten på sukess etter et lang skadeavbrekk.

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Et lag fra gruppe H kommer til å overraske, enten Chile eller Sveits. Et av disse kommer sannsynligvis til å spille 8.dels-finale mot Brasil, og jeg ser for meg en overraskende seier der. Ellers kan vi fort får en overraskelse i form av et sør-afrikansk lag som spiller på hjemmebane.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Frankrike kan fort finne på å ryke ut i gruppespillet, og det samme gjelder Portugal. Veldig gode lag, men med dårlige trenere. Brasil og Argentina går nok videre fra gruppene sine, men tror de ryker allerede i 8.dels-finalene.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Spania. De har den desidert sterkeste troppen, og viste i Euro08 at de kan spille sammen. Den sentrale midtbanen er helt latterlig bra, de har to av verdens beste spisser, tre klassekeepere og et sterkt midtforsvar. Ryker de før finalen blir jeg mildt sagt sjokkert, og de må ha en dårlig dag for å tape mot noen som helst.

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Fernando Torres, fordi han spiller på det aller beste laget og er en goalgetter av rang.

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Det er alltid veldig mange, men jeg må ærlig si at jeg ikke har noen som helst anelse om hvem det blir.

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

England, som vanlig. Ryker mot antatt svakere motstand i første utslagsrunde.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Jeg tror Nederland vinner :) Mest pga de har et sykt godt offensivt lag som skaper mye når de har sin beste tid

 

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Robin Van Persie, fordi jeg har en følelse at han vil score en del-

 

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Jeg tror Serbia og Nigeria kan overaske

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Brasil!

 

Han putter jo alltid mot Blackburn. Så hvorfor ikke ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...