Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grattis. Hvordan ble resultatet? :)

 

Mer eller minre total kvisefri :D Fikk en ny kvise nesten på rumpa her om dagen, tenke seg til, haha!

 

Er verdt å nevne at jeg oppnådde det resultatet jeg har idag etter 50-100 piller.

 

dan882: Tror ikke det er en bivirkning, men sjekk "manualen". Min kroppsvekt ble ikke påvirket i det hele tatt.

 

EDIT: masse typos idag

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
et spørsmål . vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men jeg har gått ned 4-5 kg siden jeg startet på roaccutan kuren. vanlig eller?

 

Skjedde med meg og. Men tror det skyldes at roaccutanen gjorde meg slap slik at jeg ikke orka å trene, og mistet mye muskler som følge av det. Har hørt om folk som har mistet vekt, og folk som har gått opp i vekt grunnet roaccutan. Du kan jo eventuellt spørre hudlegen din neste gang du er inne til kontroll hvis det plager det.

Lenke til kommentar
Ville bare informere de andre her inne at jeg er ferdig med mine 399 roac piller =] Ganske ålreit å ikke måtte konstant gå med lypsyl eller konstant være tørr i trynet.

 

Er vel ikke så kult å si det til dere som sliter her inne, men I've been there, så jeg har lov.

 

bIsk0p: måtte vente 2-3mnd+ jeg også.. Norge suger.

 

EDIT: leif

 

:) Du ender kuren på 399 piller? Hvor mye veier du?

 

et spørsmål . vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men jeg har gått ned 4-5 kg siden jeg startet på roaccutan kuren. vanlig eller?

 

Jeg har nok også gått ned ned noe sånt. Det har nok med at jeg har en litt annen livssituasjon nå enn da jeg startet på kuren, men uansett er det ikke uvanlig å gå ned/opp litt under kuren. Hadde det vært snakk om 10-15kg hadde jeg vært litt mer skeptisk ;)

Lenke til kommentar
Ville bare informere de andre her inne at jeg er ferdig med mine 399 roac piller =] Ganske ålreit å ikke måtte konstant gå med lypsyl eller konstant være tørr i trynet.

 

Er vel ikke så kult å si det til dere som sliter her inne, men I've been there, så jeg har lov.

 

bIsk0p: måtte vente 2-3mnd+ jeg også.. Norge suger.

 

EDIT: leif

 

 

Det kjedelige er at dette blir 4(5 med den gangen jeg kom for seint) jeg er innom. Jeg skal få laser behandling, men idiot fastlegen min klarte ikke å skrive dette på anbefalingen, så jeg fikk time på en onsdag (eneste dagen maskinen ikke er ledig..) Såe... Jeg var hos fastlegen min i november i fjor, og har enda ikke fått noe endring...

 

 

EDIT: Jeg har også fått en kvise på skalken! :p

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
(...)

Tok kontakt med lege, for å få henvisning til hudlege sånn ca 5-6 mnd. etterpå. Måtte vente i 6 måneder for å få time

(...)

 

Hvorfor så lang tid? Var det en offentlig hudlege?

 

Da jeg bestilte time hos en privat hudlege, fikk jeg time en uke senere.

 

Ikke offentlig nei.. vet ikke hvorfor det tok så lang tid. Men nå får jeg time en gang i mnd :)

Lenke til kommentar
Gjest Ho der ja
Skal ikke Basiron vaskes av igjen?

 

Fuktighetskremen kan du ta etter du har dusjet eller vasket deg. Ta deg en tur på apoteket og få dem til å hjelpe med å finne en til din hud.

 

 

Det er to former for basiron, en stor og en liten tube. den store er enslags rens og skal vaskes av, mens den lille påfører du om kvelden og sover med. var ihvertfall slik jeg brukte dem.

Lenke til kommentar

Hei, ringte til legen i dag, og har fått time allerede på torsdag :)

 

Satser på Roa, men har heller ikke gått på tetra før.

Jeg har slitt med kviser i flere år, prøvd ALT av kremer, væsker, antibiotika vann, og mer.

Vil nå gå rett på Roa, vil det gå fint eller er det stor sannsynlighet for at legen ikke gir meg roa før jeg har prøvd tetra?

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar
Gjest Herr Smith

Jeg gått på Skinoren, Basiron, Basiron Wash, Fineca, Differin, Aberela og noe jeg ikke husker navnet på. Felles for alle er at de slutter å virke etter 1 - 2 måneder. Begynner å bli jævlig lei kviser. Har fått avtalt legetime hos ordinær lege, ikke hudlege. Tror dere at en vanelig lege kan komme til å skrive ut en resept på Roacutane eller Tetracyklin?

 

Sist gang ble jeg henvist til en hudlege, men denne gangen nekter jeg. Det er så jævelig lang kø, og selvtilliten min er så dårlig med ansiktet full av kviser, at jeg holder meg borte fra skolen til jeg begynner å få mindre kviser.

Lenke til kommentar

Du får lett tetra fra fastlegen, de har lov å skrive ut ROA, men det er få som tør å gjøre det pga manglende erfaring og kunnskap. Start med tetra, prøv det i 2-3 mnd. 3-6 piller dagen. (Du begynner med opptill 6 til dagen i starten, kickstart, så ned til 2-4 per dag) Er virkningen dårlig etter dette, så ber du om ROA. Prøv å slipp å gå til hudlege, fastlegen har som sagt lov til å skrive ut resepten og skal derfor ha kompetansen og kunnskapen til å gjøre de nødvendige testene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...