Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper


Anbefalte innlegg

Forstår du at forskjellige språk kan definere ord forskjellig, eller ikke?

 

Sodomi(norsk): inkluderer ikke anal/oral mellom samtykkende voksne.

Sodomy(engelsk): inkluderer i flere kulturer anal/oral mellom samtykkende voksne.

 

Du må rett og slett innse at språk farges av kultur, og at sodomi er et upresist sekkebegrep. Sodomi betyr "perverst og/eller unormalt", som igjen er to vidtfavnende definisjoner. Anal/oral er ikke regnet som unormalt i Norge, altså er det heller ikke sodomi.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du så gjerne vil sidestille alt som favnes av sodomi - mener du at to samtykkende voksne som bruker urin eller kniv i sin sexlek er like ille som å voldta en katt, og at å voldta en katt er like ille som å voldta et spedbarn? Alle disse faller under sodomi - noen er ok, andre er ikke. All sodomi er ikke galt, det er ikke et utelukkende negativt begrep. Samtykkende voksne har all rett til å nyte sodomi seg imellom.

Dette kan jeg stille meg bak (pun intended). Språk er finurlige greier. Selv snakker jeg mer enn bare norsk og engelsk, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest/hørt noe på mitt tredje språk hvor jeg har måttet konkludere med at "jeg forstår hvert eneste ord i den setningen, men jeg aner ikke hva det betyr". Ting er rett og slett ikke direkte oversettbart da det er så kraftig farget av kultur og sedvane.

Man gjør som regel best i å holde seg til sitt morsmål og bli enige om hva ordene symboliserer der.

Må man gå via et annet språk er sjansen for at en bruker feil ord i morsmålet nesten garantert.

 

EDIT:

Jeg kom på et eksempel. På norsk vil spørsmålet "er du en alkoholiker" ha et gitt svar basert på hvor mye du drikker.

På mitt tredje språk vil svaret ha en annen mening. Spørsmålet "er du en alkoholiker" klinger likt, men svaret innebærer andre fakta.

På norsk er en alkoholiker en som drikker for mye. Man snakker vel om at man drikker seg full mer enn annenhver helg, eller hver eneste helg eller slikt.

På mitt tredje språk betyr det at man ikke klarer å passe jobben sin eller ta vare på familien.

Svaret "ja" eller "nei" der er kulturelt betinget. Det betyr ikke det samme.

 

Konklusjonen er at man holder seg til morsmålet. Må du gå via et annet språk har du et forklaringsproblem.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår du at forskjellige språk kan definere ord forskjellig, eller ikke?

 

Sodomi(norsk): inkluderer ikke anal/oral mellom samtykkende voksne.

Sodomy(engelsk): inkluderer i flere kulturer anal/oral mellom samtykkende voksne.

 

Du må rett og slett innse at språk farges av kultur, og at sodomi er et upresist sekkebegrep. Sodomi betyr "perverst og/eller unormalt", som igjen er to vidtfavnende definisjoner. Anal/oral er ikke regnet som unormalt i Norge, altså er det heller ikke sodomi.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du så gjerne vil sidestille alt som favnes av sodomi - mener du at to samtykkende voksne som bruker urin eller kniv i sin sexlek er like ille som å voldta en katt, og at å voldta en katt er like ille som å voldta et spedbarn? Alle disse faller under sodomi - noen er ok, andre er ikke. All sodomi er ikke galt, det er ikke et utelukkende negativt begrep. Samtykkende voksne har all rett til å nyte sodomi seg imellom.

 

 

Jeg forstår det, hva det siktes til, og kan vise til fler eksempler, det finnes også ord og begrep som har fler betydninger, på samme språk.

Assosiasjon & oppfatning av ordet "sodomi" , spesifikt, er for meg fremdeles det samme, og mener fremdeles at du tar feil.

 

Norsk Språkråd:  https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=sodomi&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

 

Oppslagsord Ordbokartikkel

Letter-K-blue-icon.png
 
sodomi m1 (av Sodoma, jamfør 1. Mos 19) avvikende seksuell adferd, særlig om analt samleie og kjønnslig omgang mellom menneske og dyr.
 
Uten sitt opphav i GT, i "Sodoma og Gomorra", ville ordet ikke eksistert.

 

Vi er i det minste enige i at Sodomi, på Norsk, er perverst og unormalt.

 

Din tolkning er i så fall særegent for enkelte Nordmenn og betyr noe annet enn i din påstand, både i Svensk språk, & Dansk språk, samt mange andre språg.

Religiøse mennesker i Norge vil ga særdeles vanskelig for svelge den "særnorske definisjonen". Interessant emne, emnet fortjener sin egen tråd.

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sodomi

https://da.wikipedia.org/wiki/Sodomi

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Det er ikke min egen tolkning, jeg siterer jo en ordbok på forrige side - i den ordboken er det ikke nevnt noe om anal/oral, kun perverst+unormalt. Mener du at anal- og oralsex er unormalt i Norge idag?

 

Har langt større lit til det språkråd, Bokmål-ordboka, som inneholder Norges offisielle språk.

 

Om analsex er normalt eller unormalt i Norge har jeg ingen statistikker eller formening om.

 

Uansett endrer det ikke at analsex karakteriseres Sodomi i Norges offisielle språk,

eller at du ignorerer det, fordi du vet så mye bedre.

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Hva gjør din ordbok mer gyldig enn min? Jeg linker til norsk akademisk ordbok.

 

Det er meget rimelig å anta at UiB ikke her oppdatert definisjonen sin på noen år - det er uansett enighet om hva sodomi betyr - nemlig perverst/unormalt. Ergo bør UiB oppdatere sin definisjon til å følge tiden når det kommer til hva som er unormalt. Oralsex har vært normalt i hundrevis av år.

 

Alt det til side - Hovedpoenget mitt står fortsatt - om noe sorterer under sodomi betyr ikke det automatisk at det er noe feil eller galt med det. Dette svarer du ikke på. Sadomasochisme, urin, trepuling, voldtektssimulering etc etc er helt greit så lenge det kun inkluderer samtykkende voksne.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Hva gjør din ordbok mer gyldig enn min? Jeg linker til norsk akademisk ordbok.

 

Det er meget rimelig å anta at UiB ikke her oppdatert definisjonen sin på noen år - det er uansett enighet om hva sodomi betyr - nemlig perverst/unormalt. Ergo bør UiB oppdatere sin definisjon til å følge tiden når det kommer til hva som er unormalt. Oralsex har vært normalt i hundrevis av år.

 

Alt det til side - Hovedpoenget mitt står fortsatt - om noe sorterer under sodomi betyr ikke det automatisk at det er noe feil eller galt med det. Dette svarer du ikke på. Sadomasochisme, urin, trepuling, voldtektssimulering etc etc er helt greit så lenge det kun inkluderer samtykkende voksne.

 

Ærlig talt, at Sodomi betyr noe helt særegent i Norge, annerledes en det betyr i andre land, holder ikke vann, jeg kjøper ikke dine påstander, hovmod står for fall.

 

Temaet i denne tråden handler om noe helt annet. Du er helt jo helt besatt av dette, jeg gidder ikke kaste bort mer tid på det.

 

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=sodomi&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

 

Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
sodomi m1 (av Sodoma, jamfør 1. Mos 19) avvikende seksuell adferd, særlig om analt samleie og kjønnslig omgang mellom menneske og dyr

 

Oppslagsord

 

Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
sodomitt m1 person som utøver sodomi
Lenke til kommentar

 

Ærlig talt, at Sodomi betyr noe helt særegent i Norge, annerledes en det betyr i andre land, holder ikke vann,

Det har jeg heller ikke sagt det gjør. Sodomi betyr perverst og unormalt, både på norsk engelsk og arabisk. Forskjellen ligger i hva som regnes som perverst og unormalt i de forskjellige land. Ta deg en spørrerunde på gata i Norge, spør 10 mennesker om de synes oral og anal omgang er perverst eller unormalt idag.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ikke meningen å anklage deg for homofili, og jeg burde ha skrevet: Hold meningene dine borte fra en god del land her på planeten om du reiser rundt forbi: https://www.aftenpos...-a-vare-homofil

Som et normalt opplyst menneske er jeg da klar over at det finnes fæle fordommer og diskriminering i mange land, dessverre. Og jeg er også klar over at det ikke er lurt å lufte meningene sine i alle andre land.

 

At du bortimot geni-erklærer deg selv og nærmest idiot-erklærer andre, som ikke er enige med deg, kan du bare fortsette med for min del. På seg selv kjenner man andre.

Jeg aner ikke hvor du tar det fra at jeg "bortimot geni-erklærer deg selv". Det hadde vært fint om du kunne komme med noen eksempler. Slik som det er nå virker du bare hårsår og sutrete.

 

Men jeg skal ta selvkritikk på å indirekte kalle innleggene dine "kombinasjon av dumhet og fordomsfullhet". Jeg synes absolutt at du virker fordomsfull når du poster at jeg ikke kan dra til land hvor homofili blir diskriminert bare fordi jeg skriver at oral- og anal-sex ikke er perverst. Det virker da som om du tror at man må være homofil for ikke å mene at analsex er perverst.

 

  

Ærlig talt, at Sodomi betyr noe helt særegent i Norge, annerledes en det betyr i andre land, holder ikke vann, jeg kjøper ikke dine påstander, hovmod står for fall.

Nok en gang, det betyr litt forskjellig i forskjellige land, men ikke noe helt særegent. Det er det ingen som har påstått, og bare nok en stråmann fra din side.

 

Og "hovmod står for fall"-tullet ditt - hva er det som er hovmodig ved å påpeke at de fleste kilder sier at sodomi i Norge og en del andre land stort sett betyr dyresex og ikke normal sex som oral- og anal-sex?

 

Her er forresten en kilde til, Det Norske Akademis ordbok : "seksuell utfoldelse som anses som abnorm, unaturlig; seksuell perversitet, f.eks. omgang med dyr"

 

 

Temaet i denne tråden handler om noe helt annet. Du er helt jo helt besatt av dette, jeg gidder ikke kaste bort mer tid på det.

Men det er jo du som brakte sodomi på banen og fortsetter å argumentere for at den vanligste betydningen i Norge er feil. På hvilken måte er du mindre besatt av dette temaet enn toth (eller meg)?

 

Men jeg skal si meg enig i en ting, det er veldig lite relevant hva et så gammeldags og lite brukt har betydd. Min datter på 15 (som har allmenkunnskap godt over gjenomsnittet) og hennes venner, hadde ikke fjerneste peiling på hva ordet "sodomi" betyr. Og bra er det.

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som et normalt opplyst menneske er jeg da klar over at det finnes fæle fordommer og diskriminering i mange land, dessverre. Og jeg er også klar over at det ikke er lurt å lufte meningene sine i alle andre land.

 

Jeg aner ikke hvor du tar det fra at jeg "bortimot geni-erklærer deg selv". Det hadde vært fint om du kunne komme med noen eksempler. Slik som det er nå virker du bare hårsår og sutrete.

 

Men jeg skal ta selvkritikk på å indirekte kalle innleggene dine "kombinasjon av dumhet og fordomsfullhet". Jeg synes absolutt at du virker fordomsfull når du poster at jeg ikke kan dra til land hvor homofili blir diskriminert bare fordi jeg skriver at oral- og anal-sex ikke er perverst. Det virker da som om du tror at man må være homofil for ikke å mene at analsex er perverst.

 

  

Nok en gang, det betyr litt forskjellig i forskjellige land, men ikke noe helt særegent. Det er det ingen som har påstått, og bare nok en stråmann fra din side.

 

Og "hovmod står for fall"-tullet ditt - hva er det som er hovmodig ved å påpeke at de fleste kilder sier at sodomi i Norge og en del andre land stort sett betyr dyresex og ikke normal sex som oral- og anal-sex?

 

Her er forresten en kilde til, Det Norske Akademis ordbok : "seksuell utfoldelse som anses som abnorm, unaturlig; seksuell perversitet, f.eks. omgang med dyr"

 

 

Men det er jo du som brakte sodomi på banen og fortsetter å argumentere for at den vanligste betydningen i Norge er feil. På hvilken måte er du mindre besatt av dette temaet enn toth (eller meg)?

 

Men jeg skal si meg enig i en ting, det er veldig lite relevant hva et så gammeldags og lite brukt har betydd. Min datter på 15 (som har allmenkunnskap godt over gjenomsnittet) og hennes venner, hadde ikke fjerneste peiling på hva ordet "sodomi" betyr. Og bra er det.

 

Hva gjør din ordbøker mer gyldig enn mine? 

 

Nok en Norsk kilde: 

 

https://www.dinordbok.no/norsk-nynorsk/?q=sodomi

 

Sodomi er et hovedsakelig juridisk uttrykk som betyr seksuell omgang med dyr eller med person av samme kjønn, eller mer generelt seksuelle handlinger som i samfunnet overveiende oppfattes som perverse, som f.eks. analsex og oralsex. Uttrykket er hentet fra byen Sodoma (Bibelen: 1 Mos 19,5, jf. Dom 19,22 og Rom 1,27).

 

Slik som det er nå virker du bare hårsår og sutrete. Det vel enkelte radikale, som deg selv, som sitter å redigerer den ordboka du henviser til,

 

https://www.dinordbok.no/norsk-nynorsk/?q=radikal

 

Radikal er et adjektiv som opprinnelig stammer fra radix, det latinske ordet for «rot». Ordet brukes med flere betydninger og i ulike sammenhenger: • Det som går til roten av noe, det vil si er gjennomgripende, grundig og kraftig • Det som er omveltende og ytterliggående, særlig når det gjelder holdninger og tiltak innen politikk, religion, moral, kunst, undervisning, språkpolitikk og liknende. Radikalisme er derfor betegnelse for ideologier og samfunnssyn som ønsker slike gjennomgripende, ofte raske, forandringer i etablerte ordninger i et samfunn.

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Det har jeg heller ikke sagt det gjør. Sodomi betyr perverst og unormalt, både på norsk engelsk og arabisk. Forskjellen ligger i hva som regnes som perverst og unormalt i de forskjellige land. Ta deg en spørrerunde på gata i Norge, spør 10 mennesker om de synes oral og anal omgang er perverst eller unormalt idag.

 

Du må innse at du mener noe annet en det som overveiene betraktes som perverst.

 

Sodomi på Norsk https://www.dinordbok.no/norsk-nynorsk/?q=sodomi

 

Sodomi er et hovedsakelig juridisk uttrykk som betyr seksuell omgang med dyr eller med person av samme kjønn, eller mer generelt seksuelle handlinger som i samfunnet overveiende oppfattes som perverse, som f.eks. analsex og oralsex. Uttrykket er hentet fra byen Sodoma (Bibelen: 1 Mos 19,5, jf. Dom 19,22 og Rom 1,27).

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Hva gjør din ordbøker mer gyldig enn mine? 

Har jeg påstått det? Et ords betydning er naturligvis i endring over tid, så det er helt naturlig at ikke alle ordbøkene er helt enige heller.

 

I motsetning til den forrige du fant, ser denne ikke ut til å være noe særlig å stole på. Så vidt jeg vet er ikke sodomi noe juridisk uttrykk i Norge, men derimot i England, så jeg vil tippe at de bare har oversatt en engelsk definisjon, men jeg kan ta feil.

 

Og det er da helt feil at oralsex og analsex overveiende oppfattes som perverse i Norge. Så nok et tegn på at denne definisjonen bare var en kjapt funnet oversettelse.

 

 

Men hva er egentlig poenget ditt med dette?

 

 

Du må innse at du mener noe annet en det som overveiene betraktes som perverst.

Hva mener du? Klarer du ikke å argumentere med mer enn lenker? Mener du å si at oralsex og analsex overveiende oppfattes som perverst i dagens Norge, eller mener du at du personlig synes det, eller hva?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har jeg påstått det? Et ords betydning er naturligvis i endring over tid, så det er helt naturlig at ikke alle ordbøkene er helt enige heller.

 

I motsetning til den forrige du fant, ser denne ikke ut til å være noe særlig å stole på. Så vidt jeg vet er ikke sodomi noe juridisk uttrykk i Norge, men derimot i England, så jeg vil tippe at de bare har oversatt en engelsk definisjon, men jeg kan ta feil.

 

Og det er da helt feil at oralsex og analsex overveiende oppfattes som perverse i Norge. Så nok et tegn på at denne definisjonen bare var en kjapt funnet oversettelse.

 

 

Men hva er egentlig poenget ditt med dette?

 

 

Hva mener du? Klarer du ikke å argumentere med mer enn lenker? Mener du å si at oralsex og analsex overveiende oppfattes som perverst i dagens Norge, eller mener du at du personlig synes det, eller hva?

 

Jeg forbeholder radikale retten til å ha de oppfatninger de har, men er uenig i dine radikale oppfatninger om Sodomi.

 

Beklageligvis for deg er ikke jeg alene om om å ha en annen overbevisning enn deg, og jeg er ikke alene om å ha det,

forbeholder meg retten til å ha det, uansett om du mener noe annet og ikke vil akseptere det.

 

Om du har problemer med å akseptere at jeg og andre har andre oppfatninger og overbevisninger enn deg selv er ikke det mitt problem, men ditt. 

Lenke til kommentar

Du må innse at du mener noe annet en det som overveiene betraktes som perverst.

 

 

Takk, det er nok omvendt du - det er du som går mot den strie strømmen om du mener oralt/analt sorterer under perverst og unormalt. Som sagt, ta deg en spørreundersøkelse.

 

Gå gjerne et skritt utenfor ekstremistkristne om de i kretsen din deler ditt syn.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk, det er nok omvendt du - det er du som går mot den strie strømmen om du mener oralt/analt sorterer under perverst og unormalt. Som sagt, ta deg en spørreundersøkelse.

 

Gå gjerne et skritt utenfor ekstremistkristne om de i kretsen din deler ditt syn.

 

Ta deg en spørrerunde på gata i Norge, spør 10 mennesker om de synes oral og anal omgang er perverst eller unormalt idag.

 

Argumentene dine bekrefter jo bare hvor gjennomtenkt du er, om jeg spør 10 mennesker bekrefter ikke det på noen måte"strie strømmer".

 

For all del, går jeg i en PRIDE demonstrasjon å spør 10 mennesker for du temmelig sikkert 100% rett i ditt syn, men de er likefullt radikale i min verden.

 

Om du forkaster normal kristen moral & etikk, og mener at det å tenke konservativt, i stedet for å tenke radikalt og revolusjonært, om sedvane er ekstremistisk,

beviser det hvor stereotyp du er.  

Lenke til kommentar

Jeg forbeholder radikale retten til å ha de oppfatninger de har, men er uenig i dine radikale oppfatninger om Sodomi.

Selvsagt forbeholder du deg retten til å ha de meningene du har, hva mener du egentlig med et så pompøst utsagn? Men det hadde ikke gjort noe om du faktisk fortalte hvilke meninger du har, for det har du stort sett unngått.

 

Men hvilke radikale meninger mener du jeg har om Sodomi? At definisjonen på SNL, Den Norske Akademiske Ordbok og wikipedia er korrekte? Eller at ordet "sodomi" er gammeldags og at ungdom ikke vet hva det betyr? Det er ikke så mye mer enn det jeg mener om "sodomi".

 

 

Beklageligvis for deg er ikke jeg alene om om å ha en annen overbevisning enn deg, og jeg er ikke alene om å ha det, forbeholder meg retten til å ha det, uansett om du mener noe annet og ikke vil akseptere det.

Hva om du bruker litt mindre tid på pompøse stråmenn? Selvsagt er du ikke alene om din mening, hva enn den måtte være, og jeg aksepterer da selvsagt at du har en annen mening enn meg om det. Hvorfor i all verden kommer du med sånne tullepåstander?

 

Om du har problemer med å akseptere at jeg og andre har andre oppfatninger og overbevisninger enn deg selv er ikke det mitt problem, men ditt.

Nå aner jeg virkelig ikke hvor du får disse ideene dine fra. Jeg er tydeligvis uenig med deg, men hva er det jeg har skrevet som gir deg ideen om at jeg har problemer med å akseptere det, og at det er et problem for meg?

 

 

Men mener du at det i dagens Norge er radikalt å mene at det er helt i orden at to mennesker som liker hverandre koser seg seksuelt sammen på andre måter enn vanlig vaginalt samleie?

 

Er det perverst at de to menneskene kan ha det fint sammen med oralsex eller analsex?

 

Jeg får inntrykk av at du mener dette. I så fall overrasker det meg ikke, og jeg aksepterer selvsagt at du og en del andre mennesker mener det. Men samtidig mener jeg at verden hadde vært et bedre sted om litt færre mennesker brød seg fordømmende med hva to som er glad i hverandre holder på med sammen.

Endret av theNiceOne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt forbeholder du deg retten til å ha de meningene du har, hva mener du egentlig med et så pompøst utsagn? Men det hadde ikke gjort noe om du faktisk fortalte hvilke meninger du har, for det har du stort sett unngått.

 

Men hvilke radikale meninger mener du jeg har om Sodomi? At definisjonen på SNL, Den Norske Akademiske Ordbok og wikipedia er korrekte? Eller at ordet "sodomi" er gammeldags og at ungdom ikke vet hva det betyr? Det er ikke så mye mer enn det jeg mener om "sodomi".

 

 

Hva om du bruker litt mindre tid på pompøse stråmenn? Selvsagt er du ikke alene om din mening, hva enn den måtte være, og jeg aksepterer da selvsagt at du har en annen mening enn meg om det. Hvorfor i all verden kommer du med sånne tullepåstander?

 

Nå aner jeg virkelig ikke hvor du får disse ideene dine fra. Jeg er tydeligvis uenig med deg, men hva er det jeg har skrevet som gir deg ideen om at jeg har problemer med å akseptere det, og at det er et problem for meg?

 

 

Men mener du at det i dagens Norge er radikalt å mene at det er helt i orden at to mennesker som liker hverandre koser seg seksuelt sammen på andre måter enn vanlig vaginalt samleie?

 

Er det perverst at de to menneskene kan ha det fint sammen med oralsex eller analsex?

 

Jeg får inntrykk av at du mener dette. I så fall overrasker det meg ikke, og jeg aksepterer selvsagt at en del mennesker mener det. Men samtidig mener jeg at verden hadde vært et bedre sted om litt færre mennesker brød seg fordømmende med hva to som er glad i hverandre holder på med sammen.

 

Jeg deler syn som mennesker i Norge og de aller fleste andre land har hatt gjennom 100 talls og 1000 talls år,  jeg tilstår å ha en konservativ holdning, kall det gjerne pompøst i din verden.

 

Holdninger som LGBTQ er historisk sett nye, og er derfor revolusjonære og radikale. Kall mine holdninger gjerne pompøse i din verden.

Endret av Billie_bad_boy
Lenke til kommentar

Jeg deler syn som mennesker i Norge og de aller fleste andre land har hatt gjennom 100 talls og 1000 talls år,

...og det er? At det er perverst at to mennesker som liker hverandre, nyter hverandre seksuelt uten å prøve å lage barn? Hvorfor er det perverst?

 

 

jeg tilstår å ha en konservativ holdning, kall det gjerne pompøst i din verden.

 

Holdninger som LGBTQ er historisk sett nye, og er derfor revolusjonære og radikale. Kall mine holdninger gjerne pompøse i din verden.

Jeg har da aldri kalt dine holdninger for pompøse, bare måten din å diskutere på. Som sagt synes jeg du bruker en pompøs stråmann når du helt uten noen grunn (og noen sitater fra meg) skriver ting som:

"Beklageligvis for deg er ikke jeg alene om om å ha en annen overbevisning enn deg, og jeg er ikke alene om å ha det, forbeholder meg retten til å ha det, uansett om du mener noe annet og ikke vil akseptere det."

 

 

Når det gjelder holdningen din, så er du så vag, og unngår helt å svare på alle konkrete spørsmål, så hva du faktisk mener, kan jeg bare gjette meg til, men ut fra det du har skrevet så gjetter jeg at du er en som bryr seg om andre menneskers sexliv og fordømmer det som du ikke synes er sedelig nok. Stemmer det?

 

Og det at to mennesker som er glad i hverandre koser seg med oralsex og analsex har da virkelig lite eller ingenting med LGBTQ  å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og det er? At det er perverst at to mennesker som liker hverandre, nyter hverandre seksuelt uten å prøve å lage barn? Hvorfor er det perverst?

 

 

Jeg har da aldri kalt dine holdninger for pompøse, bare måten din å diskutere på. Som sagt synes jeg du bruker en pompøs stråmann når du helt uten noen grunn (og noen sitater fra meg) skriver ting som:

"Beklageligvis for deg er ikke jeg alene om om å ha en annen overbevisning enn deg, og jeg er ikke alene om å ha det, forbeholder meg retten til å ha det, uansett om du mener noe annet og ikke vil akseptere det."

 

 

Når det gjelder holdningen din, så er du så vag, og unngår helt å svare på alle konkrete spørsmål, så hva du faktisk mener, kan jeg bare gjette meg til, men ut fra det du har skrevet så gjetter jeg at du er en som bryr seg om andre menneskers sexliv og fordømmer det som du ikke synes er sedelig nok. Stemmer det?

 

Og det at to mennesker som er glad i hverandre koser seg med oralsex og analsex har da virkelig lite eller ingenting med LGBTQ  å gjøre. 

Bingo, du er flink til å gjette.

 

For å si det sånn, jeg har vært i seng med kvinner som har foreslått analsex, men har avstått fordi jeg mener det er litt over streken perverst og usedelig, det lukter bæsj.

Noen ganger gjetter du feil, jeg driter i hva folk du og andre driver med, men mener at analsex er kvalmt, perverst og kan lukte vondt, avføring. 

Lenke til kommentar

Er visst alltid slik, at når noe er blitt godtatt så skal alle gjøre det. Det viser at liberale mennesker overhodet ikke er så sympatiske som de gir seg ut for å være. 

Fant spørsmålet "Can a husband and wife commit sodomy?" (Kan en mann og hustruen begå sodomi)

Et interessant spørsmål, som en del i USA fortsatt vil svare ja på. 

Det står også at det fører til "embarrassing health complications". Tør jeg gjette på at de antyder at lukkemuskelen vil skades av at noen helt og fullt går over til slik aktivitet?

Lenke til kommentar

Herlighet for en diskusjon.

Nei, oralsex/analsex er ikke en moderne oppfinnelse, ei heller har det noe med homofile å gjøre. Hvis man tror at kun homofile (som er et begrep som innebefatter både mannlige og kvinnelige homofile forresten) har sugd noen så har man levd et ekstremt beskyttet liv. Oralsex og analsex har vært vanlig blant heterofile i alle tider uavhengig av noen lands definisjon av sodomi. Det at onani har blitt sett på som en synd i mange religioner har ikke hindret folk i å onanere heller, ei heller betyr det at onani faktisk er perverst eller ondt.

Og nei, lukkemuskelen blir ikke permament ødelagt ved godt forberedt analsex.

Og nei, det er ingenting unaturlig ved seksuelt samleie mellom to mennesker uavhengig av hvilken posisjon de bruker. Hvis man mener alt seksuelt samkvem skal ha reproduksjon som formål så må man også nekte heterofile å ha sex utenom eggløsning, når de er eldre eller når de bruker prevensjon. Hvis man virkelig skal stå for at sex som ikke har reproduksjon som formål er perverst så er vel så mye som 90% av heterofil sex perverst.

 

Og Budeia: Hvem er det som sier at alle må ha oralsex/analsex? Hvis noen har tvunget deg til dette anbefaler jeg at du anmelder dem til politiet for voldtekt, på samme måte som om noen tvinger deg i misjonærstillingen.

Endret av Nether
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...